Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 8+ hyvä koenumero?

Vierailija
10.12.2019 |

Mielipiteitä?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, jos ei ole hikari.

Vierailija
2/26 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi kuin pelkkä 8.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on. Älä huoli.

Vierailija
4/26 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok.

Vierailija
5/26 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Meidän lapset saavat vain pelkkiä kymppejä. Saavat kotiarestia muuten.

Vierailija
6/26 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

OIken hyvä . Keskitasoa (5)  huimasti parempi.

Vierailija
7/26 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en olisi ollut tyytyvainen (siis jos olisin itse kokeesta saanut peruskoulussa), mutta ymmarran etta joillekin tuo saattaa olla hyva numero. Jos olet muuten saanut kymppeja niin ei, jos olet muuten saanut kutosia niin on. :) 

Vierailija
8/26 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OIken hyvä . Keskitasoa (5)  huimasti parempi.

7 on keskitaso, 5 huono.

Vierailija
9/26 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös 8 ole sanallisena arvosteluna nimen omaan "hyvä"?

Vierailija
10/26 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös arviointiasteikolla 8 ole hyvä. Eli 8+ on vielä vähän parempi kuin hyvä. 

Vierailija
11/26 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu arvosanan saajan lähtötasosta. Kympin oppilaalle tuo on melkein pohjanoteeraus, vitosen oppilaalle suorastaan loistava suoritus. Tärkeintä arvosanoissa on se, oletko itse niihin tyytyväinen. Ei se, mitä muut niistä ajattelevat. 

Vierailija
12/26 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin itkenyt onnesta, jos olisin saanut matematiikan kokeesta joskus edes 6+. 8+ olisi ollut jo niin hyvä, että olisin pyytänyt opettajaa tarkistamaan, onko hän varmasti korjannut kokeeni oikein :D

Vierailija
13/26 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on perustasoa, eli ihan hyvä. Mulla lapset on kympin oppilaita, mutta kyllä niilläkin joskus lipsahtaa. Kasista ei tule isoa numeroa, vähän kysyn, että mikäs siinä meni pieleen. Mutta seiskan jos saavat, niin seuraan läksyjen tekemistä siitä aineesta ja seuraavaan kokeen kuulustelen tarkkaan ennen koetta.

Vierailija
14/26 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on perustasoa, eli ihan hyvä. Mulla lapset on kympin oppilaita, mutta kyllä niilläkin joskus lipsahtaa. Kasista ei tule isoa numeroa, vähän kysyn, että mikäs siinä meni pieleen. Mutta seiskan jos saavat, niin seuraan läksyjen tekemistä siitä aineesta ja seuraavaan kokeen kuulustelen tarkkaan ennen koetta.

Perusteena siis se, että kasin oppilas on kuitenkin saavuttanut opetussuunnitelman tavoitteet. Seiskalla siitä on jäänyt jotain puuttumaan.

Vierailija
15/26 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen opettajan mukaan kokonaisarvosanana todistuksessa 8 on hyvä ja se perustaso, jolloin on opittu kaikki tavoitteen mukaiset asiat. Numeroiden 9 ja 10 eteen tulee osoittaa erityistä mielenkiintoa, lisäaktiivisuutta jne. 

Vierailija
16/26 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin itkenyt onnesta, jos olisin saanut matematiikan kokeesta joskus edes 6+. 8+ olisi ollut jo niin hyvä, että olisin pyytänyt opettajaa tarkistamaan, onko hän varmasti korjannut kokeeni oikein :D

Mulla sama historiassa ja kielissä, matikka ja biologia oli yleensä kasin tuntumassa.

Vierailija
17/26 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 9½ oli jo itselleni ihan alarajoilla, 9 tai alle aivan pohjanoteeraus. No, eipä niitä juurikaan ollutkaan :)

Vierailija
18/26 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä koulussa: ei tod ole, ihan psska numero.

Minä nyt: mitähän hyvää niistä kympeistä minulle koitui kun en ajatellut itse?

Vierailija
19/26 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä mikä on oma tasosi ja mitä odotit. Itselläni kouluaikoina 8+ olisi ollut tosi hyvä esim. uskonnosta, historiasta ja englannista mutta vähin mitä halusin ja sain luonnontieteistä, matematiikasta ja äidinkielestä.  

Vierailija
20/26 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja näin kasvatetaan niitä stressaavia koululaisia, joille numerot ovat maailmaa tärkeämpiä asioita ja kymppinen eteen tehdään mitä vain. Ja jotka sitten ahdistuvat myöhemmin.

Lopeta, ennen kuin pilaat lastesi mielenterveyden.

Terveisin liikaa näitä työssään näkevä ope