Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Katri Kulmuni ei kirjoittanut edes lyhyttä matematiikkaa lukiossa ja nyt hänestä tulee valtion kassanhoitaja - Sanna Marin on kaksikielisen maan päänministeri A:n ruotsilla eli juuri ja juuri läpäisi ylioppilaskirjoitukset

Vierailija
09.12.2019 |

Sirpa Paaterosta tulee kuntaministeri B.n papereilla. Onko tässä todella Suomen kerma joka ansaitsee yli 10000 euron kuukausipalkan kaikkine etuineen?

Kommentit (364)

Vierailija
321/364 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älähän hättäile, onhan niillä avustajia, jotka osaavat

Ei  poista sitä tosiasiaa, että palkka on jäätävä ja muutkin edut kohdillaan. 

NHL-kiekkoilijoilla palkka on vielä jäätävämpi. Ja osa heistä ei ole edes käynyt lukiota saati kirjoittanut ylioppilaaksi. 

Ai nyt sekoitetaan jääkiekko ja politiikka!🤣

Mitä v*ttu sitten vaikka kiekkoilija tienaa urheilijan urallaan melleviä summia rahaa? Eivät sentään ole ku*semassa yli 5miljoonan ihmisen asioita toisin kuin nämä meidän ns. poliitikot.

Vierailija
322/364 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanna Marin sai kandidaatintutkielmasta kiitettävän arvosanan ja gradustaan hyvän arvosanan. Hän on siis hallintotieteiden maisteri.  Lisäksi Marinilla on näyttä siitä, että pystyy toimimaan paineen alla. Kuulostaa mielestäni aika pätevältä henkilöltä pääministeriksi.

Lisäksi Marin on jatkanut oman sukunsa nimeä lapselleen, ja päättänyt tämän kaikki nimet. Melkoinen nainen. Ei taida olla ketään muuta naista julkisuudessa, joka olisi saanut jatkettua omaa nimeä lapselle vaikka mies on kuvioissa. Siinä nainen joka tekee päätöksiä. Muut naiset kehuvat miten vapaita ovat, kun valitsevat alistaa itseään. Sopii miettiä, miksi juuri tämä nainen on nuorin istuva pääministeri. Ihan todella paljon pokkaa ja kykyä tehdä erilaisia päätöksiä, toisin kuin yhdistelmänimisillä eukoilla jotka alentaa statustaan avioliiton takia.

Marin on avoliitossa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/364 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä väitteet täällä eivät todennäköisesti edes pidä paikkaansa. Miten kukaan voi tietää toisen yo-todistuksen arvosanoja vuosien takaa? Ei mitenkään. Pelkkää mustamaalausta vaan...

Vierailija
324/364 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä väitteet täällä eivät todennäköisesti edes pidä paikkaansa. Miten kukaan voi tietää toisen yo-todistuksen arvosanoja vuosien takaa? Ei mitenkään. Pelkkää mustamaalausta vaan...

Ylioppilaskokeiden tulokset ovat julkista tietoa.

Vierailija
325/364 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä sitä, miten meillä laitetaan valtion tärkeimpiin tehtäviin suoranaisia untuvikkoja.  Tuommoisestakaan Kulmunista minä en ollut kuullutkaan ennen vaaleja, yhtäkkiä se on ministeri ja tärkeä ministeri onkin.  

Ei tämä Sanna Marinkaan mikään pitkän linjan poliitikko ole.  Nyt se on kuitenkin pääministeri.  Pienen lapsen äiti, onko siitä varmasti tuohon tehtävään?

Minua epäilyttää jo kaikki.  Minusta tuntuu, että tämä maa on huterissa käsissä.  Toivottavasti sitten olen väärässä.

Vierailija
326/364 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä sitä, miten meillä laitetaan valtion tärkeimpiin tehtäviin suoranaisia untuvikkoja.  Tuommoisestakaan Kulmunista minä en ollut kuullutkaan ennen vaaleja, yhtäkkiä se on ministeri ja tärkeä ministeri onkin.  

Ei tämä Sanna Marinkaan mikään pitkän linjan poliitikko ole.  Nyt se on kuitenkin pääministeri.  Pienen lapsen äiti, onko siitä varmasti tuohon tehtävään?

Minua epäilyttää jo kaikki.  Minusta tuntuu, että tämä maa on huterissa käsissä.  Toivottavasti sitten olen väärässä.

