Marin -nimen alkuperä
Kommentit (52)
Kuulostaa ruotsalaiselta tai pseudoruotsalaiselta nimeltä, joka saattaa olla myös täysin keksitty tai vaikkapa väännös jostain suomenkielisesta nimestä. Esi-isissä voi olla suomenruotsalaisia, tai sitten ei.
Mm. Pohjois-Savossa on kyllä asunut Marinin sukua jo varmaan sadan vuoden ajan. On tietääkseni Ruotsin vallan ajalta peräisin tuo nimi.
Suomen Marinit ovat enimmäkseen Savosta ja pienempi osa Pohjanmaalta. Aika yleinen nimi Suomessa.
Ihan savolainen nimi. Varsin yleinen täällä päin.
Väestörekisterikeskuksen nimihakupalvelun mukaan Suomessa on vähän yli 800 Marin- sukunimistä henkilöä. Ei siis kovin yleinen, mutta ei hirveän harvinainenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Sannan iskä suomalainen vai ulkomaalainen?
Sanna on itse asiassa naisparin kasvattama. On itse tästä kertonut.
On sen sperman silti joku luovuttanut, eli biologisesti hänellä on isä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sen sperman silti joku luovuttanut, eli biologisesti hänellä on isä.
Jolla tuskin on mitään tekemistä Marin-sukunimen kanssa. Siitähän tässä keskusteltiin.
Vierailija kirjoitti:
Venäjällä yleinen nimi.
Ei ole.
Sotilasnimi. Tarkoittaa merimiestä tai matruusia.
En ollut kuullut aiemmin koko nimestä, mutta sitä on ilmeisesti myös taviksilla. Marin kuulostaa merihenkiseltä Marine eli meri, laivasto, merisotilas, merijalkaväen. Tai Mari nimi. Jotain muutakin? Nimi-infosta löytyy. Demonologiassa puhutaan marine spirits ja karkotuksesta. Miten ranskankielessä? Merkitykset jokainen tekee kai itse nimelleen silti.
Vierailija kirjoitti:
Miekkamies vai ex-pääministeri?
Vai puu-uunileipäkahvila Pekka Heikkisen Marinit Kajaanista?
Netti kertoo Marin nimen kantaisän olevan pielavetinen 1700 -luvulla elänyt pappi Marinus josta nimi lyheni aikojen kuluessa nykyiseen muotoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miekkamies vai ex-pääministeri?
Vai puu-uunileipäkahvila Pekka Heikkisen Marinit Kajaanista?
Kaisa Marin
Juuso Marin
Yleinen nimi väliamerikassa, venezuela kolumbia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan sillä alkoholisti - isä. Tai oli, sannu ei katkerana ihmisenä mennyt edes hautajaisiin.
Sanna-hullu taas paikalla. Olihan Purrallakin alkoholistiäiti ja Halla-aholla alkoholisti-isä. Purran äiti juopotteli itsensä hengiltä.
Vierailija kirjoitti:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kuopion_kouluhyökkäys
Onkohan tää jotain sukua
Ei ole, vaikka Sanna-hullu jaksaa jankuttaa. Ja jos olisikin mitä väliä. Onhan sinullakin hullulla sukulaisia, jotka häpeävät sinua.
Vierailija kirjoitti:
Marinin isä on ollut alkoholisti, joten erosivat lapsen ollessa pieni.
Ei liity mitenkään aloitukseen, tollo.
Mun tulee Italiasta. Mutta Espanjassa on sukunimikaimoja myös paljon...