Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuivatatteko pyykkiä ulkona myös sunnuntaisin?

Vierailija
26.07.2008 |

vaan pyykkitelineen terassille. Eivät naapurit sitä edes huomaa, jos eivät kurki erikseen pihallemme. Näin siis arkena ja pyhänä, kesäaikaan.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä uudet naapurit, jotka ovat jonkin sortin uskovaisia. Olen saanut käsityksen, että suhtautuvat pyhän pyykkipäivään aika kielteisesti...

Vierailija
2/9 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienten lasten ma-pe työssäkäyvänä äitinä viikonloppu parasta aikaa pyykinpesuun

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
4/9 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole tullut mieleenkään etteikö voisi, uskovaisia asuu kyllä naapureissa mutta jos heitä pyhän pyykkipäivät mahdollisesti haittaa, en kyllä ole koskaan ajatellutkaan moista vaihtoehtoa eikä kukaan ole mitään sanonut, niin siinäpähän haittaa. nelilapsisessa maanvilejlijäperheessä pyykkiä piisaa jatkuvalla syötöllä, ei auta katsoa onko pyhä eli arki..

Vierailija
5/9 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pyykkitelineet liputtaa.

Vierailija
6/9 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sunnuntaisin. Minä en ole tullut edes ajatelleeksi, että pyhänä en pesisi pyykkiä. En kuitenkaan voisi jättää ruokaa laittamatta, tiskejä korjaamatta ja monia muitakaan juttuja tekemättä vain siksi, että sattuu olemaan pyhäpäivä.

Vierailija
7/9 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuivata ja pestä pyykkiä sunnuntaina. olemme kristittyjä.

äitini ei kuitenkaan pese pyykkiä sunnuntaisin. eikä lapsuuden kodissani tehty muitakaan 'töitä' sunnuntaisin. vaikak mieheni ja minä olemme uskovia, niin mies ei ole saanut kotoaan vastaavaa mallia. mieheni on maanviljelijä, ja saattaa tehdä esimerkiksi traktorihommia sunnuntaisin. muistan, kuinka siskoni meillä käydessään totesivat asian erikseen. siskoni eivät ole erityisen uskonnollisia, mutta kodinperintyö vaikuttaa.

minua joskus rassaa, että perheessämme ei 'pyhitetä sunnuntaita', niinkuin lapsuudenkodissani tehtiin. ei minua kuitenkaan naapurin tekemiset haittaa eli pese pyykksii rauhassa niinkuin haluat.

perheen sisälläkin voisin huolehtia lähinnä omista tekemisistäni, mutta tulee josksu motkotettua miehelle, kun ei voi olla tekemättä töitä sunnuntaisin. minusta sunnuntain pyhittämisessä on oma siunauksensa.

M

Vierailija
8/9 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhäpyhäpäivinä eli lähinnä juhannuksena en liputa muulla kuin Suomen lipulla. Muinakaa pyhäpäivinä en liputtele.

Vierailija
9/9 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen ja kuivatan pyykkiä (kuivausrummussa tai telineissä sisällä) sunnuntaisin ja teen muitakin kotitöitä, mutta vältän suurieleisiä ja meluavia töitä. Asumme rivitalossa, enkä halua häiritä naapureita esim. matontamppauksella. Pyrin muutenkin rauhoittamaan sunnuntait lepäämiseen ja erottamaan sunnuntain muista päivistä, esim. vältän kaupassa käyntiä sunnuntaisin. En ole asiassa kuitenkaan puhdasoppinen enkä tiukkapipo; jos tarve vaatii, sunnuntaina tehdään sitä, mikä luontevimmalle tuntuu. Ihminen ei ole kuitenkaan kone ja elämä on turhan kiireistä ja aikataulutettua arkena, joten tärkeää on osata myös levätä ja rauhoittua.

Lapsuuden kodissani ei siivottu tai pesty pyykkiä sunnuntaisin. Myös kirkolliset pyhät rauhoitettiin ylenmääräiseltä riekkumiselta. Pitkäperjantai oli nimensä mukaisesti pitkä, kun ei saanut pitkin kyliä juoksennella - mikä on nyt ajateltuna ihan hyvä juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme