Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keskiarvo aina yli 8, M:n paperit, en menesty missään

Köyhäjatyhmäkö
11.12.2019 |

En päässyt sairaanhoitajaksi opiskelemaan. En edes lähihoitajaksi. En matkailualalle. En viittomakielen tulkiksi opiskelemaan. En kansainvälistä kauppaa opiskelemaan. En oikeustieteelliseen.

Onko tosiaan niin että peruskoulun ja lukion arvosanat ei ennusta mitään? Olen edelleen ilman ammattia.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi reppanat, koulumenestys ei missään nimessä viittaa elämässä muuten menestymiseen. Tiedän todella monta ihmistä, jotka ovat olleet kaltaisiasi. Koulu on ollut helppoa ja numerot ovat tulleet ns tekemättä mitään. Kuitenkaan eivät lukion jälkeen ole saaneet oikein mitään aikaiseksi. Osa jäänyt kaupan kassalle ja osa lukenut myöhemmin tyyliin kampaajaksi.

Älä vaatimaan itseltäsi enemmän. Teet tavoitteita ja pysy niissä. Olet päässyt tähän asti helpolla, mutta nyt saat nähdäkin vähän vaivaa. Ps.sairaanhoitajaksi ei todellakaan ole helppo päästä isoissa kaupungeissa. Olen kuullut että joissakin vaaditaan tyyliin 9 keskiarvoa lukion päättötodistuksesta.

Vierailija
22/27 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää jotain failata ja kunnolla pääsykokeissa, jos M:n papereilla ei saa niin paljon lähtöpisteitä, ettei ensikertalaisena pääsisi edes AMK:iin.

No vissiin niin. Mutta miten selität sen että pärjäsin koulussa paremmin kuin serkkuni joilla nyt hyvä palkka? Eikös ole outoa? Ap

Minulla on sama kokemus. Nimittäin ystäväni C:n papereilla ja seiskalla alkavalla keskiarvolla pääsi aikoinaan yliopistoon opiskelemaan sosiaalialaa eikä ole - tietenkään - ollut päivääkään työttömänä. Minä en päässyt M:n papereilla ja yli kasin keskiarvolla koskaan yliopistoon.  Tämä tosin tapahtui jo 1980-luvulla. Jouduin tyytymään opistotasoiseen koulutukseen, ja olen ollut noin puolet siitä, minkä olisi pitänyt olla työurani, työttömänä. Tälläkin hetkellä olen pitkäaikaistyötön. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet kyllä ihanan pihalla ja eksyksissä. Itse olin samanlainen. Oli kauheaa aikaa lukion jälkeiset vuodet kun johonkin olisi kovasti pitänyt mennä mutta kun ei yhtään tiennyt minne ja lisäksi ei meinannut päästä mihinkään ja sitten kun pääsi niin ei siitä mitään tullut ja sitten piti yrittää taas jotain muuta. Aivan kamalaa.

No, lopulta päädyin AMK:hon. Sieltä valmistuttuani pääsin tietysti työttömäksi. Sekin oli aika kamalaa. En osannut olla työtön. Olin aivan liian tumpelo siihen, työttömyys oli ihan liian vaikeeta ja käsittämätöntä.

Joten tuo täydellinen eksyksissä ja pihalla olo jatkui suunnilleen 30v ikään asti. Siis lukion jälkeen elämä oli yhtä painajaista 30v ikään asti. Sitten alkoi helpottaa. Opin työttömyyden jujut, vihdoin viimein. Nyt on ikää 35v ja oikein mukavasti mulla menee. Osaan vihdoin viimein elää. Ei tarvitse joka päivä pelätä ja stressata, itse asiassa ei koskaan tarvitse, luojan kiitos.

Onnea sinulle.

Vierailija
24/27 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En päässyt sairaanhoitajaksi opiskelemaan."

Miten tämä on edes mahdollista? Kaverini kirjoitti A:n papereilla ja pääsi sisään heittämällä.

Älykkäitä ei haluta sairaanhoitajiksi. Pitää olla kiltti ja totella ohjeita.

Ei. Että pääsee sairaanhoitajaksi pitää olla päsmäri ja tykätä kyykyttää muita ja tykätä juoruilla. Eli juurikin A:n paperin on sopivimmat.

Vierailija
25/27 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokenut saman, samoilla keskiarvoilla. Lukiosta päästyä pidin itsestäänselvänä, että opiskelupaikka tulee irtoamaan helposti. todistuksessani oli muutama kymppi, juuri niiltä aloilta jotka kiinnostivat eniten jatkossakin, ja kirjoitin myös E:tä. Totuus iski sitten takaraivoon.. pääsin opiskelemaan Amk:hon vasta käytyäni noin 10 kertaa pääsykokeissa, ja hankittuani välissä lapset ja nopean amistutkinnon hätävarana. Muuten kaikki meni lopulta hyvin, mutta siinä vaiheessa olinkin perheellinen, tylsä aikuisopiskelija, kaverit olivat valmistuneet ajat sitten.. Ei tullut koettua sitä villiä opiskelijaelämää jota kaikki aina hehkuttivat.

Sama täällä. En ollut lukiossa mikään huippu, mutta kirjoitin E:n paperit ja olisko keskiarvo ollut noin 9. Hain lukion jälkeen seitsemänä peräkkäisenä vuotena yliopistoon, yhteensä 15 eri paikkaan. Mistään ei paikka auennut, vaikka kerran pääsin toiselle varasijalle asti. Siihen se kuitenkin jäi.

Pääsin vasta yli kolmikymppisenä yliopistoon ja valmistunen juuri ennen kuin täytän 39v. Töihin pääsin kuitenkin kuin ihmeen kaupalla, vaikkakin ihan alimman tason sihteerin työtä..

Vierailija
26/27 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ei muka edes lähihoitajaksi tai viittomankielen tulkiksi pääse? Nehän on amiskoulutuksia. Ei luulis olevan vaikea päästä. Varsinkin lähihoitajaksi opiskelee kaiken maailman päihdeongelmaiset.

Viittomakielen tulkki on AMK. Viittomakielen ohjaaja on toisen asteen tutkinto. Ohjaajat tekevät töitä esim. päiväkodeissa viittomakielisten lasten kanssa avustajana. Älä siis kirjoita sellaista, josta sulla ei ole mitään käsitystä.

Vierailija
27/27 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on L:n paperit (4 ällää, yksi M) ja en päässyt edes lähihoitajakouluun. Haastettelija kysyi, että miksi sinne pyrin, kun on niin hyvät paperit. Luulen, että olen ehkä liian introvertin oloinen, vaikka tulen toimeen ihmisten kanssa ja en ole täysin introvertti. Olen kyllä myös ehkä liian herkkä lähihoitajaksi, vaikka luulisi erilaisia persoonia tarvittavan hoitoalalla. Kuvataidekoulun olen käynyt (AMK) ja ollut painotalossa useamman vuoden töissä. Haluaisin sellaisen ammatin, josta työllistyy.