Oletko aina synyt banaanin väärin?
"Heitätkö banaaninkuoret roskiin? Ei kannattaisi – nekin voi syödä
Banaaninkuoret ovat yksi ruokamaailman aliarvostetuimmista aineksista. Todellisuudessa kuoretkin voi pistellä poskeen.
Olet ehkä törmännyt kiistelyyn siitä, mistä päästä banaani kuuluu oikeaoppisesti kuoria, mutta oletko tiennyt, että kuoriminen saattaa olla kokonaan turhaa? Banaaninkuoret voi nimittäin myös syödä."
https://kotiliesi.fi/terveys/hyvinvointi/heitatko-banaaninkuoret-roskii…
Kommentit (6)
Kun ne kuoret eivät kelpaa apinoillekaan, niistä ei ilmeisesti niin paljoa ravinteita syötäessä irtoa että olisivat irvistelyn arvoisia. En siis menetä yöuniani, vaikka kuoret biojätteeseen laitankin.
No jo on tyhjästä väännetty artikkeli. Eli siis kuoret voisi teoriassa syödä, mutta valitettavasti maistuvat kamalalle ja ovat varsin sitkeitä (saati sitten likaisia), joten eipä kannata. Samalta pohjalta kananluutkin voisi syödä, mutta parempi kuitenkin jättää syömättä.
Oletko aina kirjoittanut syönyt-sanan väärin?
Ilmeisesti olen, ja aion syödä väärin jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
No jo on tyhjästä väännetty artikkeli. Eli siis kuoret voisi teoriassa syödä, mutta valitettavasti maistuvat kamalalle ja ovat varsin sitkeitä (saati sitten likaisia), joten eipä kannata. Samalta pohjalta kananluutkin voisi syödä, mutta parempi kuitenkin jättää syömättä.
Ei oo muuten banaani ainoa josta olen näitä juttuja nähnyt. Periaatteessa kaikkien hedelmien, marjojen ja vihannesten kuoret on syötäviä, jostain ihmeen syystä vaan emme viitsi käyttää energiaa niiden syötävään muotoon muokkaamiseen, siihen kun yleensä liittyy pesemistä, pilkkomista, keittämistä, silppuamista ja hilloamista, jonka jälkeen siitä epämääräisestä mössöstä/hillosta on kadonneet kaikki ne aineet minkä vuoksi se kuori alun perin kannatti yrittää syödä.
Olen! Ja elämäni on nyt sen takia aivan p@skana! Miten tästä eteenpäin?? MTT:kö??