Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaksospoikien nimeksi Jakob ja Esau?

Vierailija
10.12.2019 |

Sukunimi lyhyt ja ulkomaalaistyyppinen, tyyliin "Brown"

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniit nimet! Kannatan!

Vierailija
2/10 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule miten olisi Kain ja Abel.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko juutalaisia? Ulkomailla sitä tullaan ainakin pitämään selviönä.

Vierailija
4/10 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin Jakob ja Victor.

Vierailija
5/10 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauniit nimet! Kannatan!

Minä kannatan sinulle yleissivistyksen kohentamista. Luepa Vanha testamenttisi tai edes Wikipedia-artikkeli Jakobista ja Esausta.

Vierailija
6/10 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin hiljattain Outi Pakkasen uusimman kirjan Helmimies, jossa oli kaksospojat nimeltään Frans ja Emil. Hieno oivallus.

Vierailija
7/10 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljekset Jaakko ja Esa Ruskea

Vierailija
8/10 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esau (hepreaksi: עֵשָׂו, / Esav ; kreikaksi: Ἡσαῦ, nimi tarkoitaa suomeksi karvaista) oli Iisakin ja Rebekan poika ja Jaakobin vanhempi kaksoisveli. Kerrotaan, että hänen syntyessään veljensä Jaakob piti kiinni Esaun kantapäästä ja nimensä Esau sai siitä, että jo syntyessään hän oli karvainen (1.Moos.25:25). Esau on mainittu Raamatun Vanhassa testamentissa Mooseksen kirjoissa.

Jakob ja Aaron

Vierailija
9/10 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esausta puhutaan Raamatussa kielteiseen sävyyn, se on sitten eri asia häiritseekö tämä teitä. Asia on ehkä kuitenkin hyvä tiedostaa.

Esimerkiksi kirje Heprealaisille 12:16, 17

"Katsokaa, ettei joukossanne ole ketään siveettömästi elävää tai maailmallista, sellaista kuin Esau, joka yhdestä keitosta myi esikoisuutensa. Tehän tiedätte, että kun hän myöhemmin halusi siunauksen itselleen, hänet hylättiin. Hän ei saanut tilaisuutta parannukseen, vaikka hän sitä itkien anoi."

1. Mooseksen kirja 27:41-45:

"Esau kantoi Jaakobille kaunaa siitä, että Jaakob oli saanut isän siunauksen, ja hän ajatteli: »Pian tulee aika, jolloin suremme isän kuolemaa. Sitten minä tapan Jaakobin.»  Kun Rebekalle kerrottiin, mitä hänen vanhempi poikansa aikoi, hän haetti luokseen nuoremman poikansa Jaakobin ja sanoi hänelle: »Veljesi Esau hautoo kostoa ja aikoo tappaa sinut. Tee siis, poikani, niin kuin minä neuvon: lähde pois ja pakene veljeni Labanin luo Harraniin. Viivy siellä jonkin aikaa, kunnes veljesi kiukku haihtuu. Kun veljesi viha on asettunut ja hän on unohtanut, mitä sinä hänelle teit, minä lähetän sinulle sanan ja haetan sinut sieltä. Miksi minun pitäisi menettää teidät molemmat yhtenä ja samana päivänä?»"

Vierailija
10/10 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakob ja Adam

Jakob ja Johannes

Jakob ja Aamos