Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valepoliisit huijasivat vahukselta 180 000 euroa. Siis miten joillakin vanhuksilla voi olla oikeasti noin paljon rahaa?

Vierailija
11.12.2019 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/fe120bb6-074e-41c8-a201-4ab92f2bbd79

Siis miten jotkut vahukset saavat kerättyä noin paljon rahaa? Olen omasta mielestä säästeliäs, eikä mulla koskaan ole ollut tililla yli 3000 euroa :0.

Pistää miettimään, millä nuo vanhukset elävät...

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuksillahan sitä rahaa vasta onkin. Eläkeläisten keskimääräinen (mediaani) varallisuus on pitkälti yli 200k euroa. Niin että sinnittele vaan, ehkä sinullakin jonakin päivänä on satoja tuhansia huijattavaksi!

Vierailija
2/21 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pian saman verran ja olen vasta 45.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaakko, etteivät Suomen raharikkaat vanhene? Että kuolevat pois just ennen eläkeikää? Riigghhhtt...

Vierailija
4/21 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei poliisina esiintymisestä saa kunnin rangaistusta? Novellit toimii usein valepoliiseina.

Vierailija
5/21 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopin isä kuoli. Anoppi otti perinnönjaossa oman lakisääteisen osuutensa, verojen jälkeen jäi 60 000 euroa käteen. Ja tässä vaiheessa jaettiin kolmen sisaruksen ja lesken kesken ainoastaan käteisvarat + osakkeet. Mukaan ei laskettu omakotitaloa eikä kesämökkiä, jotka siis jaetaan siinä vaiheessa, kun anopin äiti kuolee. 

Äitini lapseton eno kuoli, jätti perintöä kahdelle sisarukselleen 80 000 euroa. 

Molemmat näistä tapauksista tavallisia työssäkäyneitä ihmisiä. Eläneet aina säästeliäästi. Molemmat pariskunnat sijoittaneet omaisuutta osakkeisiin ja ajan myötä vaurastuneet sitä kautta. Myös eläkkeet hyviä kaikilla (yhdessä pihin elämäntavan kanssa, niin kyllähän siitä jää rahaa säästöön).

Että joo, kyllä niitä varakkaita vanhuksia tosiaan löytyy.

Vierailija
6/21 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että vanhukset ovat säästäneet koko ikönsä ja tuloksiakin voi siis olla.

Mitä ovat vahukset, jota aapeen aloituksessa toistuvat?

7/21 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on varmaan huijannut sen vanhusparan kodin. Osakepaperit pantannut. Kannatta katsoa mummun ja papan luona juoksevat "ystävät" ja auttajat tarkkaan.

Vierailija
8/21 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti rikkaat vanhukset eivät ikänsä avulla ruinaa itselleen etuuksia, avustuksia tai esim.jää apteekissa tai kaupassa hidastelemaan muiden asiakkaiden kustannuksella, kun voisivat tilata tuotteet kotiin. 

Se olisi melkein yhtä ikävää kuin valepoliisit. 

Vierailija
9/21 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin rikkaiden rahat sitten katoaisivat ennen vanhuutta? Vai tuleeko sinulle ylipäänsä yllätyksenä, että rikkaita ihmisiä on olemassa?

Vierailija
10/21 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuuleta vasta kun pääset eläkkeelle. Siihen on sullakin vielä 21 vuotta aikaa, ja siinä ehtii tapahtua paljon.

Vierailija
11/21 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiiä,mutta meneepähän stte rahat kiertoon.

ei tuommoisilla umpi seniileillä pitäiskään olla rahaa.

Vierailija
12/21 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka on paljon pienituloisia eläkeläisiä, niin on myös niitä, joilla on hyvä eläke. Esim. ihan tavallisen lukion lehtorin eläke on usein 3000 eur / kk. Kun sitten on tällainen pariskunta, jossa molempien bruttoeläke on 3000 ja käteen jää 2×2200 eur / kk, niin jo tuosta kertyy mukavat säästöt. 3000 eur / kk riittää pariskunnalle mukavaan elämään velattomassa asunnossa, joten joka kuukausi jää säästöön 1400 eur. Ei siinä tarvita kuin vajaa 11 vuotta, että on kertynyt ap:n mainitsema summa, vaikka ei laskisi säästöille lainkaan reaalituottoa.

Vierailija
13/21 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko muka itse saanut säästettyä vai onko tullut perintöjä?

Vierailija
14/21 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, suurella osalla vanhuksia on rahaa tileillä ja paljon. Ollaan eletty nuukasti kun se sotakin ja sen jälkeinen aika oli niukkaa. Sitten näiden nyt jo työeläkkeellä olevien eläkkeet on paljon paremmat kun meillä nyt työikäisillä tulee olemaan. Rahoja makuutetaan tileillä eikä käytetä omaan hyvään kuten terveyteen ja palveluhin, lapset kyttää perintöä eikä rahoja " tuhlata" mummoon tai pappaan. Sairasta touhua.

Vierailija
15/21 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni siskolla (on jo vanhus) on miljoonaomaisuus. Lapseton ihminen, koko ikänsä ollut hyvin palkatussa työssä. Säästöjä, onnistuneita osakekauppoja, reilusti metsäomaisuutta. Tiedän, koska olin paikalla kun hän perehdytti mieheni omaisuuksiinsa ja mistä kaikki löytyy ja selviää, kun siskosta aika jättää.

Vierailija
16/21 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin nää ottaa persaukista uhrikseen.

Vierailija
17/21 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ohis huutelee, että itse olen säästänyt ja maksanut asuntonikin (kolmio, ilman saunaa).

Töitä tekemällä se hoituu ja järkevästi elämällä. Suku täynnä persaukisia ja juoppoja, ei niiltä mitään irtoais.

N47 +2 teiniä

Vierailija
18/21 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuksilla satoja tonneja tilillä, ja täällä vain ihmiset kituuttaa jollain hikisellä työkkärinpäivärahalla :(.

Vierailija
19/21 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuon 200 000 normipalkansaajat pystyvät säästämään helpostikin.

Vierailija
20/21 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin oli omaisellani, mihinkään ei paljoa kulunut, säästöön jäi rahaa.

Kaikki eivät sijoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä