Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulle tulee jotenkin kuva, että ulkoministeri Haavisto on pyrkinyt nimenomaan tekemään kaiken oikein

Vierailija
10.12.2019 |

Mutta että jotkut virkamiehet ovat yrittäneet estää häntä toimissaan. Ilmeisesti Haavisto on todellakin laittanut itsensä likoon ratkaissaakseen tuon vaikean ongelman. En ole vihreiden kannattaja.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Median perusteella minulle tullut kuva, että ministeri käskenyt alaistaan rikkomaan lakia. Useassa yksityisessä firmassa tällainen toiminta eettisissä ohjeissa selvästi kielletty. "Seurasin vain käskyjä" todettu huonoksi puolustukseksi useasti oikeudessa.

Kun alainen ei ole suostunut rikkomaan lakia on ministeri siirtänyt alaisen syrjään vähäpätöisempiin tehtäviin.  Tämä tuntuu esimiesaseman väärinkäytökseltä.

Mikäli ymmärrykseni on oikea tapahtumien kulusta, niin hyvin vaikea nähdä miten ministeri olisi toiminut oikein. 

Vierailija
22/28 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee mielikuva, että Haavisto yrittää ajaa pelkästään omaa agendaansa muista välittämättä ja vastoin kansan tahtoa.

Eikö siitä ollut tullut joku oikeuskanslerin tulkinta, että ne lapset ainakin pitäisi saada leiriltä pois. En tosin ole perehtynyt tähän asiaan kunnolla.

Miksi lapset erotettaisiin vanhemmistaan? Eikö ne sitten siitä ainakin kärsi ja mene sekaisin?!

Esim. ne sotalapset mitä Suomesta Ruotsiin lähetettiin turvaan. Monet niistä kuulemma kärsi ja sai ikuiset traumat.

SE sekaisin meno on valiettavasti tapahtunut jo kauan sitten.

ÄLÄ ENÄÄ IKINÄ VERTAA Suomen sodan lapsia näihin ääri-iiislamistisiin petoihin. ONKO SELVÄ!!!

Klups

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riskinähän oli jopa yli 10 vuoden vankeusrangaistus? Eikö virkamies näin arvellut?

No ei taatusti pidä paikkaansa. Virkamies ei mitään vankeutta olisi saanut. Ministerihän se johtaa asioita ja viime kädessä olisi joutunut vastuun kantamaan.

Virkavirhe on isompi kuin poliittinen vastuu.

Oliko tästä mahdollisesta "virkavirheestä" pyydetty erikseen mitään asianatuntijalausuntoa? Vai oliko kyseesssä pelkkä virkamiehen oma mielipide? Ei ole minulle kyllä selvinnyt. Luulisi UM:ssä olevan joku juristikin töissä tai sitten oikeuskanslerilta lausunto.

Vierailija
24/28 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Median perusteella minulle tullut kuva, että ministeri käskenyt alaistaan rikkomaan lakia. Useassa yksityisessä firmassa tällainen toiminta eettisissä ohjeissa selvästi kielletty. "Seurasin vain käskyjä" todettu huonoksi puolustukseksi useasti oikeudessa.

Kun alainen ei ole suostunut rikkomaan lakia on ministeri siirtänyt alaisen syrjään vähäpätöisempiin tehtäviin.  Tämä tuntuu esimiesaseman väärinkäytökseltä.

Mikäli ymmärrykseni on oikea tapahtumien kulusta, niin hyvin vaikea nähdä miten ministeri olisi toiminut oikein. 

Miksi UM:n alivaltiosihteeri sanoo ettei Haavisto ole tehnyt mitään virhettä missään vaiheessa?

Vierailija
25/28 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos esimies käskee alaistaan rikkomaan lakia, niin luulisi että esimies siitä ensijaisesti sitten olisi vastuussa.

Vierailija
26/28 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän ne UM:n karriäärivirkamiehet halua tehdä mitään ylimääräistä. Tässä tapauksessa olisi pitänyt selvästä mennä mukavuusalueen ulkopuolelle. Pekka Haavisto on taas tottunut liikkumaan kriisialueilla ja ratkaisemaan ongelmia. Kaksi ihan erilaista suhtautumista törmännyt toisiinsa.

Vierailija
27/28 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee mielikuva, että Haavisto yrittää ajaa pelkästään omaa agendaansa muista välittämättä ja vastoin kansan tahtoa.

Eikö siitä ollut tullut joku oikeuskanslerin tulkinta, että ne lapset ainakin pitäisi saada leiriltä pois. En tosin ole perehtynyt tähän asiaan kunnolla.

Miksi lapset erotettaisiin vanhemmistaan? Eikö ne sitten siitä ainakin kärsi ja mene sekaisin?!

Esim. ne sotalapset mitä Suomesta Ruotsiin lähetettiin turvaan. Monet niistä kuulemma kärsi ja sai ikuiset traumat.

SE sekaisin meno on valiettavasti tapahtunut jo kauan sitten.

ÄLÄ ENÄÄ IKINÄ VERTAA Suomen sodan lapsia näihin ääri-iiislamistisiin petoihin. ONKO SELVÄ!!!

Maailmalla asia saatettaisiin nähdä toisin ainakin jatkosodan osalta, kun Suomi taisteli rinnakkain nassesetien kanssa.

Vai tarkoititko Suomen sodalla sitä Suomen sotaa, joka käytiin 1808-09?

-eri

Vierailija
28/28 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun nähdäkseni taitaa rikkoa Suomen perustuslakia sekin, että suomalaiset lapset ovat siellä leirillä eikä heitä edes yritetä auttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän