Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuomitseeko av-raati minut? Lapsi autossa.

Vierailija
26.07.2008 |

Minun oli pakko käydä lähikaupassa ja ottaa 2,5 vuotias mukaan.

Lapsi oli todella väsynyt ja nukahti autoon samantien.

Lähikaupan pihassa yritin herättää, mutta eipä lapsi herännyt.

Jätin ikkunan vähän auki ja menin yksin kauppaan.

Hain vain yhden ostoksen ja kassalla oli yksi ihminen ennen minua. En viipynyt montaakaan minuuttia.

Toiminko silti väärin? Mitä muut olisivat tehneet tilanteessa?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
27.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nukahtavat sinne välittömästi kun lähdetään esim. puistosta tai kerhota kotiin puolen päivän aikoihin. Silleä sit nukkuvat itkuhälyttimen turvin.

Käyn myös usein kaupasas niin, että lapset nukkuu autossa.... Sen itkuhälyttimen kanssa....... Mut me asutaankin maalla. Luojan kiitos siitä ;D

Vierailija
2/36 |
27.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei heidän takiaan tarvitse mihinkään ihmerutiineihin ryhtyä. Kohtuus ja talonpoikaisjärki riittävät.

Tuollaisen pari kolmivuotiaan jättäminen yksin autoon on muuten vaarallista muustakin syystä kuin helteen takia. Hän osaa jo todennäköisesti avata turvavyöt ja osaa tulla ulos autosta. Yksin autojen välissä harhaillessaan, hän on vaarassa eksyä tai jäädä auton alle.

Minä ymmärrän paremmin vauvan jättämisen autoon nukkumaan muutamaksi minuutiksi, jos tosiaan auto on varjossa ja ikkunat auki hieman. Isommat lapset voivat olla vaarallisen oma-aloitteisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
27.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jättänyt muutamaksi minuutiksi jopa 4 kuisen oautoon kun kipaisen jossain. Ovet lukkoon ja varmistus että nukkuu sikeästi.

Olen monesti nähnyt jopa ison marketin pihassa vauvoja autossa, etupenkillä nukkumassa. Se on jo typerää.

Vierailija
4/36 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en itse olisi pystynyt moiseen vääryyteen.

mutta toiset rakastavat lapsiaan enemmän, kun toiset.

Vierailija
5/36 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tuomitse

Vierailija
6/36 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toiset rakastavat lapsiaan enemmän, kun toiset.

Ja toiset osaavat pilkkusäännöt paremmin kuin toiset. Kyä näin o!

Vierailija
7/36 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty 2,5 vuotiaalla voi paniikki tulla, jos herääkin. Muutamassa minuutissa ei ehdi nestehukka tulla näillä helteillä ja tietty voinhan saada sydärin kaupassa eikä kukaan huomaa lasta autossa,

Vierailija
8/36 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toiset osaavat pilkkusäännöt paremmin kuin toiset. Kyä näin o!

Vierailija
9/36 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mielestäni jokkut rakastaa silloin enempi kun ei oteta TURHIA riskejä!

Itsellä on 2 alle 3- vuotiasta ja KOSKAAN en tekisi noin.

Olet vastuussa jäädä elvyttään sairaskohtauksen saaneita, kaupassa VOI olla jonoa tai kassakone ei toimi jne.

Autossa lämpö saattaa kohota nopeastikin, eikä autojen syttymiset itsestään ole kovin harvinaisia. Viime vuonna oli viimesin jonka muistan, kerran tästä aiheesta tehty leffakin kun joku jätti lapsensa autoon nukkumaan.

Asia ei kuulu mulle sen enempää, mutta JOS näkisin lapsen autossa nukkumassa kaupan pihalla ja olis siinä hetkenkin kauemin, soittaisin poliisit.

Maitoa saa haettua kiskalta tai kaupasta muulloinkin! Kyse on SUN viitseliäisyydestä.

Vierailija
10/36 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos näkisin lapsen yksin autossa eikä vanhempia näkyisi. Aivan sama onko tarkoitus käydä "vain äkkiä" . Joskus kuulee samaan kastiin kuuluvia "kyllä ihan lyhyen matkaa voi ajaa autolla ilman turvaistuimia". Huoh.

Vierailija
11/36 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nukkuu joskus kaikki lapset autossa (he ovat 3v, 4v ja 5v) eikä tulisi mieleenikään ruveta heitä kaikkia herättämään sen takia että yhdessä sitten väsymystä ja kiukkua itkien hakisimme maitotölkin, leipää ja leikkeleitä!

Ottakaa nyt äidit aivot käteen ja miettikää vähän mitä sanotte! Lapsi ei siitä mene rikki vaikka se hetken nukkuisi autossa ihan yksin. Nukkuuhan se kotonakin yksin sängyssään, vai mitä? Ja mitä tulee naurettaviin väitteisiin sydänkohtauksesta kassajonossa, niin voihan se kohtaus tulla kotona vaikka lukitussa vessassa ja mitäs sitten lapset tekevät? Tai sydänkohtaus kotona ja vauva pinnasängyssä?

Hankkikaa elämä älkääkö kaikesta valittako!

Vierailija
12/36 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin voihan se kohtaus tulla kotona vaikka lukitussa vessassa ja mitäs sitten lapset tekevät? Tai sydänkohtaus kotona ja vauva pinnasängyssä?

Hankkikaa elämä älkääkö kaikesta valittako!

Vierailija
13/36 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran otin aikaa kauanko menee hakea maito Siwasta. Arvatkaapa? 1,5 minuuttia! Kai te myös otatte lapsenne pois autosta kun tankkaatte?

Vierailija
14/36 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran otin aikaa kauanko menee hakea maito Siwasta. Arvatkaapa? 1,5 minuuttia! Kai te myös otatte lapsenne pois autosta kun tankkaatte?

Vierailija
15/36 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nukkuvat autossa kun pitäisi kauppaan mennä. Hieman eri asia kuin vauvan kanssa. Oisko kenties päivärutiinit ja päiväunet unohtuneet omaa napaa tuijottaessa??? Ai niin, pitäähän sinne kauppaan mennä just silloin kun itsestä siltä tuntuu eikä sitten päikkäreiden jälkeen. Totta.

Vierailija
16/36 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi herännyt kahdentoista tunnin yöunilta pari tuntia aikaisemmin ja lähtiessä olisi pirteä. Auton hyrinä vaikuttaa moniin lapsiin niin. Esikoinen ja kuopus ovat aivan erilaisia. Huonoja nukkujia molemmat.

että nukkuvat autossa kun pitäisi kauppaan mennä. Hieman eri asia kuin vauvan kanssa. Oisko kenties päivärutiinit ja päiväunet unohtuneet omaa napaa tuijottaessa??? Ai niin, pitäähän sinne kauppaan mennä just silloin kun itsestä siltä tuntuu eikä sitten päikkäreiden jälkeen. Totta.

Vierailija
17/36 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lähikauppaan on yli kahdeksan kilometriä ja market on yli kolmenkymmennen kilometrin päässä...

Vierailija
18/36 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennään lähikauppaan AUTOLLA! Jos lapsi on lähtiessä väsynyt, mennään LÄHIkauppaan vaunuilla ja lapsi saa ottaa torkut ostosten aikana.

Vierailija
19/36 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

autolla sentään vielä saa kuskata, mutta ei herranjestas mihinkään vaunuihin enää noin isoa, ei vaikka olis enemmän kuin 8 kilometriä siihen lähikauppaan

Vierailija
20/36 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä tullut montaa ehdotusta.

Ja yleensä lapsi ei nukahdakaan milloin sattuu, mutta koska oli tänään todella väsynyt, takana vain 7h30min yöunet, hän nukahti. Ja hyvä, että nukahti, koska ei kotona enää nuku päiväunia ja tänään ne tosiaan tarvitsi.

Meillä voi tämä rytmi kesälomaikaan esim. reissujen takia heittää.

Ja kotona odotti kaksi vanhempaa lasta siksi en viitsinyt sinne lähikauppaan lähteä 3 kilometria kävelemään...

Itse koin vähän syyllisyyttä jättäessäni lapsen sinne autoon, mutta eipä ollut vaihtoehtojakaan.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi