Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin yksityiskoulut? Mitkä ja missä?

Vierailija
11.12.2019 |

Listataan tähän Helsingin yksityiskouluja. Luulen, että yritämme muuttaa sellaisen lähelle.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Steiner-koulu Ruskeasuolla. Mannerheimintie kulkee vieressä, joten yhteydet ovat hyvät, jos kodin läheltä kulkevat bussit kulkevat Manskua.

Vierailija
2/21 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apollon yhteiskoulu Malminkartanossa. Musiikki- ja kuvataidepainotus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiskoulujen liitto. Sieltä löytyy listat.

Vierailija
4/21 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiskoulut:

http://www.yksityiskoulut.fi/jasenkouluille/jasenkoulut/

Kaikki eivät ole Helsingissä.

Vierailija
5/21 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä sinun pitää haluta laittaa lapsesi johonkin erityispedagogiikkaa soveltavaan kouluun (stainer, montessori yms.), uskonnolliseen kouluun (kristillinen koulu) tai sitten lapsesi pitää olla niin lahjakas että paasee johonkin kuvataide- tai musiikkipainotteiseen kouluun. Mitään ihan "tavallisia" yksityiskouluja ei käsittääkseni Suomessa ole.

Siitä sitten valitsemaan.

Vierailija
6/21 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elias-koulu Eirassa. Steineriä tämäkin, mutta liikkuminen tänne on huomattavasti hankalampaa muista ilmansuunnista.

Vierailija
7/21 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kielikoulut: englantinen, ranskalainen, venäläinen, saksalainen ja mitä niitä vielä on. 

Vierailija
8/21 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kuitenkin ensin tarkistaa, toimiiko kyseinen koulu oman alueensa lähikouluna. Koska tällaisessa yksityiskoulussa ei pääse karkuun näitä Helsingin suunnittelemia kyydityksiä.

Ei-lähikouluperiaatteella toimivia kouluja ovat ainakin SYK (haetaan 2. luokan keväällä, valintakoe) ja kielikoulut kuten ranskalainen ja saksalainen koulu, joihin haetaan jo eskariin tai viimeistään ekaluokalle.

Turvallisia vaihtoehtoja ovat myös kaupungin ja yksityisten koulujen ylläpitämät painotusluokat, joille valitaan soveltuvuuskokeen perusteella. Näille luokille ei yleensä tule lainkaan "heikkotasoisia" oppilaita, koska eivät a) ole kiinnostuneita ja b) karsiutuvat valintakokeessa.

Vierailija
9/21 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syk, Haaga. Haetaan kokeella kolmannelle luokalle. Yksi Suomen parhaita kouluja tasoltaan.

Koulussa on kielipainotus ja siellä käydään pitkienkin matkojen takaa.

Vierailija
10/21 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ups

Vierailija
11/21 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä sinun pitää haluta laittaa lapsesi johonkin erityispedagogiikkaa soveltavaan kouluun (stainer, montessori yms.), uskonnolliseen kouluun (kristillinen koulu) tai sitten lapsesi pitää olla niin lahjakas että paasee johonkin kuvataide- tai musiikkipainotteiseen kouluun. Mitään ihan "tavallisia" yksityiskouluja ei käsittääkseni Suomessa ole.

Siitä sitten valitsemaan.

Onhan niitä, Munkkiniemen yhteiskoulu ainakin. Siellä on mahdollisuus lukea erikoispitkää matikkaa ja harrastaa korista, mutta ei ole pakko eikä se ole pääsyvaatimus. Oppilaat pääasiassa lähiseuduilta. 

Vierailija
12/21 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myk on yläaste ja lukio ja toimii lähikoulupwriaatteella

Vierailija
13/21 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MYK on yksityiskoulu, sitähän tässä kysyttiin. Hyvätasoinen koulu, voin suositella.

Vierailija
14/21 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin saksalainen koulu Kampissa.

Vierailija
15/21 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MYK on yksityiskoulu, sitähän tässä kysyttiin. Hyvätasoinen koulu, voin suositella.

Mutta vain yläkoulu ja lukio ja yläkoulussa vain se matikka on pääsykokwen takana.

Vierailija
16/21 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta vain yläkoulu ja lukio ja yläkoulussa vain se matikka on pääsykokwen takana.

Ei ole pääsykoetta, jos ei ole muuttunut muutamassa vuodessa (tuskin). Voi myös vaihtaa tavalliseen pitkään matikkaan tai sieltä erikoispitkään kesken kaiken, jos haluaa. Erikoispitkä matikka on aika työläs, kaikki eivät sitä jaksa, mutta sen käyneet sijoittuvat jatko-opintoihin erinomaisesti.

Olen siis itse käynyt tuon koulun ja samoin omat lapseni. Oppilaita otetaan myös muualta kuin lähialueilta, jos on tilaa, esimerkiksi Veikkolasta tulee paljon oppilaita.

Vierailija
17/21 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pääsykoetta, jos ei ole muuttunut muutamassa vuodessa (tuskin). Voi myös vaihtaa tavalliseen pitkään matikkaan tai sieltä erikoispitkään kesken kaiken, jos haluaa. Erikoispitkä matikka on aika työläs, kaikki eivät sitä jaksa, mutta sen käyneet sijoittuvat jatko-opintoihin erinomaisesti.

Olen siis itse käynyt tuon koulun ja samoin omat lapseni. Oppilaita otetaan myös muualta kuin lähialueilta, jos on tilaa, esimerkiksi Veikkolasta tulee paljon oppilaita.

Matikkaluokalle on soveltuvuuskoe.

Vierailija
18/21 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vuonna se on tullut? Minun lapsilleni ei ollut, vaikka lukivat erikoispitkän matikan molemmat.

Vierailija
19/21 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä näyttää olevan soveltuvuuskoe. Joko se on uusi tai sitten olen seniili, kun en muista mitään soveltuvuuskoetta. Ehkä sen on voinut väistää riittävän hyvällä arvosanalla, koska luulen kyllä, että muistaisin tuollaisen, jos sellainen olisi ollut. Itse en suorittanut erikoispitkää matikkaa aikoinaan kuten ei suurin osa MYKkiläisistä.

Vierailija
20/21 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vuonna se on tullut? Minun lapsilleni ei ollut, vaikka lukivat erikoispitkän matikan molemmat.

En riedä mutta oli se siellä jo 2014

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi