Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin yksityiskoulut? Mitkä ja missä?

Vierailija
11.12.2019 |

Listataan tähän Helsingin yksityiskouluja. Luulen, että yritämme muuttaa sellaisen lähelle.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myk on yläaste ja lukio ja toimii lähikoulupwriaatteella

MYK on yksityiskoulu, sitähän tässä kysyttiin. Hyvätasoinen koulu, voin suositella.

Mutta vain yläkoulu ja lukio ja yläkoulussa vain se matikka on pääsykokwen takana.

Ei ole pääsykoetta, jos ei ole muuttunut muutamassa vuodessa (tuskin). Voi myös vaihtaa tavalliseen pitkään matikkaan tai sieltä erikoispitkään kesken kaiken, jos haluaa. Erikoispitkä matikka on aika työläs, kaikki eivät sitä jaksa, mutta sen käyneet sijoittuvat jatko-opintoihin erinomaisesti.

Olen siis itse käynyt tuon koulun ja samoin omat lapseni. Oppilaita otetaan myös muualta kuin lähialueilta, jos on tilaa, esimerkiksi Veikkolasta tulee paljon oppilaita.

Matikkaluokalle on soveltuvuuskoe.

Minä vuonna se on tullut? Minun lapsilleni ei ollut, vaikka lukivat erikoispitkän matikan molemmat.

En riedä mutta oli se siellä jo 2014

Molemmat lapseni olivat jo yliopistossa tuolloin, että ilmeisesti muuttunut. Mutta kouluun pääsee kuitenkin ilman soveltuvuuskoettakin, voin suositella. Ei siis ole mikään ns eliittikoulu jota itse vähän vierastan. Hyvät opettajat ja tilat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi