Nimi Melissan pikkusiskolle
Esikoisen nimi on Melissa Aino Olivia. Nyt pitäisi keksiä nimi pikkusiskolle.
Vaatimuksia nimen suhteen:
-ei yhdysnimi
-mielellään vähintään 6 kirjainta
-ei r-kirjainta, eikä " ulkomaalaiskirjaimia" kuten c
-kirjoitetaan ja lausutaan samalla tavalla
-ei kovin yleinen
Mielessä pyörineitä:Malviina,Minttu, Kaneli, Vanilja, Illusia, Mimosa
(Mies just kommentoi että ei syty noista millekään muulle kuin Mintulle... joten apua kaivataan!)
Kommentit (39)
Pyörin toista kertaa sinun laittaman viestin kimpussa...
Eka kerralla ehdotin Melissa ja Maissi, mut kyl nimet Melissa ja Minttu sopivat paremmin.
Itse asiassa... Hellitä jo... Anna miehesi valita tämän lapsen etunimi ja valitse sä toiset nimet.
Meillä valitsimme ekan lapsen etunimen yhdessä ja mies saikin sitten tahtonsa läpi ja hänelle mieluisat nimet tulivat seuraavien lasten nimiksi.
Melissa ja Minttu nimet ovat molemat reippaita ja raikkaita.
Senal ehdottikin jo Silviaa. Todella kaunis nimi ja sopisi Melissan pariksi. Ei kuitenkaan liian samanlainen (mistä en itse tykkää):
Mietit, onko Annika yleinen. Minusta Annika ei ole liian yleinen. Usein Annika on toisena nimenä pikemminkin kuin kutsumanimenä. Annika on kaunis nimi myös!
...viikko vielä aikaa ristiäisiin, mutta nimestä ei mitään tietoa. En jaksa kaikkia ehdotuksia kommentoida. Monissa ehdotetuissa on kuitenkin r-kirjain, jota en edelleenkään nimeen halua.
Joku kommentoikin että pitäisi olla selvästi Melissasta erottuva, olen ihan samaa mieltä. Esim. aluksi miettimäni Mimosan hylkäsin jo itsekin tuosta syystä.
Ja tosi paljon on tullut ehdotuksia, jotka ovat nimenä kauniita mutta liian vaikeasti ymmärrettäviä. Esim. Emeliina on tosi kaunis, mutta lapsi joutuisi varmaan joka kerta nimen sanoessaan selittämään että Emeliina, ei Eveliina... haluan että nimi on sellainen että siitä saa helposti selvää.
Judette:
...viikko vielä aikaa ristiäisiin, mutta nimestä ei mitään tietoa. En jaksa kaikkia ehdotuksia kommentoida. Monissa ehdotetuissa on kuitenkin r-kirjain, jota en edelleenkään nimeen halua.
Joku kommentoikin että pitäisi olla selvästi Melissasta erottuva, olen ihan samaa mieltä. Esim. aluksi miettimäni Mimosan hylkäsin jo itsekin tuosta syystä.
Ja tosi paljon on tullut ehdotuksia, jotka ovat nimenä kauniita mutta liian vaikeasti ymmärrettäviä. Esim. Emeliina on tosi kaunis, mutta lapsi joutuisi varmaan joka kerta nimen sanoessaan selittämään että Emeliina, ei Eveliina... haluan että nimi on sellainen että siitä saa helposti selvää.
Itse pidän kovasti nimestä Malviina (jopa enemmän kuin Melissa).
Miten olisi Malena? Tai Matleena?
Minttuhan on myös merkistysnimi, ehdottaisin Piparminttua, jos siinä ei olisi r -kirjainta.
Voisiko Minttu olla yhdysnimen alkuna, kuten esim. Minttulotta?
iida
ehdotan vielä
Nanette
Janette
Jessika
Aliisa
Alissa
Vivian
Minea
Helmiina
Olivia
Amalia
Livia
Lydia
Jelena
Elliida
Nuppu :))
(meidän tytön nimi on muuten Nuppu Emeliina :))
Ihan kaikki vaatimukset täyttävää nimeä joka olisi molemmille kelvannut, ei löytynyt. Joistain oli luovuttava ja niinpä nimessä ei ole vähintään 6 kirjainta, vaan ainoastaan 5... Ensimmäinen nimi oli aikanaan mietinnässä jo isosiskolle. Toinen nimi oli Tomin suosikkivaihtoehto. Kolmas nimi tuli siitä, kun esikoinen niin innolla ehdotti Annaa, ja halusin sen jollain tavalla mukaan.
Ja nimihän siis on Selma Minttu Marianna.
ps. Ristiäisten jälkeen kuulimme, että Selma oli Tomin isomummin nimi, tätä emme ollenkaan tienneet.
Marianna olisi ihana kutsumanimenäkin... On pikkaisen Selmaa harvinaisempikin ;o) (tänä vuonna toistaiseksi 19 Selmaa ja 17 Mariannaa, mutta se voipi olla myös toisena nimenä)
Melissa ja Marianna.... olis kyllä ihanat! <3
Mutta on toki Melissa ja Selmakin ;o)
Hienon nimen keksitte sitten Melissan pikkusiskolle ja todella ihanaa kun isin suosikkinimi Minttu sovitettiin nimeen.
Selma on vanha hieno nimi.
Meillä pienen tytön nimi on Hilma ja tämä oli meillä isin suosikkinimi. Vauva oli mahanimeltä Hilmatiitus, eikä isille sitten kelvannutkaan muut nimet enää. Itse olin ajatellut Pihlaa. Mutta hyvä näin, sillä tytön isin isoäiti oli myös nimeltä Hilma.
Melissa ja Selma kuullostaa hyvältä!
Ei mene kieli solmuun, kun heitä kutsutte!
ONNEA!
Se nyt ei varmaan mikään yllätys, koska meidän tyttö kastettiin viime sunnuntaina ja sai nimekseen Mimosa Isabella
Magnolia
Mustikka
Milaja
Paloma
Pinella
Pinjetta
Kisella
Alessa
Minusta Melissa ja Milaja olisivat ihan tajuttoman kauniit sisarukset!:)
Mirella
Milena
Mariella
Isella
Loviisa
Emilla
Sarlotta
Toisiksi nimiksi esim..
¿ Oosa Amalia
¿ Aida Illusia
¿ Eevi Mimosa
¿ Elsa Lyydia
mutta Mirella, Mariella tai Sarlotta ois kivoja myös esim. kolmantena nimenä. :)
Tai sitten...
Milana
Daalia
Kamilla
Viola
Matleena
Natalia
Elena
Adeliina
Lilja
Mutta ehdotan vielä:
Violetta