Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita kesän/syksyn 2006 vauvakuume morsiamia?

08.06.2006 |

Elikkäs me ollaan miehen kanssa menossa naimisiin syksyllä ja olisin tiedustellut onko vauvakuumetta potemassa muita morsiamia? Meillä kävi vähän mielessä, että pitäisikö kuitenkin hieman lykätä vauvasuunnitelmia, että ei häissä olisi sitten ison vatsan kanssa.

Päädyttiin kuitenkin toisin ;) Tai siis toivotaan, että kävisi toisin, vielä ei ole pikkuisesta tietoa.

Täytyy vaan vähän lykätä tuota hääpuvun hankintaa, ettei tule turhan pientä ostettua.

Muita samoissa fiilareissa?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

beijaflor: Toivottavasti pysyy tulokas tiukasti mukana! Varmasti on kyllä stressava aika sulla käsillä. Samalla, kun miettii kahta elämänsä iloisinta asiaa (häät ja vauva) joutuu käymään läpi tuota tietämättömyyden inhottavaa tuskaa.

Peukkuja, että kaikki menee kuitenkin hyvin! Vauvaliima! Ja tietystkin tsemppiä myös hääpäivään. Toivottavasti siitä tulee oikein onnellinen ja säät suosivat.

Aika hyvä kikka tuo omenamehu + vischy. Pitänee kokeilla, jos (ja toivottavasti) onni osuu kohdalle.

Surullinensiili: itsekin ajattelin käydä Tamperetta myös kiertämässä, kun asustellaan tässä aika lähellä. Helsingissä käytiin keväällä stockmannille, mutta menee niin yli budjetin!

Kuulostaa myös tuo sun puku aika mukavan yksinkertaiselta. Hörheilöille iso no-no!

Totta, että massu voi tosiaan näkyä aika isona iltapukumallissa, mutta laskeskelin, että jos nyt tässä kierrossa tärppi (kova on yritys) käy olen jo häiden aikaan yli 20 viikolla, joten tuskin sitä millään peittää ;)

Vierailija
22/39 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on kotihäät, eli ei ole kirkkoa eikä muuta vastaavaa. Siksi pukunikaan ei ole perinteinen hääpuku. Ostin puvun Marimekosta, koska se sopii meidän perheen " ideologiaan" :)Häät on pihalla (sateen sattuessa on varattu isot telttakatokset.

http://www.marimekko.fi/FI/Vaatteet/naiset/jaanaparkkila/kevat2006/jpar…

En tiedä toimiiko toi linkki, mutta kuitenkin kyseessä on sellainen valkoinen, pitkä pellavamekko, jossa menee sellainen musta, leveä spiraali. Mekon helma on sellanen aika jännä " epätasainen" , jonka voi sitoa lenksulla esim. sormeen tai sitten antaa liehua vapaana.

Mulla ei ole vieläkään hääkenkiä..Kuulemma, kun häät ovat pihalla ja osa alueesta on myös nurmikkoa niin nahkapohjaiset kengät eivät kuulemma tule kysymykseen. Niistä menee pohja pilalle..Löysin jo pertti palmrothilta (miten se nyt kirjotetaankaan...) yhdet kengät, mutta onneksi tuli puheeksi, myyjä neuvoi teettämään pohjat niihin suutarilla. no en kuitenkaan niitä ainakaan vielä ostanut ja pohjien tettäminenkin kuulostaa vähän hankalalta.

Nyt pitää lähteä yliopistolle.14.30 on se ultra...Palailen illalla kertomaan, kävi miten kävi.

Beijaflor

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kävi ultrassa? Olen malttamaton.

Upea hääpuku muuten! Todella yksilöllinen valinta - en usko, että tulet katumaan. Tuotahan voi käyttää sitten muutenkin esim. juhlissa.

Vierailija
24/39 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvalla oli kaikki oikein hyvin. Kohdun pieni koko johtuu luultavasti siitä, että olen niin laiha rakenteeltani. Kivi vierähti sydämeltä. Pikkuinen oli " jo" 4,5 cm, mutta aika pitkä matka vielä edessä:)

Löysin muuten hääkengätkin. Ne on yhtä epätavalliset kuin pukukin, siis hääjalkineiksi. Sellaiset valkoiset varvastossut, joissa jalkapöydälle tulee ikäänkuin puun lehti. En oikein osaa kuvailla, mutta aika taiteelliset ne olivat. Äitini oli ensin varvastossuja vastaan, kun lähetin hänelle kuvia kännyllä niistä, mutta sitten hyväksyi ne kuitenkin, kuin huomasi, että oikeasti pidän niistä.

Miten muuten teillä muilla on sormusasiat? Meillä ei edes ole sormusta/sormuksia vielä...ei olla edes päätetty ostetaanko kummallekin vai vaan minulle..saattaa tulla hiukan kiire siinäkin asiassa. Itse haluisin molemmille sormuksen, tuntuu niin " tyhmältä" pistää yhteisistä rahoista vaan minulle sormus, vaikka ei tuo mies sitä kyllä niin ajattele.

Nyt vielä iltauinnille. Kertoilkaahan muuten kun alkaa olla piinapäivät käsillä, voidaan jännäillä kimpassa:) Mulla ei kyllä oo ollu koko aikana mitään oireita, eikä a-kupin rinnatkaan oo (valitettavasti) mihinkään muuttuneet, mutta kai sitä pitää vaan olla ilonen, ettei pahoinvointia oo ollu yhtään.

Beijaflor

Vierailija
25/39 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavaa että kaikki oli kunnossa! 4,5 cm on jo aikamoinen pötkäle. Pampersin sivuilla on mitä mainioin raskauskalenteri, elikkäs:

http://www.pampers.fi/fi_FI/content.do?type=109&currentid=mspcal&conten…

mahtaakohan nuo linkit toimia täällä?

Sormuksesta: me ajateltiin käyttää samaa sormusta kuin kihlautuessa. Lisätään vain hääpäivämäärä. Tosin jos onni käy saattaa tehdä hieman tiukkaa tuon sormuksen pujottamisen kanssa ;)

ajattelin jänskäillä tuossa kuun lopussa. n. 10 päivän päästä voisi ehkä testata... tai sitten voisi olla kärsivällinen ja odottaa ihan reilusti vaan yli.

Vierailija
26/39 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana tuo sinun pukusi Beijaflor. Mun mielestä oikein sopiva hääpuvuksi, en mä ainakaan näe sitä liian erikoisena. Tosi nätti :) Toivottavasti häistä tulee ihanat! Ja voi miten mukava kuullaa että vauvelillakin on kaikki kunnossa! Varmasti säikäytti, mutta nyt rauhallisin mielin eteenpäin.

Meillä on sormus asia tällä hetkellä niin että mulle on sormus ostettu on tosin säilytyksessä kultasepänliikkeessä. Yksinkertainen kapea kultasormus jossa pieni timantti. Ihan mun näköinen ja jälleen hyvin yksinkertainen :) Maksoi opiskelijaalennuksen kanssa 292 euroa. Liian kallis mun mielestä mutta mies halusi, vaikka ei toi kai yleisen mittapuun mukaan niin kallis ole... Minkälaisen sormuksen miehelle vois sitten hommata? Entä mitä sille kihlasormukselle tehdään? Mä oon ihan pihalla näiden sormusjuttujen kans, mä luulin et vaan naiselle hommataan sormus, mutta valaiskaa tietämätöntä.

Mulla on nyt menossa kp23/26-31 ja jos fiksu olisin testailisin vasta aikasintaan juhannuksen jälkeen jos ei menkoista ala kuulua mitään. Jotenkin ei kyllä nyt oo kauheen toiveikas olo tärpin suhteen.

Vierailija
27/39 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullinensiili: Mistäs liikkeestä opiskelija-alennusta saa (pihinä kyselen, kummallakin vielä voimassa oleva opiskelijakortti, niin ois huippua hyödyntää..) Tosin en edes muista/tiedä, että mistä päin olette. Meillä häät on helsingissä, kun ollaan sieltä kotoisin, nykyään Jyväskylässä kyllä asutaan. Pitää sitten sormusta sieltä etsiä (Helsingistä siis).

