Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan inhorealistit olivat oikeassa

Vierailija
12.12.2019 |

Kirjoitin tänne joku aika sitten kysyäkseni, voiko mies olla tosissaan keski-ikäisen naisen kanssa. Sain joiltakin kirjoittajilta hirveät haukut kun epäilin moista, mutta osa kirjoittajista vahvisti sen mitä itsekin epäilin; mies tyytyy kun ei mieluisampaa ole juuri nyt tarjolla.

Niin vain tässäkin kävi, että aluksi todella ihastuneelta vaikuttanut mies lopetti yhteydenpidon. Tällä hetkellä suurin tunne on häpeä siitä, että uskoin asiaan, jonka itsekin sisimmässäni tiesin epärealistiseksi. Siitä, että minäkin olin juuri sellainen hölmö, joka ei tajua, että silloin kun jokin vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, ei se totta olekaan.

Miksi edes kirjoitan tästä, en oikein tiedä itsekään. Mutta vauvapalstan inhorealistit olivat oikeassa.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämää on nähtynä. Kerran otin neuvon 93 vuotiaalta naiselta rakkaudesta kun luulin että siinä iässä tietäisi. Opin tästä että ihmisten neuvoja jotka on koko ikänsä eläneet keskikerto ja suojattua elämää ei kannata kuunnella. Niillä on elämästä järki 5 vuotiaan tasolla.

Se että jonkun neuvo ei toiminut sinulle, ei tarkoita ettei se voisi toimia jollekin muulle. Edelleen, olemme erilaisia ja eri ihmisillä toimii eri asiat.

Ei sellaiset vaaleanpunaisten lasien läpi annetut neuvot toimi ikinä kun tuolla ei ole tarjolla mitään muuta kuin hyväksikäyttäjiä, rikollisia ja persoonallisuushäiriöisiä. Enkä puhu yhdestä kai kahdesta. Kyse on on kymmenistä vastaantullleista tapauksista. Tarkista taustat, epäile kaikkea mitä sanoo, katso ja odota. Ap:n ei kannata kuitenkaan pahaa mieltä tuntea. Lähes jokainen mies on tyytyjä ja ottaa sen minkä saa ei sitä minkä haluaisi. Tämänkin oppii miesten kanssa keskustelemalla ja olemalla suhteissa.

Saat toki olla tuota mieltä varsinkin kun se on sinulle varmaan ihan totta. Ihminen tapaa yleensä lähinnä itsensä kaltaisia ihmisiä. Samanlainen vetää puoleensa samanlaista.

Vierailija
22/61 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai minunkin tunne-elämässäni on jotain vialla kun henkilökohtaisen ylpeyden menettäminen sattuu huomattavasti enemmän kuin alkaneen parisuhteen menettäminen. Ehkä tilanne olisi eri, jos kyseessä olisi pitkän suhteen päättyminen, silloin tietysti olisi ehtinyt kiintyä ihan eri tavalla ja todella rakastaa toista. Mutta tässä tilanteessa pahimmalta tuntuu nöyryytys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan noin käydä minkä ikäiselle hyvänsä. Voihan joku 25- tai 30-vuotiaskin tulla jätetyksi. Mistä ajattelet, että on kyse iästäsi? Voihan tuolla miehellä olla nyt toinen keski-ikäinen kiikarissa? Ehkä ette sopineet yhteen hänen mielestään tarpeeksi kuitenkaan ja ehkä hän hukkuu yhteydenottoihin, ja on siitä sokaistuneena siirtynyt seuraavaan. Syitä voi olla lukemattomia muitakin kuin ikäsi.

Vierailija
24/61 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ehkä hirveästi ap lohduta sinua, mutta tuota tapahtuu kaikenikäisille ihan koko ajan. Nuorillekin ihan arkipäivää. Nykyaikana kukaan ei pysty keskittymään asioihin kovin pitkään, kun takaraivossa tykyttää koko ajan, että jos jossain muualla on vielä parempaa.

Vierailija
25/61 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai minunkin tunne-elämässäni on jotain vialla kun henkilökohtaisen ylpeyden menettäminen sattuu huomattavasti enemmän kuin alkaneen parisuhteen menettäminen. Ehkä tilanne olisi eri, jos kyseessä olisi pitkän suhteen päättyminen, silloin tietysti olisi ehtinyt kiintyä ihan eri tavalla ja todella rakastaa toista. Mutta tässä tilanteessa pahimmalta tuntuu nöyryytys.

No jos yhtään helpottaa niin tuossa ei todellisuudessa ole mitään nöyryyttävää. Olet toiminut rehellisesti, jos nyt teidän henk. koht. kemianne eivät kohdanneet, niin se ei ole sinulta pois.

Pää pystyyn ja ole ylpeä itsestäsi! Kohtaat vielä monia monia muita, parempia, ihmisiä kuin tuo.

Vierailija
26/61 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan noin käydä minkä ikäiselle hyvänsä. Voihan joku 25- tai 30-vuotiaskin tulla jätetyksi. Mistä ajattelet, että on kyse iästäsi? Voihan tuolla miehellä olla nyt toinen keski-ikäinen kiikarissa? Ehkä ette sopineet yhteen hänen mielestään tarpeeksi kuitenkaan ja ehkä hän hukkuu yhteydenottoihin, ja on siitä sokaistuneena siirtynyt seuraavaan. Syitä voi olla lukemattomia muitakin kuin ikäsi.

En tietenkään voi olla varma, mutta kyllä minä uskon, että kyse on iästä siinä mielessä, että miehet nyt eivät pidä ikäistäni naista kovin kiinnostavana ylipäänsä. Silloin suhteeseen kyllästyy helposti.

Emme tavanneet deittipalstalla eli siksi en usko, että hukkuu yhteydenottoihin. Laaja tuttavapiiri miehellä kyllä on, eli hyvin on voinut saada mahdollisuuden johonkin kiinnostavampaan. Mutta eniten uskon ihan kyllästymiseen, mies on vain todennut, että en en ole tarpeeksi viehättävä kuitenkaan.

Vierailija
27/61 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään voi olla varma, mutta kyllä minä uskon, että kyse on iästä siinä mielessä, että miehet nyt eivät pidä ikäistäni naista kovin kiinnostavana ylipäänsä. Silloin suhteeseen kyllästyy helposti.

Emme tavanneet deittipalstalla eli siksi en usko, että hukkuu yhteydenottoihin. Laaja tuttavapiiri miehellä kyllä on, eli hyvin on voinut saada mahdollisuuden johonkin kiinnostavampaan. Mutta eniten uskon ihan kyllästymiseen, mies on vain todennut, että en en ole tarpeeksi viehättävä kuitenkaan.

Toistan: kaikenikäiset ihmiset kyllästyvät toisiinsa nopeasti. Ongelma ei ole ikäsi vaan nykyajan henki.

Vierailija
28/61 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikä on tärkein, ulkonäkö tai älykkyys tai luonne ei merkkaa mitään. Eiku miksiköhän minä tapailen myötätuntoisinta, mukavaa ja älykästä naista, joka pitää itsestään ja terveydestään huolta, onhan hän jo yli nelikymppinen? Täytynee vaihtaa kahteen kaksikymppiseen, ihan varmalla onnistuu minulta, tottakai.

Vierailija
29/61 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla osa on todella elämää kokemattomia tai sitten ette tunne paljon ihmisiä. Omassa ystävä-, tuttava-, ja sukulaispiirissäni on paljon ihmisiä, jotka ovat pariutuneet tosi vanhoinakin uudelleen (esim lesket). Aivan valtaosa pareista on suunnilleen samanikäisiä ja on niitäkin naisia, joilla on noin 15 vuotta nuorempi mies (sukulaiseni) ja taas niitä, joissa mies noin saman verran vanhempi. Kun on hyvällä asenteella ja iloinen sekä myönteinen, on mahdollista kaikissa ikäluokissa löytää kumppani ja suhteitakin on monenlaisia. Pääasia, että suhde yleensä tuottaa iloa elämään. Muuten se ei kannata. Tietysti vastoinkäymiset jaetaan yhdessä, mutta tarkoitan, että jos kumppani on vaikka ilkeä tosi usein, niin silloin suhde ei tietenkään kannata. Tällaisilla kaiken maailman palstoilla ja seuranhakusivustoilla liikkuu usein ne kaikkein raadollisimmat ihmiset ja miehet sekä naiset, joten älkää vaan täältä miehen tai naisen mallia hakeko tai kuvitelko, että nämä palstat edustavat koko väestöä. Näillä pyörivät usein ne satuttavat ihmiset.

Vierailija
30/61 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskot väärin. Ikä ei ole ainoa tekijä, eikä miehiä voi niputtaa ja heidän mielipiteitään yleistää noin kuin sinä teet. On niin monenlaisia ihmisiä, tilanteita, syitä, elämänkulkuja.

Unohda tuo mies ja jatka elämääsi onnellisena, oli ikäsi mikä hyvänsä. Moni muukin on löytänyt rakkauden minkä ikäisenä hyvänsä, ei se ikää katso!

Vierailija
31/61 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, Pekka 56 v. :D

Kellään muullahan ei ole mitään syytä tehdä tällaista aloitusta. Ei ainakaan sellaisella naisella, joka noin todella tuntisi. :)

Niin, mietin ihan samaa. Joku epätoivoinen perä-kammarin poika siellä taas lietsomassa fantasioitaan.

Minä tunnen useitakin yli nelikymppisiä naisia, jotka ovat löytäneet elämänkumppaninsa. Jopa itseään 10 vuotta nuoremmista miehistä.

Vierailija
32/61 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa ongelma on iässäsi. Ehkä olet vain tylsä. Tämä selittäisi sen, että mies on alunperin kuitenkin kiinnostunut sinusta.

Vierailija
33/61 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kellään muullahan ei ole mitään syytä tehdä tällaista aloitusta. Ei ainakaan sellaisella naisella, joka noin todella tuntisi. :)

Niin, mietin ihan samaa. Joku epätoivoinen perä-kammarin poika siellä taas lietsomassa fantasioitaan.

Minä tunnen useitakin yli nelikymppisiä naisia, jotka ovat löytäneet elämänkumppaninsa. Jopa itseään 10 vuotta nuoremmista miehistä.

No siis totta kai tämä on jonkun naisvihamielinen trolli. Vastailin tsemppiviestejä ketjuun. Positiivisuus on se on keino, jolla tuon trollin suu tukitaan.

Vierailija
34/61 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis totta kai tämä on jonkun naisvihamielinen trolli. Vastailin tsemppiviestejä ketjuun. Positiivisuus on se on keino, jolla tuon trollin suu tukitaan.

Kukaan muu nainen ei siis ole joutunut huomaamaan, että tietyssä iässä miehet eivät enää kiinnostu kuin korkeintaan hetkeksi? Tai miettinyt, tuliko jätetyksi ikänsä vuoksi?

Olen kyllä monilta muilta naisilta kuullut vähän muuta.

Vierailija
35/61 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan muu nainen ei siis ole joutunut huomaamaan, että tietyssä iässä miehet eivät enää kiinnostu kuin korkeintaan hetkeksi? Tai miettinyt, tuliko jätetyksi ikänsä vuoksi?

Olen kyllä monilta muilta naisilta kuullut vähän muuta.

Ei se riipu iästä. Olet kuullut väärin. Rakkautta elämääsi toivon!

Vierailija
36/61 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttavapiirissä eronneet keski-ikäiset naiset ja miehet ovat aloittaneet suhteen suunnilleen ikäistensä kanssa, en tiedä yhtään uudestaan muodostunutta paria suurella ikäerolla. Mutta sellaista käy kaikenikäiselle, ettei parisuhdetta muodostu aina, sellaista se on. Nykyaikana on myös ajan henki sellainen, että on tullut tällainen ghostaus mukaan kuvaan, oli kyse nuorista aikuisista tai vähän vanhemmista.

Vierailija
37/61 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Parikymppisenä 9/10 suhdeviritelmästä päättyi. Olin varmaan liian nuori?

Ehkäpä kuitenkin oli kyse siitä, ettei kemiat kohdanneet. Olen itsekin ollut ihastunut johonkin, ja muutaman viikon tapailun jälkeen todennut, ettei mies olekaan sellainen persoona, jonka kanssa haluan jatkaa.

Vierailija
38/61 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi samalla tavalla, syksyllä. Olisi pitänyt tosiaa arvata jo siitä että jos joku on liian hyvää ollakseen totta niin se ei ole totta. Nyt yritän räpiköidä eteenpäin epätoivoisena. Ja joo-o, kaikki kliseet on jo kuultu: Kyllä vielä löydät jonkuu (mitäs jos en löydäkkään, ei sanoja voi sitä tietää) , tai, aika parantaa haavat (no kyllä, mutta arpia se jättää) Itse olen keski-ikäinen ja niin kyseinen mieskin oli.

Vierailija
39/61 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammoilla on joku perverssi ajatus että vain naisella on oikeus olla valikoiva ja muuttaa mielensä parisuhteesta ja miehen tulisi vaan mukisematta tyytyä kohtaloonsa. Ap:kin käytännössä valittaa kuinka hänen valitsemansa yksilö ei tajunnutkaan rakastua tulenpalavasti juuri häneen. 

Ap on trolli

Vierailija
40/61 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi samalla tavalla, syksyllä. Olisi pitänyt tosiaa arvata jo siitä että jos joku on liian hyvää ollakseen totta niin se ei ole totta. Nyt yritän räpiköidä eteenpäin epätoivoisena. Ja joo-o, kaikki kliseet on jo kuultu: Kyllä vielä löydät jonkuu (mitäs jos en löydäkkään, ei sanoja voi sitä tietää) , tai, aika parantaa haavat (no kyllä, mutta arpia se jättää) Itse olen keski-ikäinen ja niin kyseinen mieskin oli.

Tapauksessasi kyse ei ollut iästä. Kaikkea ikävää sattuu, mutta keski-ikäisyys ei ole syy. Voimia sinulle ja rakkautta elämääsi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi