Lähdetkö tyytyväisenä itse lomamatkalle jouluna vaikka voisit tehdä jonkun köyhän lapsen onnelliseksi ja ostaa tälle uuden iPhonen
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lähde mutta en osta mitään iphoneja kun ei mun omillakaan lapsilla niitä ole.
Oletko köyhä?
Olen. Entä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähden kyllä, kovasta projektisyksystä toipumaan ansaitulle lomalle. Maksan jo 42% palkastani veroja, eli osallistun avokätisesti ihan pakosta jo vähävaraisten elättämiseen. Tämä iso veroprosentti on ihan ookoo ja kannatan hyvinvointiyhteiskunta jossa yhteiskunta tarjoaa turvaverkon, mutta siinä menee liian pitkälle jos aletaan syyllistää siitä, että veronmaksun lisäksi pitäisi ostella kalliita lahjoja köyhille.
58% jää silti vielä sinulle
Onneksi arvonlisävero on hankitun tuotteen loppuhinnasta yleensä 24% vielä edellisen päälle.
Kyllä veroja on vielä varaa nostaa!
Lähden ja erittäin hyvällä omatunnolla. En kyllä osta itsellenikään tai lapselle iPhoneja vaan laitan mielummin nekin rahat lomailuun.
Lähdetään porukalla reissuun oikein hyvillä mielin. Lentolipuista maksoin 120€, majoituksesta ei tarvitse maksaa penniäkään, kun mennään siskon loma-asunnolle espanjaan.
Saisiko 120 €:lla kuinka hienon iphonen?
Ps. Oletko ap se savulohihullu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähden kyllä, kovasta projektisyksystä toipumaan ansaitulle lomalle. Maksan jo 42% palkastani veroja, eli osallistun avokätisesti ihan pakosta jo vähävaraisten elättämiseen. Tämä iso veroprosentti on ihan ookoo ja kannatan hyvinvointiyhteiskunta jossa yhteiskunta tarjoaa turvaverkon, mutta siinä menee liian pitkälle jos aletaan syyllistää siitä, että veronmaksun lisäksi pitäisi ostella kalliita lahjoja köyhille.
Onneksi arvonlisävero on hankitun tuotteen loppuhinnasta yleensä 24% vielä edellisen päälle.
Kyllä veroja on vielä varaa nostaa!
Meillä on vasemmistohallitus joka on sioutunut veroja nostamaan, onneksi vielä on varaa. ALV ei ole vielä maailman korkein, tosin taitaa olla mutta voi olla että jossain vielä korkeampi! Eli nostovaraa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurituloiset saavat pitää melkein puolet ansoistaan, toivottavasti tälle tehdään jotain pikapuoliin, Ihan liikaa saavat pitää kun maassa paljon köyhiä ilman uusia iPhoneja.
Meneekö ap lähikuppilaan kaljalle, vaikka viisaampaa olisi varata heti huomenna aika lääkäriin?
Vierailija kirjoitti:
Eikö kenenkään köyhälle lapselle kelpaa minun 2 vuotta vanha iPhone, kun sain töistä uuden?
Eipä tietenkään kelpaisi :)
Olisit valmis jotain vanhaa romua viemään köyhälle lapselle, kiitos todella!
En lähde tyytyväisenä vaan häpeillen. Suoritan kohteessa katumusharjoituksia päivittäin köyhien lasten ja Gretan kuvan edessä.
En lähde lomalle, en osta mitään köyhälle, rikkaalle enkä edes tutulle lapselle. Tulot on lähes 5000 euroa netto per kuukausi ja aion silti möllöttää kotona!
Olin aikeissa ostaa jonkun "puulahjan" vähävaraisille, mutta toiveet lähtivät 50 e ylöspäin. En osta omillenikaan sellaisia lahjoja, mutta ulkomaanmatkoja kylläkin toisinaan.
Itse aikanaan öisin lukenut yliopiston tentteihin kolmen lapsen äitinä. Käynyt töissä siinä sivussa ja ajoittain venyttänyt penniä, hermoja ja aikataulua oikein huolella. Pyörällä kuskannut lapsia päiväkotiin ja sittemmin alkkisukon takia jäänyt yh:ksi. Tiukkaa oli,mutta yliopistotutkinto toi hyvän palkan, mukavan työn ja lopulta sijoittaminen toi turvaa.
Nyt ovat lapset yliopistoissa ja elämä mukavaa. Säästäväisyys on jäänyt elämääni ja niukat, raskaat vuodet muistuvat joskus mieleeni. Kannustan kaikkia pyrkimään eteenpäin elämässä, omalla työllä ja opiskelemalla.
Jouluavustuksen laitoin lopulta toiseen keräykseen ja niitä veroja maksoin tänäkin vuonna todella riittävästi.
oma lapsi saa lahjaksi minun vanhan iPhonen, kun sain itse töistä uuden. Kelpaa hänelle varsin hyvin, koska hänelle on opetettu rahan arvo. (Lisäksi saa kirjoja(toivomiaan) ja lahjakortteja. )
Kummilapseni ostin n. 100€ Legon. Muille lähipiirin lapsille olen ostanut lahjakortteja. Vieraille Lapsille en osta mitään. Maksan veroja niin paljon, että mahdollistan osaltani hyvinvointivaltion pyörimiseen.