Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähdetkö tyytyväisenä itse lomamatkalle jouluna vaikka voisit tehdä jonkun köyhän lapsen onnelliseksi ja ostaa tälle uuden iPhonen

Vierailija
11.12.2019 |

Itsekkyys on tämän ajan kuva

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tarvii IPhonea. Ei ole omalla teinillä eikä itselläni, halvat perus luurit riittää. Olen tehnyt valinnan että materian sijasta käytän itse töitä tekemällä ansaitsemani rahat meidän lomamatkaan.

Ja väittäisin että oon sen ansainnut :)

Loppujen lopuksi jokainen vastaa omasta ja jälkikasvunsa hyvinvoinnista. Suomessa kuitenkin perustarpeet on vieläkin kaikilla turvattu. Hyvinvointivaltiohan tämä yhä on vaikkei kaikille riitä tonnin luureja.

Ja silloin kun lahjoitan hyväntekeväisyyteen, niin ne menee oikeasti nälkää näkeville tai sodasta kärsiville, ei turhaa tavaraa kitiseville suomalaisille.

Vierailija
62/92 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta pätkääkään. Itse säästän nipinnapin tonnin tuloistani yhden ulkomaanmatkan verran rahaa ja vähän päälle vuodessa. Ihan ite käytän itseeni sen rahan. Menkööt kakarat kesätöihin ja säästäkööt itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta pätkääkään. Itse säästän nipinnapin tonnin tuloistani yhden ulkomaanmatkan verran rahaa ja vähän päälle vuodessa. Ihan ite käytän itseeni sen rahan. Menkööt kakarat kesätöihin ja säästäkööt itse.

Eikö köyhien lapset saa ollenkaan siis lomailla, ei saa ladata akkuja seuraavaan vuoteen?

Vierailija
64/92 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on trolli, mutta vastaan silti että todellakin lähden. Olisi köyhien kannattanut pitää housut tiukasti jalassa tai viimeistään tehdä abortti, niin ei olisi käynyt ylivoimaiseksi ostaa itse omien kakaroidensa lahjoja. Ps. olen aika köyhä itsekin ja joulumatkani maksaa noin kolmasosan iphonen hinnasta. Repikää kerjäläiset siitä.

Vierailija
65/92 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toudellakin.. Ei kannata lisääntyä ja sitten vaatimaa vierailta sitä, tätä, tuota... Kun meidän micopetra haluuuuuu

Vierailija
66/92 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kahdelle köyhälle lapselle iphonet ja lahjakortteja vaatekauppoihin, sekä ps4:sen.

On paljon rahaa ja halusin auttaa köyhää ystävää joka on saanut kokea elämässään niin paljon paskaa ja jonka lapset ovat aina joutuneet tyytymään kirppisvaatteisiin ja käytettyihin huaweihin.

Eikä niissä mitään pahaa ole, mutta halusin ilahduttaa ja ystävä veikkasi että aattona lapset paketteja avatessa eivät varmasti voi kuvitellakkaan että mitä lahjat sisältää.

Ja menen matkalle mutta vasta helmikuussa, joulun vietän kotona.

Vierailija
67/92 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin. Onnea vuoden typerimmästä aloituksesta.

Vierailija
68/92 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset "tienamaan"

Vierailija
69/92 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Maksan vuodessa n. 70 t€ veroja ja veroluonteisia maksuja, pitäisi riittää. Sitä iPhonea ei siis pidä pyytää minulta vaan Samarin-lapsihallitukselta.

Vierailija
70/92 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeaa olla sitten puhelin mihin sitten lataa puheaikaa?

Vierailija
71/92 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväntekeväisyys ei ole ratkaisu tämän maan ongelmiin, vaan työnantajien palkanmaksuhaluttomuuden korjaaminen.

Miksi meillä on perheitä, joissa työssäkäyvät vanhemmat eivät pysty tarjoamaan lapselle ei nyt ehkä iPhonea, mutta lähes perustoimeentuloa? Että laskut pystyy kahden ihmisen palkalla nipin napin maksamaan? Myös yksinhuoltajan pitäisi pärjätä inhimillisesti työssä tai hoitovapaalla ollessaan.

Ongelma on ihan muualla kuin siinä, että hyvin tienaavat eivät anna verojen lisäksi hyväntekeväisyyteen. Ongelma ei myöskään ole "korkea" sosiaaliturva. Ongelma on se, ettei tavallisella työllä tienaa tarpeeksi.

Vierailija
72/92 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä Jeesus eli kun aloitti julistamisen?

Vierailija
73/92 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähde mutta en osta mitään iphoneja kun ei mun omillakaan lapsilla niitä ole.

Vierailija
74/92 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä Jeesus eli kun aloitti julistamisen?

Pyhällä hengellä

Vierailija
75/92 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kovalla verotuksella kaikenlainen hyväntekeväisyys pitäisi kieltää lailla ja velvoittaa hallitus tehostamaan julkista hallintoa niin että verorahat riittävät jaettavaksi myös näihin hyväntekeväisyyskohteisiin. Kyllä kunnilla ja valtiolla on kaikenlaista kengänkuluttajaa jotka eivät tee juuri mitään. YT:t käyntiin ja 80% porukasta pihalle, katsotaan sitten pystyykö se jäänyt 20 % hoitamaan kaikki hommat ja jos ei pysty niin sitten palkataan motivoituneita tekijöitä harkitusti.

Vierailija
76/92 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nämä köyhät olisivat uskossa , niin heille riittäisi tieto iänkaikkisesta riemusta ja ilosta.

Myös nöyryys herran tahdon edessä on tarpeen.

Jumala on päättänyt koetella köyhän lapsen uskoa...

Usko ,niin kirkkaimman kruunun saat

Vierailija
77/92 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap dille vai uuno?

Vierailija
78/92 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lähde mutta en osta mitään iphoneja kun ei mun omillakaan lapsilla niitä ole.

Oletko köyhä?

Vierailija
79/92 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö köyhien lapset saa ollenkaan siis lomailla, ei saa ladata akkuja seuraavaan vuoteen?

Saavat toki, jos omat vanhemmat kustantavat tai itse tekevät töitä. Töitä tekemällä me muutkin voidaan lomailla, ei se ole ihmisoikeus. Ellei rahat riitä niin pysymme kiltisti kotona, akkujaan voi ladata muilla tavoin kuin lomailemalla.

Vierailija
80/92 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväntekeväisyys ei ole ratkaisu tämän maan ongelmiin, vaan työnantajien palkanmaksuhaluttomuuden korjaaminen.

Miksi meillä on perheitä, joissa työssäkäyvät vanhemmat eivät pysty tarjoamaan lapselle ei nyt ehkä iPhonea, mutta lähes perustoimeentuloa? Että laskut pystyy kahden ihmisen palkalla nipin napin maksamaan? Myös yksinhuoltajan pitäisi pärjätä inhimillisesti työssä tai hoitovapaalla ollessaan.

Ongelma on ihan muualla kuin siinä, että hyvin tienaavat eivät anna verojen lisäksi hyväntekeväisyyteen. Ongelma ei myöskään ole "korkea" sosiaaliturva. Ongelma on se, ettei tavallisella työllä tienaa tarpeeksi.

Ja Sari Sairaanhoitaja äänestää jatkossakin Kokoomusta, koska työnteko on itseisarvo (mutta palkka ei).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä