Tänä vuonna kaikki jouluruuat on meillä eineksiä
Yhtään mitään ruokia en viitsi tehdä kun kaupastakin saa valmiita, keskityn mieluummin kodin koristeluun ja laiskotteluun🥰
Kommentit (42)
Jotkut "tekee" joululaatikot niin että ostaa kaupasta valmiit, sekoittaa vähän kermaa sekaan ja voita ja laittaa omaan uunivuokaan. Aika maistajaguru pitää olla, että huomaisi, ettei ole itse tehtyä. Mun edellisellä työpaikalla muutama sukujoulun järjestäjä sanoi tekevänsä noin. Ihan nerokasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu ja juomatkin ostan valmiina Alkosta. ;)
Moukka. Kyllä jokainen kunnollinen ihminen tekee vähintään joulukiljua.
Kellarissa hautunut hiirenpapanakilju se vasta onkin poikaa. Pärisee päässä ja perseessä.
Nautitko hiirenpapanakiljua Hämeen perinneherkun eli paskapäreiden kanssa? Kyytipojaksi sopii myös kylmäsavustettu oma mikropeniksesi.
Minulla ei mikropenistä. Harmi sinänsä kun en nyt sitten voikaan nauttia tuota spesiaalituotosta. Voithan sä kokeilla jos sulta sellainen katkis löytyy.
Poikasi mikropenistä kokeilin jo. Kypsentyi turhan tummaksi kylmäsavu-uunissa.. vai olikohan se jo ennen uuniin menoa sellainen suklaanruskea.
Samoin teen. Tämä vuosi on ollut niin raskas (paljon sairastelua ja useamman läheisen kuolema), ettei mulla yksinkertaisesti ole enää voimia eikä kiinnostusta jouluruokien tekoon, tai muutenkaan mihinkään höseltämiseen. Haluan päästä helpolla, ja olen valmis tinkimään itse tekemisestä.
Mä teen kaikki itte. Nytkin taas iso satsi lanttulaatikkoja uunissa. Mutta tämä on mulle kivaa, eli en suorita. Jos ei yhtään honaisi niin ostaisin jonkun muun tekemiä sitten. Hienoa ap, jos ei sua hotsita vääntää laatikkoja niin hyvä kun et ota siitä ressiä, joulun tunnelma tulee kullakin siitä mistä tykkää. Gud Jul sinne!
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kamalalta. Einesjouluruoat on ihan järkkyjä.
Sen sijaan että paheksut täällä muita, voisit käyttää aikasi johonkin hyödyllisempään. Mene vaikka kiillottamaan sädekehääsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kellarissa hautunut hiirenpapanakilju se vasta onkin poikaa. Pärisee päässä ja perseessä.
Nautitko hiirenpapanakiljua Hämeen perinneherkun eli paskapäreiden kanssa? Kyytipojaksi sopii myös kylmäsavustettu oma mikropeniksesi.
Minulla ei mikropenistä. Harmi sinänsä kun en nyt sitten voikaan nauttia tuota spesiaalituotosta. Voithan sä kokeilla jos sulta sellainen katkis löytyy.
Poikasi mikropenistä kokeilin jo. Kypsentyi turhan tummaksi kylmäsavu-uunissa.. vai olikohan se jo ennen uuniin menoa sellainen suklaanruskea.
Jaaaaa vai että minulla poika... hmmmm.... Ei muistaakseni ole lapsia. :) Jospa se oli naapurini poika. Sillä on lapsi kateissa. ;)
Minä olen aina ostanut Saarioisten laatikot. Maistuu ilman tuunauksiakin! Helppoa ja hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihan rehillisiä ollaan niin enpä ole koskaan syönty parempia laatikoita kuin Saarioisten äitien tekemät. Pitäähän niitä emännän itse tekemiä kehua, mutta ei ne ole yhtä hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaaaaa vai että minulla poika... hmmmm.... Ei muistaakseni ole lapsia. :) Jospa se oli naapurini poika. Sillä on lapsi kateissa. ;)
Kai muistit ottaa siltä puhelimen pois?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai muistit ottaa siltä puhelimen pois?
:D
Vieläkö tänä jouluna joku vääntää joka lajin itse? Kyllä kaupoista saa herkullisia ja usein varmemmin onnistuneita kuin itse tehdyt. Ei tarvitse stressata tunaroinninkaan kanssa kun ostaa kaupasta. Jotain 1 tai 2 juttua voi kokata itse.
Vierailija kirjoitti:
Mä teen kaikki itte. Nytkin taas iso satsi lanttulaatikkoja uunissa. Mutta tämä on mulle kivaa, eli en suorita. Jos ei yhtään honaisi niin ostaisin jonkun muun tekemiä sitten. Hienoa ap, jos ei sua hotsita vääntää laatikkoja niin hyvä kun et ota siitä ressiä, joulun tunnelma tulee kullakin siitä mistä tykkää. Gud Jul sinne!
Minäkin teen laatikot itse, mutta vain siksi, kun tykkään puuhailla jouluruokien kanssa. Jos näin ei olisi, ehdottomasti ostaisin valmiina. Ei joulun takia kannata stressata.
Muisran sinkkuna yhden joulun. Söin kalapuikkoja ja punajuuria ennen kuin menin aatoksi iltavuoroon. Silti se on säilynyt yhtenä parhaimmista muistoista joulutunnelmasta. Ei tunnelma tule stressaamisedta, eikä ruoastakaan
Äh, minä metsästän kinkunkin joulupöytään.
On sekin yksi suorittamisen ja stressaamisen muoto, että jo kuukautta ennen julistaa ostavansa sitten kuukauden kuluttua eineksiä. Jos asia olisi sinulle ok, ostaisit vain.
Yök. Eihän ne eineslaatikot edes maistu juuri miltään.
Minä oikaisen laatikoissa niin että teen ne valmiista soseista. Ei tarvitse kuin sekoittaa ainekset ja työntää uuniin. Mutta maku on aivan toista kuin eineksissä, sen voin sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihan rehillisiä ollaan niin enpä ole koskaan syönty parempia laatikoita kuin Saarioisten äitien tekemät. Pitäähän niitä emännän itse tekemiä kehua, mutta ei ne ole yhtä hyviä.
Niinpä. Perinteiset jouluruoat on kätevää ostaa eineksinä, koska näin vähintäännyhtä hyviä kuin itse tehdyt. Monin osin parempiakin.
Ostetaan valmiina laatikot, graavilohi, savukala, sienisalaatti, rosollii ja pieni pala kinkkua. Kukaan ei ole niin suuri joulurokien ystävä, että näitä haluaisi syödä viikkotolkulla. Pariksi päiväksi riittää einekset.
Minä olen aina toiminut niin ja ihmetellyt mistä joulustressistä muut puhuvat. Teen laatikoista enintään lanttulaatikon. Riisipuuroa saatan keittää tai olla keittämättä. Kinkku uuniin vaan ja se on siinä. Ostamme vain pari lahja lapsille, emmekä meille aikuisille mitään. Kodille näytämme saman verran imuria ja luutua kuin muutenkin. Joulukoristeita ja -valoja ripottelen jo marraskuulta lähtien. Rahaa ei mene paljon sen enempää kuin muulloinkaan.
Meille tulee aikuiset lapset puolisoineen syömään niin kuin aina ennenkin ja ruuat ostan valmiina nyt ja näin olen tehnyt vuosia. Mulla on pitkät työpäivät enkä jaksa iltaisin alkaa vääntää jouluruokia paitsi punajuurilaatikon teen itse. Kaikille on hyvin kelvanneet einekset. Tilaan vieläpä kaupasta kotiinkuljetuksen.