Pienten lasten isät varmaan ovat mielestäsi yhtä epäilyttäviä kuin pienten lasten äidit. Eikö vaan? Presidenttinäkin on pienen lapsen isä.

Vierailija
327/364 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitäisi olla pääministeri. Peruskoulun päästötodistus 9,9 ja lukion 9,6..... Kertooko tuo minusta? No jotain ehkä. Olen asianajaja ja kykenen toimimaan paineen alla. Mutta että johtotehtäviin? En olisi. En olisi siinä hyvä. Olen liian introvertti että jaksaisin juosta paikasta toiseen ja olla ystävällinen. Vaalit olis myös mulle katastrofi henkisesti.

Minä myös kauhulla odotan nykyisen hallituksen toimintaa, mutta toivotaan parasta.... Silti minusta ei olisi edes tv esiintymiseen huolimatta noista päästötodistuksista.

AA

Vierailija
328/364 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun pitäisi olla pääministeri. Peruskoulun päästötodistus 9,9 ja lukion 9,6..... Kertooko tuo minusta? No jotain ehkä. Olen asianajaja ja kykenen toimimaan paineen alla. Mutta että johtotehtäviin? En olisi. En olisi siinä hyvä. Olen liian introvertti että jaksaisin juosta paikasta toiseen ja olla ystävällinen. Vaalit olis myös mulle katastrofi henkisesti.

Minä myös kauhulla odotan nykyisen hallituksen toimintaa, mutta toivotaan parasta.... Silti minusta ei olisi edes tv esiintymiseen huolimatta noista päästötodistuksista.

AA

Mitä ihmeen paineita on oikeusistunnoissa :)? Nehän tehdään pykälien mukaan.

Vierailija
329/364 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AA

Mitä ihmeen paineita on oikeusistunnoissa :)? Nehän tehdään pykälien mukaan.

Et taida tietää mitään asianajajan työstä.

Ok.

Vierailija
330/364 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, patalaiska alisuoriutuja, kirjoitin pari L:ää, M:n ja C:n sen kummemmin yrittämättä. Kuinka tyhmiä valtakunnan ykköspäättäjät oikein ovat?

Vierailija
331/364 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä, patalaiska alisuoriutuja, kirjoitin pari L:ää, M:n ja C:n sen kummemmin yrittämättä. Kuinka tyhmiä valtakunnan ykköspäättäjät oikein ovat?

..ja se C tuli (tuolloin) syvästi inhoamastani ruotsista, jossa minulla oli suoranaisena tavoitteena vain päästä rimaa hipoen läpi ;) Sitten joku kiihkomielinen pakkoruotsittaja on suoriutunut A:n arvoisesti? Tyhmiä kuin saappaat.

Vierailija
332/364 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni persuista kelpaa pääministeriksi, jos ruotsin kielen taito on vaatimuslistalla. Ainakaan eivät keväällä löytäneet yhtään ainutta johtohenkilöä edustamaan puoluetta Ylen ruotsinkieliseen vaalitenttiin, jossa olisi saanut myös vastata suomeksi...

YLElle ei kelvannut heidän tarjoamansa henkilö siihen vaalitenttiin!

Ei tietenkään kelvannut, koska kyseessä oli puheenjohtajatentti ja henkilö, jota persut sinne tarjosivat, ei ollut edes kansanedustaja.

Yle olisi kelpuuttanut puolueen johtohenkilöihin kuuluvan ihmisen tai muuten päättävässä asemassa olevan henkilön, esim. istuvan ministerin. Persujen kohdalla olisi siis kelvannut puolueen puheenjohtaja, jompikumpi varapuheenjohtajista, eduskuntaryhmän puheenjohtaja tai jompikumpi eduskuntaryhmän varapuheenjohtajista. Ihan saavat itseään syyttää, ettei tämä heidän tarjoamansa nevahööd nainen kelvannut pj-tenttiin. Mutta kun se olisi osannut puhua ruotsia...😂😂

Vierailija
333/364 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juha Sipilä sai valtiovelan laskuun. Juhishan on DI ja pitkä matikka L. 

Vierailija
334/364 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juha Sipilä sai valtiovelan laskuun. Juhishan on DI ja pitkä matikka L. 

Paitsi ettei saanut. Suomi velkaantui vain lisää.

