Tuomitseeko av-raati minut? Lapsi autossa.
Minun oli pakko käydä lähikaupassa ja ottaa 2,5 vuotias mukaan.
Lapsi oli todella väsynyt ja nukahti autoon samantien.
Lähikaupan pihassa yritin herättää, mutta eipä lapsi herännyt.
Jätin ikkunan vähän auki ja menin yksin kauppaan.
Hain vain yhden ostoksen ja kassalla oli yksi ihminen ennen minua. En viipynyt montaakaan minuuttia.
Toiminko silti väärin? Mitä muut olisivat tehneet tilanteessa?
Kommentit (36)
Toiminko silti väärin? Mitä muut olisivat tehneet tilanteessa?
Ja monelle kommentoineelle: Jos JOS olisi totta niin lehmäkin lentäisi. Tässä tapauksessa asiaa oli harkittu ja perustelluin syin, kyse ei ollut laiskuudesta tms. mihin on viitattu, vaan arjen toiminnasta.
"Et toiminut väärin, mutta seur. kerralla voisit hakea maidon kioskilta."
Pitäisikö ajaa sinne asti, kun en voi käydä viiden kilometrin päässä kaupasta hakemassa maitoa?
En siis ole ap.
Ostin einesruokapaketin, koska kotona ei ollut yhtään mitään. Reissusta tultiin. R-kioskilla ei kai ruokaa ole. -ap
Pitäisikö ajaa sinne asti, kun en voi käydä viiden kilometrin päässä kaupasta hakemassa maitoa?
En siis ole ap.
Kukin toimii kuten parhaaksi näkee ja me kaikki voimme vaan toivoa, ettei KOSKAAN tapahdu MITÄÄN pahaa.
Maailma vaan ei ole sellainen paikka ja tästä johtuen ikäviä juttuja tapahtuu vaikka toimisi kuinka oikein ja hyväksyttävästi. Tästä aiheesta voisi saivarrella vaikka maailman tappiin, mutta kukin tekee silti omat päätöksensä ihan itse.
Itse tekisin samoin kuin ap ja olen tehnytkin. En tosin kesähelteellä vaan talvella mutta silti. Kaksi lasta on odottanut autossa HEREILLÄ, kun olen kipaissut hakemassa maitopurkin ja leivän lähikaupasta. Ison marketin pihaan en jättäisi koskaan mutta lähikaupan pihaan olen jättänyt enkä koe mitään syyllisyyttä asiasta. Tunnen itse parhaiten omat lapseni ja tiedän, että he pystryvät odottamaan hetken autossa ilman paniikkia tai muuta. Lapset ovat kuitenkin erilaisia, pelkäävää lasta en jättäisi.
Jos saivarrella haluatte, niin kerronpa teille, että toisen lähellämme olevan kaupan pihassa eräs äiti nosti puolinukuksissa olevan poikansa autosta mennäkseen kauppaan hakemaan juuri sen maitopurkin, ei halunnut jättää nukkuvaa lasta minuutiksi yksin autoon. No, sillä kertaa puolestaan se oli ikävä ratkaisu, koska lapsi peruutti puoliunessa muutaman askeleen äidin lukitessa auton ovea ja läheltä kiihdyttänyt auto ajoi lapsen päälle. Lapsi menehtyi vammoihinsa sairaalassa seuraavana päivänä.
Tämän tilanteen kuullessanne suuri osa teistä kaikkitietävistä tuomitsijoista olisi varmaan todennut, että "en minä ainakaan olisi herättänyt nukkuvaa lasta autosta vaan jättänyt sinne nukkumaan minuutiksi yksinään"!!!!
Mistä sitä koskaan tietää, mikä on oikein????
Mikään ei oo niin välttämätöntä, että tarttis lapsi jättää yksin.
Vinkkinä ensi kertaa varten: osta ennen reissua ruokaa pakastimeen tai säilyketölkkejä kaappiin.
Entä jossittelut kannattaa unohtaa koska niistä ei ole loppujen lopuksi mitään hyötyä tässä maailmassa, missä voi tapahtua mitä vaan koska vaan kenelle vaan.
olen sairaan lapsen yh ja en, en ole koskaan jättänyt lastani mihinkään yksin. Hyvin ollaan pärjätty, ja vieläpä ilman tkiverkkoa, joten ap tuo tarinasi vain kuullostaa ihan typeryydeltä, ei muulta.
vähän eri asia mennä jonnekin jumboon cittariin hakemaan maitopurkkia kuin maaseudulla lähikauppaan, jossa auton saa lähes ovan eteen. Järjenkäyttö on tosiaan sallittu.
Kun jätät lapsen hetkeksi autoon se on yhtäkuin että et rakasta lasta. Jos lähdet käymään kaupassa ja lapsi nukahtaa autoon niin kyse on itsekkyydestä kun päiväunet ovat jääneet väliin tms. No vaikka olisikin nukkunut päikkärit ja nukahtaa siitä huolimatta autoon niin käännös kotia kohti. Toiset ovat valmiita soittamaan poliisitkin paikalle. Muistattehan kuitenkin että jos oma lapsesi on silloin mukana kun soitatte elämänne tärkeintä puhelua, niin huolehtikaa visusti että lapsenne on kytkettynä flexin päähän ettei vaan jää kenenkään auton alle. Koska sehän on tällä palstalla jo moneen kertaan kuultu että jos jotain haavereita pääsee lapselle tapahtumaan, johtuu se siitä että vanhemmat eivät rakasta lastaan ja ovat täysin välinpitämättömiä. Eivät ansaitse vanhuuttaan. Tiedoksi vaan että en yhtään ihmettele vaikka monet äidit joutuvat hakemaan ulkopuolista ammattiapua uupumuksen vuoksi. Stressatkaa ja stressatkaa mutta unohtakaa tosiaan se maalaisjärki niin hyvin menee.
Kyllä lähikaupassa voi käydä, ei se lapsi siihen itkuun kuole. Mihinkään isoon markettiin en kyllä lähtisi.
terveisin äiti, jonka 5v halus välttämättä jäädä autoon kun kävin ärrällä lottoamassa ja kun palasin hän karjui suoraa huutoa, että olin hylännyt (oli siinä mummoilla ihmettelemistä)
Jos käyn lähikaupassa tai -postissa hakemassa jonkun yksittäisen asian, jätän lapset autoon. Lapset ovat yleensä hereillä, mutta jos olemme tulossa jostain, voivat myös nukkua. Toimin näin siitä yksinkertaisesta syystä, että siihen mennessä, kun olen saanut kaikki kolme lasta irti turvaistuimista, olisin jo hakenut sen maidon tms. Muualle en kyllä uskalla jättää vaan otan mukaan.