Kai se perinne on, että vaan naiselle ostetaan, mutta musta se tuntuu jotenkin oudolta, ja siinä tilanteessa ois ihanaa miehellekin antaa sormus. Heidän suvussaan on kyllä käytetty myös kaulakoruja ym, mutta sormus on minusta käytännöllisempi, sitä voi käyttää aina, oli millaista vaatetta tahansa päällä (toisin kuin jotain muuta korua ehkä)

Nyt pitää alkaa juhannussiivousta tekemään, naapurit varmaan diggaa kun alan imuroimaan 8.20:) ei voi mitään.

Palaillaan taas:) Tää on kyllä tosi mukava pino. Ai niin, pitikin kysyä, että tiedättekö jos kampaukseen tulisi kukkia, niin pitääkö ne ostaa itse ja viedä kampaajalle vai tilaako kampaaja ne jostain??Yksinkertasinta olis varmaan soittaa kampaajalle, mutta kun en saa häntä koskaan kiinni, hän on ihan ylityöllistetty:)

Beijaflor

Vierailija
28/39 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelija-alennusta kannattaa kysellä kaikista kultasepänliikkeistä. Me ostettiin sormus Manninen nimisestä kultakaupasta mut alennusta olis saanu kai myös kultajousesta ja niitähän löytyy helsingistäkin. Etsi kivoja ja kysy tosin eikös teillä ne häät olekin jo nyt viikonloppuna??? Ai niin aika epäoleellinen seikka, asutaan Tampereella :)

Mä testasin maanantaina heikon viivan verestä (työn puolesta sellainen mahdollisuus). Nyt on niin sekaset tunteet kun ei tiedä että onko se vielä plussa vai ei. Viikonloppuna ajattelin testata pissasta jos vaikka näkyis sillä. Mä oon kyllä niin pessimisti etten vielä luota yhtään mihinkään plussaamiseen.

Mä oon kans miettiny tota kukka asiaa enkä kyllä tiedä miten se on. Ilmoittele jos saat tiedon! Olikos täällä muitakin tampereen seudulta? Missä aiotte käydä kampauksessa ja meikissä? Jos aiotte ylipäänsä. Tuntuu niin hirmuisen kalliilta tuo 150¿ kokopaketista siis kampaus ja meikki koekierroksineen. Ja kai ne hiukset pitäis värjäyttääkin ennen häitä. Onko teillä muuten hyviä kampaamoita tiedossa siis jossa käydä ihan muuten vaan? Mun kampaaja lopetti enkä oo löytäny oikein hyvää uutta. Puheliaisuus olis valttia, mä kun olen niin sokea ilman laseja etten pysty lukemaan lehtiä... :)

Vierailija
29/39 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää mennä lusikkaleipiä täyttämään.

Mut siis ei mun tukkaan nyt tuu kukkia vaan sellasia helmiä.Joten en siis tiiä kukkajutusta. Sormus ostettiinkin sellasesta kultaseppien työhuoneesta,. Tosi uskomatonta, että sillä hinnalla 250e saa tavallisesta kello&kultaliikkeestä ihan tavallisen rinkulan.Tuolta sai yksilöllisen titaanisormuksen jossa on 0,03 karaatin timantti..oon tosi tyytyväinen tuohon sormukseen!

Nyt pitää kyllä mennä, mut palailen kertomaan kuulumisia ja toivotaan surullinensiili että plussaa ois testi!

-Beijaflor

Vierailija
30/39 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ääksistä! meneekö aika näin nopiaan?! Onnea häihin Bejaflor!

Mulla onkin ihan unohtunut tämä pino.. olen itseasiassa menossa itsekin huomenna häihin (ei omiin), joten häähumua pinnalla täälläkin.

ps. vielä en ole testannut, mutta aikamoisesti on sellainen kutina, että plussaa voisi tulla. kp 26/28,29... menossa, joten sitähän saa pian tietää!

Vierailija
31/39 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään testasin pissasta aamulla ja kyllähän siihen vaalea viiva ilmestyi, mutta ihan selvä. Toivottavasti tää vaan kestäis mä olen niin kauhea murehtimaan keskenmenosta ja kaikesta muusta mahdollisesta.

Paljon onnea rouvassäätyyn astuvalle Beijaflorille!! Toivottavasti häät menevät odotusten mukaan! Mun sormus on kapea kultainen sormus johon upotettu koristeellisesti 0.08 karaatin timantti. Tosi yksinkertainen mutta kuitenkin siinä on joku juttu. Eikä siis maksanut kuin alle 300 ¿ ja oli kuitenkin aika maineikkaasta kultasepänliikkeestä. Joskus käy sit vaan tuuri tai mä satun tykään edullisemmasta.

Toivottavasti peipposkalla tärppää, plussa onnea sinulle bd bd bd bd bd

Mä lähden taas kierteleen askartelukauppoja jos nyt vaikka keksisi millaiset kutsukortit meille tulee... Teksti ei oo ongelma mut en keksi mikä olis korttina nätti, vaihtoehtoja on niin paljon.

Vierailija
32/39 |
02.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vautsi vau! Hieno homma. Joskos sitä täälläkin pääsisi pian piinapäivistä eroon. nyt siis kp 28/~29 (ei oikein tarkkaa kierronkestoa ole tiedossa, kun on vähän vaihdellut). JÄNNITTÄÄ kamalasti! Taidan tulla ihan pimeeksi tästä piinailusta!

Surullinensiili: miten pitkällä olet sitten, kun h-päivä koittaa? Eli siis funtsin tässä vaan, että mitenköhän komiasti tuo näkyy hääpuvun alta.

Häistä: Ajateltiin tänään tehdä kutsukortteja. Hiukan funtsittiin, että voisi tehdä tietokoneella - ja sitten printata vaikkapa jollekkin " hömpsy" paperille.

Bejaflor on nyt sitten rouvashenkilö! Onnittelun Bejaflor. Tuleppas pian kertomaan meille miten häät meni ja tapahtuiko mitään hassua. Lisäksi olisi kiva kuulla huomasiko ketään masuasukkia!?

Vierailija
33/39 |
02.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi kun on tosiaan hienoa, että täällä palstalla ihmiset plussaa. Siitä saa ihan eritavalla fiilistä tähän omaan jänskäämiseen. Lisäksi tuntuu tosi kivalta huomata, että muitakin on samassa elämäntilanteessa (häät + vauvakuume). Toivottavasti teille menee Surullinensiili kaikki hienosti!! Vauvaliimaa siis masuasukille ja hurjasti tarrasukkia!

Onnitteluni vielä plussasta!!!! Hienoa!

Vierailija
34/39 |
02.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri laskeskelin että se on aika tarkkaan 20 viikkoa kasassa kun on häät elikkäs tuskinpa pystyy massua enää peitteleen. Kovasti sitä kyllä toivoisin tai ainakin että toi hemmetin puku mahtuis päälle. Tein eilen vannealushameen kuminauhavyötäröllä ja pienellä kasvuvaralla, saa sitten löysättyä jos on tarpeen :) Mutta miten ton puvun ratkasee kun ei sen tekoa viitsi kyllä niin myöhään jättääkään, kai se on vaan jätettävä kunnon saumanvarat.

Sain ostettua eilen hyvät materiaalit kokeilu kortteihin ja tiedän vihdoin millaset kutsut meille tulee! Mieskin kelpuutti nämä. Suuri huojennuksen tunne koitti. Meille tulee luonnonvalkoiselle pahville kaksi tummanpunaista silkkiruusua (vai mitä ne pienet on?) sidottuna samanvärisellä silkkinauhalla yhteen sellaisen kultaisen verkkokankaan (en tiedä miten ton kuvailis, onkohan se muuten sittenkin paperia...) päälle. Sisälle vähän kultaan taittava paperi johon printataan teksi ja paperi kortin väliin kiinni silkkinauhalla. Kuulostaa rimpsuiselta, mutta tosi yksinkertaisen kauniit ja aikas helppo toteuttaa. Tuli sitten samalla väri päätettyä kukkiin :) Mä oon ihan fiiliksissä kun homma on edenny viikonloppuna näinkin hyvin. Mä en tosiaankaan oo täydellisyyden tavoittelija, mutta haluaisin että häät olis meidän näköiset.

Käytännön vinkkejä kutsuja printtaavalle (yksi tuttu kävi juuri meillä tulostamassa omansa ja taas sitä on kokemusta rikkaampi). Vahvampi kartonki ei ainakaan meidän tulostimesta mennyt läpi, hieman ohuempi kyllä. Meillä kertaalleen taitettu paperi (joka siis avattiin ja laitettiin tulostimeen) otti mustetta tulostimesta taite kohtaan -> kortti pilalla. Kaikkia papereita joille aikoo tulostaa kannattaa ostaa ensin yksi kokeilu arkki ja kokeilla soveltuuko omaan tulostimeen ettei mene sitten koko pino kutsuihin varattuja papereita hukkaan.

Beijaflor: Tuleppa kertomaan miten häät menivät! ja käytännön vinkkejä otetaan vastaan mitä olis hyvä huomioida häiden suhteen. Palajon paljon onnea!

Vierailija
35/39 |
02.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni omanapainen kertomus meidän eilisistä häistä:

Ilma oli aivan loistava pihahäitä ajatellen, meillä ei ollut mitään suunnitelmaa sen varalle että olisi satanut. Onneksi niin ei käynyt. Itse vihkiminen oli hyvin koskettava, alkoi loppupuolella itkettämään aivan hirveesti ja kun mies sanoi " tahdon" niin se tuntu niin upealta ettei sellasta tunnetta oo ikinä ollut!! Miehen sisko luki esirukouksen, mutta häntäkin alkoi itkettää kesken kaiken niin pappi pelasti sitten pulasta ja luki loput:)

Meillä oli sellaset rennot häät. Ohjelmaa ei ollut muutakun erilaisia musiikkinumeroita. meinas kyllä jäädä hääkakku syömättä kun häävalssi jännitti niin paljon ettei meinannut mitään saada alas. Mutta valssikin sujui hyvin ja oli hauskaakin lopulta tanssia vaikka noin 60 ihmistä tuijotti vieressä:)

Ja vauva-uutista sitten kerrottiin ihmisille kun ehdittiin ja kyllä se sitten kulovalkean tavoin levisikin, ainut hieman nolo tilanne oli että kummilapseni äiti kuuli asiasta 3-vuotiaalta kummilapselta. Näin että kummilapseni kuiskutti jotain äidilleen ja äidin silmät suunnilleen pullistuivat päästä, joten menin siihen sitten itse ja pahoittelin että pikkuneiti ehti ensin:). Kaikki olivat hyvinkin onnellisia. Ikävästi kyllä jotkut taputtelivat mahaa ja se tuntui paljon pahemmalta kun olin luullut, en halua että kukaan koskee siihen:(

Kaiken kaikkiaan oon kyllä nyt maailman onnellisin nainen:) Oon vielä vähän euforisessa tilassa, mutta kyselkää ihmeessä jos tulee jotain kysymyksiä mieleen. Ruuat tehtiin kaikki ite paitsi siis hääkakkuja ja leipiä ja sekin sujui ihmeen hyvin vaikka vieraita oli 70.

-Beijaflor

Vierailija
36/39 |
02.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkelis!

Täällä on ollut tiivistä keskustelua häistä ja vauvakuumeesta. Ja jotkut ovat plussanneetkin. Ihanaa. Onnea!

Minä olen siis myös samassa tilanteessa. Meillä häät syyskuun alussa ja vauvakuume on kova. Me on itse asiassa pari kiertoa oltu ilman ehkäisyä..mutta ainakaan vielä ei ole tärpännyt. Meillä on seitsemän kuukauden ikäinen tytteli kotona ja hänelle haluttaisiin kaveri :)

Häävalmisteluja on tehty jo jonkun verran. Kerron niistä pian lisää jos porukkaanne mahtuu. Nyt on kello jo sen verran että nukkumaan on mentävä kun neiti kuitenkin heräilee aikaisin.

Vierailija
37/39 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai mahtuu mukaan! Pitäisköhän meidän aloittaa uusi pino olisko hyviä nimiehdotuksia pinolle?

Vierailija
38/39 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tänne mahtuu... Tervetuloa! uusi pino voisi olla ihan fiksu. Nimiehdotuksia? Miten olisi vaikkapa Hääkuumeilijat?

Vierailija
39/39 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

informatiivisuus on ehdoton plussa!