Vierailija
335/364 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä hait nuo julkiset ylioppilaskokeiden tulokset? Annapas nettiosoite missä ne näkyvät niin käydään kaikki ihastelemassa, jos ne kerran ovat julkisia tietoja. Samalla voisi tarkistaa onko omani tulokset vuodelta 99 kirjattu oikein ☺😂😂 =lue, en usko sinun juttuihisi että nuo tiedot olis jossain kaikille julkisesti haettavissa.

Vierailija
336/364 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mika Lintilä ei kirjoittanut matematiikkaa. Ei yhtään aloitusta aiheesta kun hän oli valtiovarainministeri. Syytä emme millään arvaa.

Varmaan syynä se, että harva tietää koko tyyppiä

Vierailija
337/364 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkiin oikeasti vaativiin yksityisalojen työpaikkoihin perusvaatimuksena on erinomaisesti suoritetut opinnot, mukaan lukien ylioppilastodistus, sillä ne mittaavat älykkyyttä/ahkeruutta. Sen takia keskinkertaisuudet kuten Marin tai Kulmuli ei olisikaan koskaan pärjänneet yksityisellä puolella. Sääli, että he voivat päästä Suomen vaikutusvaltaisimpiin tehtäviin, sillä noilla avuilla heillä ei ole kykyjä ymmärtää vaikeita asioita ja tehdä viisaita päätöksiä.

Jostain selittämättömästä syystä äänestäjät suosivat keskinkertaisuuksia, ilmeisesti siksi, koska ovat itsekin sellaisia.

Täyttä potaskaa.

Olipa syvä analyysi, nytpä heti vaihdan mielipidettä kyseisistä naisista.

Argumenttisi tässä keskustelussa yo-todistuksista on se, että ylioppilastodistus mittaa älykkyyttä ja ahkeruutta, siispä yksityisen puolen vaativat pestit eivät sovi laiskoille & tyhmille., jotka eivät ole saaneet pelkkiä älliä. Julkisen ja poliittisen puolen vähemmän vaativat tehtävät sen sijaan sopivat, siitä syystä että äänestäjät ovat tietämättömiä.

Sillä on siis vähemmän merkitystä, mitä tyyppi tekee 18+ vuosista eteenpäin, koska tärkeimmät kriteerit määriteltiin jo lukioaikana, sillä lukioaika (jotenkin) todistaa, että lukioajan jälkeen:  "heillä ei ole kykyjä ymmärtää vaikeita asioita ja tehdä viisaita päätöksiä". 

Mistä monesta seikasta lukioajan opiskelutulokset voivat kertoa? Tämä on siis alaikäisenä tapahtuvaa koulunkäyntiä.  

Lisää tämmöistä sekavaa ad hominemia, kiitos. 

Vierailija
338/364 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä hait nuo julkiset ylioppilaskokeiden tulokset? Annapas nettiosoite missä ne näkyvät niin käydään kaikki ihastelemassa, jos ne kerran ovat julkisia tietoja. Samalla voisi tarkistaa onko omani tulokset vuodelta 99 kirjattu oikein ☺😂😂 =lue, en usko sinun juttuihisi että nuo tiedot olis jossain kaikille julkisesti haettavissa.

Julkista tietoa ne eivät ole, mutta omaopintopolku -palvelussa on saatavilla omat tiedot yo-tutkinnosta ja arvosanoista vuodesta 1990 lähtien ja korkeakouluopinnoista vuodesta 1995 lähtien. 

https://opintopolku.fi/oma-opintopolku/

Vierailija
339/364 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsinkielen osaamisen tasolla ei voi mitata valtiohoitotaitoja. Ehkä Ruotsissa. Englannin kieleen osaaminen sen sijaan on välttämättömyys kansainvälisessä maailmassa. 

Ruotsalaiset kollegat haluavt keskustella asiasiällöistä eivätkä loukkaannu siitä, jos joku suiomalainen ei osaa sujuvaa ruotsia. 

Vierailija
340/364 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mika Lintilä ei kirjoittanut matematiikkaa. Ei yhtään aloitusta aiheesta kun hän oli valtiovarainministeri. Syytä emme millään arvaa.

Varmaan syynä se, että harva tietää koko tyyppiä

Luulisi, että ainakin täysijärkiset ihmiset tietäisivät, kuka on milloinkin valtiovarainministerinä.