Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

saikkua alkuraskaudessa?

10.06.2006 |

Toisella kuulla mennään ja on alkanut vaivaamaan mieletön väsymys ja pahoinvointi. Teen kolmivuorotyötä ja välillä olen töissä todella loppu. En jaksa yhtään mitään, kun väsyttää ja paha olo velloo koko työpäivän ajan. Lisäksi nyt paukahti kurkku kipeäksi ja palellus. Työkaverit sanovat, että olen kalpea kuin lakana ja eipä se ole ihmekään, kun ei pysty syömään kuin vasta illalla.

Kehtaako näistä lääkärille puhua, vai kuuluuko vain kärsiä? Toisaalta töissä en jaksa tehdä töitäni ja olla kokonaisena läsnä henkisesti, kun olo on niin uupunut. Työnantaja katsoo varmaan karsaasti, jos saikkua haen, mutta onko sekään nyt hyvä, jos olen vajaakuntoisena töissä.. Ei.. Miten toimia? Raskaus on ensimmäinen ja ensimmäinen neuvolakäyntikin edessä vasta. Ei se varmaan lapsellekaan ole hyvä, jos äiti on ihan loppu?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olin saikulla jatkuvan oksentelun takia. Tärkeintä on kuunnella omaa kehoaan.

Vierailija
2/5 |
10.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen rv 7+1 ja olin tällä vko 2pvä töistä pois todella huonon olon ja kovan mahakivun takia. Kyl mie mietin muutaman kerran kun lääkäri tarjosi saikkua. Teen hoitoalalla myös 2-3 vuorotyötä sijaisena. Oli iso kynnys jäädä pois töistä kun tiesi että tuuraa sairaslomasijai- suutta. Mutta järki voitti. Parempi jäädä saikulle kun olla kipeänä töissä, etenkin kun tiesi että kroppa kaipaa lepoa. Ensi viikolla alkaa yöt. ekaks 3 ja sit seur.vko 4 yötä. Kyl mie pomon kans juttelin ja sano et jos tuntuu et en jaksa niin hän yrittää saada toisen tekemään. Mut jos tuon jaksais, nukkuu muut ajat kun on kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heips

ilman muuta haet sairaslomaa. Muista että oma terveys ennen kaikkea tärkeä. nyt sinun pitää ajatella myös tulevaa lastasi!!

toivottavasti olo paranee

t. nelli rv 27

Vierailija
4/5 |
12.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kannattaa sitten hakea sitä neuvolasta eikä työterveyslääkäriltä! ;)

Vierailija
5/5 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut nyt 6vkoa saikulla huonon olon ja päänsäryn takia..Oma TK lekurini ollut tosi ihana ja ymmätäväinen.Tämä viikko vielä työsopparia jäljellä ja sen jälkeen jään sairaspäivärahalle oleen siihen saakka kunnes jään äippälomalle...