Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ettekö isovanhemmat enää muista mitä lapsenne koulussa kielissä opiskelivat/ lastenlastenne mitä ovat opiskelleet?

Vierailija
09.12.2019 |

Kauheeta.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomea, englantia,ruotsia, saksaa, ranskaa, venäjää, kiinaa, italiaa, espanjaa, latinaa. Näitä voi ainakin opiskella ja koko kouluajan.

Vierailija
2/11 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kansakoulun + oppikoulun +  lukion 50- ja 60-luvuilla käynyt äitini ei vieläkään hahmota peruskoulun rakennetta ( = ala-aste 6 vuotta ja yläaste 3 vuotta), vaikka hänen kaikki lapsensa kävivät peruskoulun....

Eikä muista mitä "ylimääräisiä" kieliä lapsensa opiskelivat (enkun ja ruotsin lisäksi).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mummoikäinen ja ainakin minun ja myös lapseni elämässä on tapahtunut valtavan paljon asioita, ettei kaikkea pysty millään muistamaan ja sitten kun tulee lastenlapset niin ei millään pysy enää kärryillä. Minulla on 5 lastenlasta ja kaikilla peruskoulu on ollut erilainen.

Koulumaailma on valtavasti muuttunut, peruskoulu tuli asteittain voimaan 60-luvulla ja saavutti koko maan 70-luvulla eli yli 50v sitten ja oppiaineet ja opetussuunnitelmat ovat muuttuneet kymmeneen kertaan.

Isovanhemmat joutuvat muistamaan paljon muitakin asioita esim. alati vaihtuva työelämä, kuin lapsen ja lastenlapsien oppiaineet koulussa.

Vierailija
4/11 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi heidän pitäisi muistaa?

Vierailija
5/11 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi opiskella suomea, on sen verran huonosti muotoiltu otsikko.

Vierailija
6/11 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kansakoulun + oppikoulun +  lukion 50- ja 60-luvuilla käynyt äitini ei vieläkään hahmota peruskoulun rakennetta ( = ala-aste 6 vuotta ja yläaste 3 vuotta), vaikka hänen kaikki lapsensa kävivät peruskoulun....

Eikä muista mitä "ylimääräisiä" kieliä lapsensa opiskelivat (enkun ja ruotsin lisäksi).

Ethän sinäkään hahmita. Suomessa ei ole aikoihin ollut ylä- tai ala-astetta.

Vierailija
7/11 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todella muista, paitsi kun kaksi lastenlapsistani aloitti venäjän ja toinen englannin kielen opiskelun jo peruskoulun ekaluokalla. Ja sekin perustuu, kun ihmettelin, miten se on mahdollista.

Vierailija
8/11 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt saanut yhtään kiinni tuosta otsikosta? Siis isovanhempien pitäisi muistaa, mitä omat lapset opiskelivat kieltentunnilla koulussa? Ja samaten isovanhempien pitäisi muistaa, mitä lastenlapset opiskelivat kieltentunnilla?

Ei varmaan mun äiti edes muistais mitä olen opiskellut koulussa ja kuinka paljon, saati mitään sisältöjä. Samaten tuskin tietää oman lapseni kieltenopiskelusta mitään.

Vierailija
9/11 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomea, englantia,ruotsia, saksaa, ranskaa, venäjää, kiinaa, italiaa, espanjaa, latinaa. Näitä voi ainakin opiskella ja koko kouluajan.

Noita on voinut opiskella irl.

Vierailija
10/11 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä ap. otsikkoa tai ainakaan se ei ole hyvin muotoiltu.

Ja sitten täräytät: kauheeta.

Mitä tässä pitäisi kauhistella, sun otsikkoa, vai isovanhempien muistia.

Vierailija
11/11 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi