Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (616)

Säästäväinen

Meillä tytöt 6v ja 3v saivat toivoa 5 lahjaa. Nämä toiveet jaetaan vielä aikuisten kesken niin, että me vanhemmat ostetaan molemmille 4 pakettia ja isovanhemmat ottivat hankkiakseen yhden lahjatoiveista molemmille, isovanhemmille ilmoitettiin hankittavaksi edullisimmat toiveet, yht heillä menee meidän lasten lahjoihin 45e tänä vuonna, eli reilu kymppi per isovanhempi (3 isovanhempaa). Näiden toiveiden lisäksi mahdollisesti isomummolta 1 paketti per lapsi. Kummeille olen sanonut ettei tarvitse mitään hankkia - lapset eivät heiltä osaa mitään kaivata eikä nyt korona-aikana olla nähtykään. Ennen joulua syntyvälle vauvalle ei mitään paketteja ja tätä olen painottanut myös isovanhemmille, kaikki hankitut vauvatavarat on tarkkaan mietittyjä että ovat varmasti tarpeellisia, vauvalle yksi lipasto omille tavaroille joten ylimääräistä ei ole mahdollista/mieleistä säilöä. Mietin jopa että onko tuo 5 toivetta liikaa, aiotaan sitä kyllä karsia kun lapset kasvaa, odotettavissa on että toiveiden rahallinen arvo kasvaa. Ehkä sitten niin, että 3 toivetta, kaksi hankittavaksi meille ja edullisin isovanhemmille?

Omille kummilapsilleni pojat 3v x2 olen hankkinut vanhempien toiveesta tekemiset, eli lahjakortit HopLopiin.

Säästäväinen

Meillä tytöt 6v ja 3v saivat toivoa 5 lahjaa. Nämä toiveet jaetaan vielä aikuisten kesken niin, että me vanhemmat ostetaan molemmille 4 pakettia ja isovanhemmat ottivat hankkiakseen yhden lahjatoiveista molemmille, isovanhemmille ilmoitettiin hankittavaksi edullisimmat toiveet, yht heillä menee meidän lasten lahjoihin 45e tänä vuonna, eli reilu kymppi per isovanhempi (3 isovanhempaa). Näiden toiveiden lisäksi mahdollisesti isomummolta 1 paketti per lapsi. Kummeille olen sanonut ettei tarvitse mitään hankkia - lapset eivät heiltä osaa mitään kaivata eikä nyt korona-aikana olla nähtykään. Ennen joulua syntyvälle vauvalle ei mitään paketteja ja tätä olen painottanut myös isovanhemmille, kaikki hankitut vauvatavarat on tarkkaan mietittyjä että ovat varmasti tarpeellisia, vauvalle yksi lipasto omille tavaroille joten ylimääräistä ei ole mahdollista/mieleistä säilöä. Mietin jopa että onko tuo 5 toivetta liikaa, aiotaan sitä kyllä karsia kun lapset kasvaa, odotettavissa on että toiveiden rahallinen arvo kasvaa. Ehkä sitten niin, että 3 toivetta, kaksi hankittavaksi meille ja edullisin isovanhemmille?

Omille kummilapsilleni pojat 3v x2 olen hankkinut vanhempien toiveesta tekemiset, eli lahjakortit HopLopiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Tiedostava äiti

Lapset 6, 9 ja 10

- Kukin saa todistuksen vuohesta afrikkalaiselle perheelle. Tämä on tärkein.

- Jokin vaatekappale

- 1-2 kirjaa

• ylös 6
  • alas 16
Vierailija

Uudet puhelimet, vaatteita, kirjat, hieman karkkia,
Ihonhoitotuotteita, kellot, rahaa. Ovat jo teini-ikäisiä. Lisäksi hyvää ruokaa ja kaikkea perinteistä ihanaa jouluohjelmaa.
Lapset ovat todella kilttejä, menestyvät hienosti koulussa, harrastavat, auttavat kotona jne. Haluamme vähän palkitakin heitä ja tuoda iloa elämään synkkyyden ja koronan keskellä.

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Olen yllättynyt kuinka paljon ihmiset ostaa lahjoja!
Itse en voi sietää järkyttävää tavaramäärää ja harmittaa tosissaan kun lapsi saa ihania tavaroita, mutta ei osaa keskittyä/leikkiä tai olla kiitollinen suuren määrän vuoksi..

Me vanhempina ostetaan 1-2 toivelahjaa kummallekkin pojalle (4 ja 3 vuotiaat) sen lisäksi lahjoja tulee molemmilta isovanhemmilta sekä kummeilta.
Heillekkin olen sanonut, että vain yksi maksimissaan 30€ lahja tai sitten jokin kalliimpi kimppalahja..

Meillä todellakin saatetaan antaa lemppari ryhmä hau- tai palomies -yöpuku jota ei suostuta riisumaan koko jouluna! Mummun villasukat on huiput..

Yhdelle kummilapselle olen ostanut yksisarvis-puvun (4v), 13 vuotiaalle lahjakortin tai rahaa, parille kummilapselle (4v ja 5kk) on vielä ostamatta.

Joulu ei saa olla pelkästään onnea siitä PALJONKO sai vaan onnea ja kiitollisuutta MITÄ sai... Kun on paljon niitä, jotka ei saa mitään.
Joka vuosi olen ostanut lahjan keräykseen.

Vierailija

Säästäväinen kirjoitti:

Toi toimii kunnes lapsille tulee kalliimat toiveet kuten uusin iphone

Vierailija

20 vuotias poika saa oman asunnon Espoosta ja 18 vuotias tyttö oman auton. :) 5 vuotias kummipoika saa lelun ja rahaa säästölippaassa. Ei viitsi mitään krääsää näinä aikoina vaan oikeasti tarpeellista.

Vierailija

15 v tyttö
Iphone 11
Suklaata
Korvakorut
7 v tyttö
Barbiesta iso lelu setti
Vaatteita
Lps hahmoja
5 v kaksoset (poika ja tyttö)
Yhteiseksi iso ryhmähau torni
Mutta sitten pojalle
Autorata
ja tytölle
Baby born nukke
Sylvanian hahmo setti
Nää on siis mitä minä ostin kummeilta ja isovanhemmilta tulee yhdet paketit

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Säästäväinen kirjoitti:

Ei tule kun opettaa ajoissa sen että parempiakin puhelimia on hinta/laatusuhteeltaan eikä kallein tarkoita sitä että on paras missään asiassa.

Pojat 10 ja 11.

Ps5 tulee yhteiseksi lahjaksi, molemmille kirjat ( Ripley usko tai älä 2022 ja guinness world records 2022) legot, karkkia. Ehkä myös uudet puhelimet.

Vierailija

Rakastan ostaa lahjoja. Ja aina menee yli. Valitettavasti. 

Poika 12 v

- aktiivisuusranneke

- Addun ja Puman hupparit

- Puman collareita

- bluetooth-kuulokkeet

- ja sen verran on lapsenmielinen vielä kuitenkin, että saa kauko-ohjattavan skeittarin

Poika 8 v

- aktiivisuusranneke

- joku keräily-moottoripyörä

- kauko-ohjattava skeittari

- Vansin paidan

- joulupukki-neuleen

- pyjaman

- boxereita

Voi olla, että pakkaan vielä molemmille karkkia, ja vaikka lahjakortit paikalliseen kirjakauppaan, jossa siis myös leluja. 

Saavat muiltakin lahjoja, ja muille olen esittänyt maltillisempia lahjaideoita, esim. suihkusaippua/dödöä vanhemmalle, suihkugeeliä nuoremmalle.. 

Lahjoja hankin pitkin vuotta. 

Vierailija

Meillä on 1,8 vuotta vanha poika: rakastan ostaa lahjoja. 

Eli ampukaa.

Automatto, pikkuautoja

pussilakanat, kylpytakki

Parkkihalli

Muovailuvahaa

Duploja

nämä ainakin meiltä vanhemmilta.

Lisäksi saa mummoilta lahjoja, ainakin leluja ja yhden pelin sekä pulkan. Kirjoja on paljon, niitä ei nyt toivottu. Mun mielestä lahjamäärään vaikuttaa se, onko esikoinen vai ei. Jos on yksi lapsi, niin häneltä vielä puuttuu paljon kaikkea peruskamaa, jota voi sitten antaa lahjaksi. Seuraavalle ei sitten tarvi noin paljon lahjoja, kun kaikkea jo on! Sitten voi mennä politiikkaan, että molemmille vaan muutama lahja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä näitä, jotka ostaa joululahjaksi vaatteita ja lakanoita omille lapsilleen. Kas kun ette perunasäkkiä tai maitopurkkia tai jotain muuta arkista, mitä lapsille nyt kuuluu ostaa pitkin vuotta muutenkin.

Meillä lapset toivoo jouluna uutta pyjamaa ja vuodevaatteita vaikka saavat pitkin vuotta niitä muutenkin, kuulemma ihanaa päästä jouluna uusiin makusiin uudessa pyjamassa.

Saavat kyllä muitakin lahjoja.

Vuodevaatteethan pitää pestä ennen käyttöä...

Vierailija

Yläkouluikäiset lapset toivoivat rahaa. Saavat 60€ per nokka. Olemme vähävaraisia, mutta tähän on säästetty keväästä asti.

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä näitä, jotka ostaa joululahjaksi vaatteita ja lakanoita omille lapsilleen. Kas kun ette perunasäkkiä tai maitopurkkia tai jotain muuta arkista, mitä lapsille nyt kuuluu ostaa pitkin vuotta muutenkin.

Meillä lapset toivoo jouluna uutta pyjamaa ja vuodevaatteita vaikka saavat pitkin vuotta niitä muutenkin, kuulemma ihanaa päästä jouluna uusiin makusiin uudessa pyjamassa.

Saavat kyllä muitakin lahjoja.

Vuodevaatteethan pitää pestä ennen käyttöä...

Itse annoin myös tytölleni viime jouluna uuden muumiyöpuvun, ja koska tiesin että haluaa sitä heti käyttää, pesin sen ennen paketoimista. Lapsille tuskin ainakaan on niin vakavaa, jos tekstiilit on pesty ennen antamista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästäväinen kirjoitti:

Ei tule kun opettaa ajoissa sen että parempiakin puhelimia on hinta/laatusuhteeltaan eikä kallein tarkoita sitä että on paras missään asiassa.

Pojat 10 ja 11.

Ps5 tulee yhteiseksi lahjaksi, molemmille kirjat ( Ripley usko tai älä 2022 ja guinness world records 2022) legot, karkkia. Ehkä myös uudet puhelimet.

Mistä sait Ps5 ostettua?

Vierailija

Meillä vaimo 60, poika 40, 20 tytär 39, 38 ja 36, 15
Vaimo saa lahjaksi paistinpannun ja 50 euron s-ryhmän lahjakortin.
Poika 40, saa lahjaksi asunnon (rivitalo, kolmio),
poika 20 (lähtee armeijaan) saa lahjaksi moottoripyörän ja kortsuja sekä hernekeittoa.
Tytär 39 saa lahjaksi lankakeräsetin ja neulontapuikkoja,
tytär 38 saa lahjaksi 20 euron lahjakortin hevostarvike liikkeeseen,
tytär 36 saa lahjaksi 50 euron s-ryhmän lahjakortin ja lakanasetin.
Tytär 15 saa lahjaksi mopoauton bensatankin korkin ja lapaset.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin lasten paketeista on löytynyt käytännöllisiäkin lahjoja, kuten juuri lakanat, erikoistyynyt lempisarjan hahmoilla, ekana jouluna kukin sai torkkupeiton. Ja lapset ovat tykänneet. Parina vuonna myös yöpaidat. 

Viime vuonna kepposteleva tonttu jätti koko perheelle jouluiset yöpaidat ja se oli suuri hitti. Lapset ovat jo toivoneet, että tonttu toisi tänäkin vuonna, joten kaikki saavat jouluyöpaidat ja joululakanat. 

Käytännölliset lahjat eivät toki ole ainoat lahjat, mitä lapset saavat, mutta he tykkäävät niistä. Tiedän kyllä, että esim. äitini serkku sai vain ja ainoastaan aikanaan simppelit lakanat, muuta ei ei maalaistalon lapsille 40-luvulla annettu. Ajat ovat muuttuneet ja moni pitää tällaisista lahjoista. Saan itse joka vuosi pörrösukat ja olen innoissani, sillä käytän sellaisia joka päivä suurimman osan vuodesta. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapset saa aina jouluna uudet lakanat ja paljon vaatteita. Ei niitä pitkin vuotta ostella kun hyvin harvoin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä vaimo 60, poika 40, 20 tytär 39, 38 ja 36, 15
Vaimo saa lahjaksi paistinpannun ja 50 euron s-ryhmän lahjakortin.
Poika 40, saa lahjaksi asunnon (rivitalo, kolmio),
poika 20 (lähtee armeijaan) saa lahjaksi moottoripyörän ja kortsuja sekä hernekeittoa.
Tytär 39 saa lahjaksi lankakeräsetin ja neulontapuikkoja,
tytär 38 saa lahjaksi 20 euron lahjakortin hevostarvike liikkeeseen,
tytär 36 saa lahjaksi 50 euron s-ryhmän lahjakortin ja lakanasetin.
Tytär 15 saa lahjaksi mopoauton bensatankin korkin ja lapaset.

Meillä on aina tapana vaihdella ns ykköslahjan saajaa vuosittain.
Viimevuona lahjat meni näin:
Vaimo: sai lahjaksi 1000€ sormuksen

Poika 40: Sai lahjaksi 20 euron lahjakortin alkoon ja anustapin (sisäpiirin vitsi)
poika 20: Paritalon puolikkaan ja mokkamasterin
Tytär 39: Sai lahjaksi mökin lapista ja samsungin kännykän,
tytär 38: Sai hevosen, hevoskärryn ja matkailuauton,
tytär 36: Sai lahjaksi Paritalon puolikkaan ja lakana setin sekä mokkamasterin.
Tytär 15 Sai lahjaksi mopoauton ja i-padin. (tyttären synttärit 25.12)

Sivut