Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KEVÄTTOIVEET vk 24

12.06.2006 |

Uusi pino uudelle viikolle!

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minks: Sitä sisätutkimusta ei kannata jänskätä kun vaan on rentona niin ei se paha ole. Raskaana olevalle se on kuitenkin tehtävä varovasti ymmmärtääkseni. Ja se peräsuolen kautta kokeilu ei mun mielestä oo kovin ihmeellistä vaikka mä vähän yllätyin kun silloin niitä ovis kipuja kävin näyttään lääkärissä ja sanoi että nyt kokeillaan peäsuolen kautta, mitä??? Oli ohi ennenkö huomaskaan. Mut en kyllä tiedä haluanko miehen siihen mukaan...

Niistä kestovaipoista, yksi äiti sanoi että hän ei ehkä ihan pienellä vauvalla käyttäis. Ovat helpompia kun kakka on jo vähän kiinteämpää kuulemma. Niitä on erilaisia, on sellasia joissa on valmiiksi kosteudenpitävä päällikangas niitä käytetään ihan niin kuin kerttiksiäkin. Sitten on sellaisia joiden kanssa käytetään sellaisia villavaippahousuja jotka imee kosteuden ja kai niitä kosteussulkukuoria saa myös erillisinä? Jossain on ohje että vaipat huuhdellaan aina käytön jälkeen siis lähinnä kai kakka pois ja jossain että pitäis etikkaliuoksessa säilyttää pesuun asti. Ymmärtääkseni niihin ei tule mitään suojaa sisälle, ainoastaan lisäimuja voi laittaa sisälle jos on niille tasku.

Mäkin haluun tohon vaiheeseen, viikkoja melkein 12 teillä pisimmälle ehtineillä. Mä oon tähän asti tunnistanut oviksen limojen ja tuntemusten perusteella ja nyt ei mitään limoja oo ollu havaittavissa :( Onkohan tää nyt hyvä vai huono?? Mä jo huolestuin et lenkkeily ja pyöräily on häirinny sitä. Kuinkahan paljon sitä saa liikkua että se ei vielä vaikuta kiertoon? Tähänkö tää nyt sitten tyssäs kierto

meni sekasin. Mä oon ihan masentunu. Töissäkin sain aikaan kauheen sekasorron kun olin ekaa päivää yksin. Poru on taas herkässä, koko ajan meinaa itku tulla ja ihan oudoissa paikoissa. Toivottavasti tästä ei herkisty lisää... Kp on siis 17 ja kierto 26-31 vaikka limat havittavissa molemmissa luomukierroissa päivinä 14 ja 15... Outoa. No ehkä tää tästä iloks taas muuttuu kun tulee viikonloppu ja saa vähän hengähtää.

Missä on muuten poppux?? Eikös sulla ole nyt jäskät paikat?

Vierailija
22/29 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiggerille tsemppiä piinailuun! bd bd bd bd

Voi että kuulostaa tekopyhältä sanoa näin, mutta rentous on paras raskautumisvinkki, mitä mulla on jakaa. Mä olin NIIN asennoitunut siihen että menee ainakin puoli vuotta plussaamiseen, että piinailua ei kerinnyt olla juuri ollenkaan! En tiedä auttoiko se paineettomuus hedelmöittymiseen, vai oliko vaan biologisesti kaikki kohdallaan ja hyvä säkä, mutta ei siitä haittaakaan voi olla. Sama seksin suhteen: jos tuntuu pakkopullalta niin jättää väliin! Minksilläkin tärppäsi yhdestä lastista, eikö vaan? Mutta tosiaan, helpommin sanottu kuin tehty. Luontoäiti varmaan halusi säästää mun verenpainetta tällä nopealla raskautumisella, olisin nimittäin varmaan ollut aika kauhean kova piinailija jatkossa...

Kestovaipoista: olen kyllä sen verran viherpiipertäjä, että ainakin kokeilen kestoilla alusta saakka. Matkoilla toki kertakäyttöiset mukana, ja ehkä joskus yöllä käytetään niitä. Itselläni oli vauvana niin allerginen iho, ettei kestovaipat sopineet alkuunkaan. Toisaalta, materiaalit on vähän kehittyneet siitä, että ehkä kestovaipoista löytyy nyt herkemmällekin pikku pyllylle sopivia :)

Minks, mulla on ollut oikeastaan tosi hyvä olo koko ajan. Ainoastaan väsymys on ollut tosi kovaa, välillä tuntuu että ehkä vähän kovempaa kuin keskiverto-odottajalla. Sen sijaan pahoinvointia ei ole. Yökin kyllä kovasti hampaita pestessä ja joka ikinen kerta, kun joku haisee pahalle (roskis, kaupassa asiakkaat, tiskialtaaseen jäänyt ruokamöntti..), mutta oksennus ei ole ikinä ollut lähellä. Ihan " kuivaa" yökkimistä vaan. Ja siis, samanlaista kuin äidillä on aina ollut :) Turvotus on siedettävää ja suoli toimii edelleenkin loistavasti. Johtuu kyllä varmaan siitäkin, että olen juonut kaksi kertaa niin paljon vettä kuin aikaisemmin. Työvuoron aikana menee kevyesti kaksi litraa. On jano -> juon paljon vettä -> suoli toimii. Näin se kai menee, ja hyvä niin. On tosiaan tullut sitä ummetusta koettua nuorempana ihan riittämiin. Joten osanottoni sulle, jos vielä kärsit siitä vaivasta!

Mutta nyt riittää mun suolen toiminnan kuvailut ;)

Ruotsi-Paraguay alkoi juuri, lähden miehen seuraksi katsomaan.

Kandi 11+5 (kohta riskiraja ohitettu!!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
16.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi,nyt taas olo tuntuu ihan toivottomalta...tuli jotenki sellanen olo etten oo raskaana, ja siitä tuli hirvee pettymys...Tai siis eihän sitä vielä tiiä mutta jos tämän päivän aikana tulee merkkejä tädistä (ruskeaa limaa/vuotoa) oon kyl hetken ihan masiksessa....:( Tosiaan kun ei mmitään oireita ole, paitsi se nälkä, mut se taas voi olla ihan vaan muutenkin. Kiitos kun kannustatte kaikesta huolimatta, tulee hyvä mieli!

Tosiaan kp29/30 menossa, eilen illalla mittasin lämmöt, niinkuin oliko se Minks joka sitä suositteli(?). Normaalisti mulla on melkein alilämpöö (en oo kyllä kauheesti seuraillu) tai jotain max. 36.4. Nyt eilen illalla siis oli 37.2., mut toisaalta ihmisen ruumiinlämpöhän on normaalistikin aina illalla enemmän koholla ku päivällä. Mut kertokaa Minks,kandivaihe,maria80 jos ootte sillon täs vaiheessa mitanneet lämpöjä ja millasia eroja on ollu!

Anteex omanapaisuus! Haleja surullisellesiilille! ;) Ja tietty kaikille muillekin!

Vierailija
24/29 |
16.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Tikru tuli tarpeeseen :) Voimahaleja sinullekin päin, mutta älä nyt vielä luovu toivosta. Mulla on ihan sellanen fiilis et nyt tää homma ei onnistu ollenkaan, ei mitään tuntemuksia suuntaan eikä toiseen edes oviksen suhteen... No ehkä se tästä taas... Nythän on kuitenkin vasta kp18 ja se tarkottais että kierto olis vähintään sit yli 30 päivää edellinen kun oli sen 31. Mieskin meni perhana juomaan kylässä olutta ja mä hermostuin kun haki vaan röyhkeästi lisää kun muut ei niin tehneet. Taas se alkaa kohta kullitteleen kun näkee et mä oon suuttunu, täytyy varmaan lukittautua makkariin etten räjähdä sille.

Kiva kandivaihe että olo on hyvä. Onko sulla massu kuinka näkyvä/tuntuva? Ootko sä ostanu jotain äitiysvaatteita?

Mun yksi vanha kaveri saa vauvan ihan näillä viikoilla. Sai alkunsa vahingosta ja tyyppi on maailman epä-äidillisin. Taas on täällä katkeruuden karvasta palaa nieltävä et miks sille eikä mulle... Masentaa...

Nyt alko netti jumittaan, taidan laittaa viestin menemään ennekuin katoaa.

Vierailija
25/29 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tigger, mulla oli kyllä vähän sellainen nuhainen ja kuumeinen olo ennen plussausta, mutta en osannut yhdistää sitä tähän. Lämpö oli kuitenkin selvästi koholla siinä vaiheessa. Mittasin plussauskierrossa vanhempieni kotona ihan huvikseni lämmön sellaisella epätarkalla otsakuumemittarilla kp 22 tai 23, ja se oli päälle 37 silloin. Mutta en osaa verrata normaaliin, kun en edes omista kuumemittaria..

Surullinensiili, maailma on tosiaan aika epäreilu paikka välillä. Mullakin on sellaisia vahinkolapsituttavia, ei hyviä ystäviä, mutta entisiä luokkakavereita kyllä. Tuntuu ettei ne arvosta yhtään sitä omaa äitiyttään, kun se on tullut niin yllätyksenä. Toki ne voi olla ihan hyviä äitejä, mutta osalla kyllä näyttää olevan vielä harjoittelun varaa..

Plussasäteitä kaikille piinailijoille! Mä lähden töihin, nyyh..

Kandi 12+0 - pahin riskiaika loppui :)

Vierailija
26/29 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kandille riskiajan loppumisesta! Nyt vaan hyvillä mielin vaateostoksille. Vauvan vaatteet on sitten niin sulosia :)

En mä mitenkään parjaa niitä joilla vahingosta on lapsi alkunsa saanut, mutta se kyllä sapettaa etteivät jotkut arvosta äitiyttään ja välttämättä aina ajattele lapsen etua. Ilman vahinkoja tässä maailmassa olis aika vähän lapsia, mutta kyllä sitä lahjaa pitäis osata arvostaa on se sitten miten vaan tullut.

Mä taidan taas lähteä lenkille rankaisemaan itseäni kun näyttäis ilmakin ihan mukavalta. Tein heti aamutuimaan toscamuffineja, päällinen valu melkein pellille, mutta hyviä niistä tuli :) Näköjään mitä surkeampi mieli sen suurempi on leipomisvimma... :)

Mukavaa lauantaita kaikille! Mites muuten Tikrulla eikös jänskä päivä oo tänään?

Vierailija
27/29 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan sulla lämmöt koholla, ihan selvään! Mitä sinä vielä epäilet? Älä siitä oireettomuudesta huolehdi yhtään! Tuohan on jo lähes asteen nousu ruumiinlämmössä eikä minulla ainkaan aamu-iltalämpö vaihtele asteen verran! Juuri silloin raskauden alussa, plussaamista ennen ja jälkeen mulla oli lämpö just toi vähän yli tai tasan 37. Normaali on mulla jotain 36 tai jopa alle, eli mullakin on alilämpöä jos niin voi sanoa. Nyt en ole mitannut, vois tietty mitata huvikseen. Mutta älä nyt ihmeessä masennu ainakaan kun siihen ei ole syytä! Ymmärrettävää tietysti, että sitä suojelee jo itseään pettymykseltä varautumalla etukäteen negatiiviseen tulokseen.. Niin mäkin tein. Mutta ei masentua tartte omien luulojensa takia. Taitaa olla jo klisee, mutta niin kauan kun ei tätiä kuulu niin toivoa on! Usko siihen.

surullinensiili: Eihän sitä tiedä vaikka sulla olis jo ovis menny? Älä liikaa stressaa siitä ja tarkkaile... elimistö kun voi reagoida stressiin ja toimia epänormaalisti. Eikös stressi siirrä ovulaatiota ja siten kuukautisia? Eli sulla voi olla vielä tulollaan tai sitten et vain ole sitä bongannut.

ON: Kävin tänään vaihteeksi kaupungilla ja oli aika hirveää sovitella kesävaatteita. Mikään ei istunut, ei sitten niin mikään! Melkein itkua väänsin autossa matkalla kotiin, että pitääkö mun todella pukeutua tästä lähtien säkkikankaaseen ja telttoihin, kun en saa tätä turvonnutta läskimahaa piilotettua mihinkään tai jos saan, niin tissit ei mahdu niille tarkoitettuun paikkaansa! Mun kroppa on niin erilainen kuin ennen ja mulla on kyllä välillä vaikeuksia hyväksyä se. Painoa ei ole tullut lisää yhtään, mutta silti peilistä katsoo joku muu kuin minä. Tämä maha ei ole minun... Mitään kaunista ei saa ylle ilman että näyttää tantalta. Vaatteet on nättejä henkarissa, mutta kun jotain kaunista sovittaa, niin siihen se kauneus jää :( Kiva olis jos ois selvä pinkeä vauvamaha, mutta kun tämä on tällaista inhottavaa turvotuslöysää makkaraa!

Muuten ihan ok. Huominen enää ja sitten on rv 13+0 eli riskiaika ohi! Onnittelut kandivaiheelle tuon rajapyykin ylittämisestä!! Kyllä mä oikeesti olen onnellinen, että meille on tulossa vauva, vaikka kropastani valitankin. Tärkeintä on pienokainen, ei mun ulkonäkö. Kuten kandivaihe, minäkään en ole oksentanut koko aikana, vaikka etonut onkin enemmän ja vähemmän. Tuntuu, että helpolla olen päässyt. Odotan kyllä paljon jo teitä muitakin plussaajien joukkoon! Älkää lannistuko, kyllä se luonto hoitaa! Ja Tikru jos et halua vielä testata (pelkäät negaa) niin älä testaa. Mä testasin vasta kp 39/31 kun tätiä vieläkään ollut tullut. Odotin, että jos kk on vain siirtyneet stressin vuoksi kun tosiaan ei tuntunut miltään.

Vierailija
28/29 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep, luitte oikein....ja kyllä masentaa, täytyy sanoo! :( Masenti koko eilisen päivän ja tänäänkin on aika mieli ollu maassa, ku jotenkin sitä toivoi ja toivoi viimeseen asti! Mutta mies yritti lohduttaa ja sanoi että ensi kierrosta sitten ja nyt laskeskeltiin jo yhdessä tuumin ovista ja se sattuukin hyvin viikonlopuksi!Eli olemme samalla paikkakunnalla sitten! :) Ja mies puhuikin että nyt haluaa oikeasti alkaa yrittämään kun on saanut töitä ja on ihan fiiliksissä! Että kyllä tämä taas tästä,uutta kiertoa kohti!

surullinensiili: Kiitos itsellesikin voimahaleista, ne tulikin nyt tarpeen! :) Jotenkin eläydyin tohon sun edellisten viestien fiilikseen, mulla tuntuu nyt vähä samalle! Mut ei lannistuta,eihän! Kyllä mekin vielä tuonne odotuspuolelle päästään!:)

kandivaihe: Onnittelut riskiajan ylityksestä! Hui kun aika meneekin nopeesti! :)

Minks: niin, tuo lämpöjuttu oli kyllä jännä, minä ajattelinkin että se ois ollu hyvä merkki, mutta sitten seuraavana päivänä kun mittasin se oli 36,9...ota nyt sit selvää....mut niin se täti vaan tuli, ja ihan kauheilla kivuilla! Pitkästä aikaa oli sellaset kivut et piti ihan buranaa ottaa! En oo tainnu viel tähän mennessä ikinä ollu niiin pettynyt ku menkat alkoi...:( Noista vaatteista, et mua potuttaa kans ihan vaikka en oo raskaana se,et nykyajan topit on aina sellasia missä rintojen kohdalta on just tehty liian vähän kangasta, potuttaa kun ei saa rintojaan mahtumaan...ja sellaiset ' äitiystopit' on nyt näköjään muotia, oletko sellaisia katsellut? Tietty niissä varmaan kaikissa on just toi rintaosuus liian pieni....H&M:ssä oon ainakin nähny kivoja äitiysvaatteita. Noh, toivottavasti jostain löydät kivoja vaatteita, ymmärrän että potuttaa tuollainen! :)

tikru,kp 2

Vierailija
29/29 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Kesälomaretki oli ja meni, ja nyt istun taas kotikoneella ihanien virtuaaliystävieni seurassa :) Minun oli teitä melkein ikävä. Tapasin viikonloppuna kaverin, joka on 20. raskausviikolla. Luulin, että meillä olisi paljon yhteistä, kun toisella on raskauden kepeä keskivaihe menossa ja toinen on korviaan myöten vauvakuumeessa. Mutta pieleen meni. Kaverini oli tullut raskaaksi toisella yrityskierrolla, ja se ehti oma-aloitteisesti kahdesti illan aikana halveksua naisia, jotka turvautuvat ovistesteihin ja ainakin kolmesti se ehti muistuttaa, että " ei kannata stressata" , vaikka en paljastanut sille edes murto-osaa vauvakuumeestani. Sanoin vain, että kyllä meillekin saa vauva tulla. Olin hyvin, hyvin pettynyt tapaamiseen ja kaverini asenteeseen. Ja samalla huomasin olevani kiitollinen Minksille ja kandivaihelle, kun jaksatte olla täällä meidän kuumeilijoiden mukana! Ettekä naura meidän epätoivoisille vauvan hankkimisvouhotuksille. Saikohan tästä mitään tolkkua? Minua vaan niin kauheasti loukkasi, kun joku vaan hokee " ei kannata stressata" , kun omaa vauvaa ei kuulu, stressasi tai ei.

Kuten surullinensiilikin, minäkin alan tuntea katkeruutta vahinkoraskauksia kohtaan. Eihän ne vauvat ole minulta pois, mutta suren sitä, että maailma on niin epäreilu. Miksi me emme saa lapsia mieheni kanssa, vaikka kovasti haluaisimme ja samaan aikaan toisille sattuu vahinkoja? Mitä huonoa pilaa tämä on?

TiggerX: mulla on sellainen olo, että menkat alkaa ihan kohta, joten samassa tilanteessa ollaan. No, olihan tämä odotettavissakin, kun mies oli parhaina päivinä kaukana pois kotoa. Ja olihan tämä silleenkin odotettavissa, että kaikista vauvatoiveista huolimatta kuukautiset tulevat aina ajallaan, kuukausi toisensa jälkeen. Pahus, olisivat edes myöhässä, niin voisin edes haaveilla muutaman päivän. Mutta, Tikru, nyt voidaan jännätä ens kierto yhdessä! (jos se yhtään kumpaakaan lohduttaa...)

Kandivaihe ja Minks: Onnea, että olette päässeet riskirajan yli! :) Kuinka monelle olette tähän mennessä jo uskaltaneet kertoa vauvauutisia? Minä itse varmasti kerron ainakin äidilleni heti plussatestin jälkeen, sillä olen maailman huonoin salaamaan asioita. Ja se kuulee jo äänensävystäkin, jos mulla on jotain tärkeää mielessä. Niin ne äidit vaan lapsensa tuntee ;)

Nyt taidan mennä nukkumaan. Aloitetaan huomenna uusi pino. Hyvää yötä kaikille!