Miksi Moccamaster on niin hyvä?
Siis muutenkin kuin että siihen saa kaikki varaosat?
Kommentit (17)
Nopea ja pitää oikeasti sen kahvin kuumana. Nämä olen huomannut sen jälkeen kun hankin Moccamasterin, tosin edellinen keitin oli joku umpisurkea kahdenkympin viritys.
Mulla on sellanen espresso kone mihin laitetaan kauhalla jauhettua kahvia ja se tekee yhden kupin kahvia kerralla. Siihen kahvin pintaan tulee sellasta kahvin rasvaa, cremaa, samanlaista kahvia tekee mitä Eurooppalaisissa kahviloissa saa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ees oo.
Monta masteria sinulla on ollut?
Eihän se ole. Ylihintainen ja veden lämpötila on liian korkea, joten kahvista tulee kitkerää.
Eiköhän Suomi-kahvin kanssa ole ihan sama millä sen plöräyttää?
Minäkin luulin, että MM on hyvä. Sitten ostin parilla kympillä OBH:n muovisen keittimen, josta tulee yhtä nopeasti yhtä hyvää kahvia ja tippalukkokin oikeasti toimii.
Keittää nopeasti, on kestävä ja siihen saa tarvittaessa ostettua uuden kannun, kansia suppilon yms, eli jos joku yksittäinen osa hajoaa ei tarvitse hankkia koko keitintä.
Ei se ole hyvä, IPhonekin on ihan surkea, jookos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ees oo.
Monta masteria sinulla on ollut?
Ei yhtään, mutta äidin luona tehdään sillä. Ei irrota makuja ollenkaan samallalailla ku vaikka presso tai mutteripannu.
Moccamaster voittaa vuodesta toiseen kahvinkeittimien vertailutesteissä.
Se perustuu kahteen asiaan.
Moccamaster lämmittää veden 93 asteiseksi. Aina. Siinä lämpötilassa kahvista uuttuu aromit parhaiten.
Moccamasterin veden virtausnopeus on vakio. Aina.
Nämä kaksi asiaa tekevät siitä parhaimman.
Tykkään kun kahvi on oikeasti kuumaa. Muilla keittimillä kahvi jää haaleaksi kun laittaa maitoa. En tykkää juoda mustana.
Parannusehdotuksia Mokkamasteriin: Saranoitu vesisäiliön kansi. Saranoitu kahvisuppilo. Keraaminen kuumalevy. Pitävä tippalukko. Jos kannet ovat irto-osia, mitoitus uusittava sormille sopivat ja tarttumispinnat karhennettava.
Merkki maksaa. Itse laite on romu. Halvemmalla ja paljon parempaa kahvia tekee Melittalla.
Parin kympin Electrolux keittää yhtä kuumat kahvit. Ja voitti muuten Moccamasterinkin testissä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se ole. Ylihintainen ja veden lämpötila on liian korkea, joten kahvista tulee kitkerää.
Sen takia sen nimi on mokka master, koska enemmän paahdetuista mokka kahveista irtoaa sitten paremmin aromit. Jos laitat siihen sitten jotainvähän paahdettua "uusi pehmeä maku" kahvia, niin kauheaa pskaa tulee.
Se on kestävä, keittää kuumaa kahvia, keittää nopeasti kahvin, kivannäköinen.
Mulla kesti vanha Moccamaster 15v. Ajattelin ostaa vaihteeksi jonkin muun keittimen, mutta ostin uuden Moccamasterin vanhan tilalle.
Ei ees oo.