Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minut irtisanottiin, irtisanomisaika on 4kk

Vierailija
09.12.2019 |

Kysymys on, saanko tältä ajalta jotain rahaa vai onko vaan muodollisuus? En ole työelämässä. En siis saa normaalia palkkaa.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinut sitten irtisanottiin?

Vierailija
2/33 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinut irtisanottiin, jos et ole työelämässä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauslomista

Ap

Vierailija
4/33 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairauslomista

Ap

Mistä sitten olit sairauslomalla?

Vierailija
5/33 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanomisajalla palkanmaksu jatkuu normaalisti ja jos et saa palkkaa, ei sitä yhtäkkiä aleta maksamaankaan.

Käytännössä kyse on muodollisuudesta, voit ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi irtisanomisajalla mutta tietenkään et saa mitään "extraa" irtisanomisaikana.

Vierailija
6/33 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oliko sinulla siis työpaikka, josta olet sairaslomalla? Maksaako työnantaja sairausajan palkkaa, vai joko olet tipahtanut Kelan rahalle?

Sairauslomasta ei voi irtisanoa, työpaikasta voi.

Vierailija
7/33 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kuntoutustuella joten en hakeudu työttömäksi työnhakijaksi.

Ap

Vierailija
8/33 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin tein uraa sairaslomissa, mutta irtisanomisaikani oli vain kuukausi. Sain siltä ajalta palkan.

Vierailija
9/33 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös irtisanominen sairauslomista johtuen ole laiton? Ainakin jos ei ole tarjottu korvaavaa työtä tai ehdotettu työnkuvan muokkaamista, tms.?

Vierailija
10/33 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös irtisanominen sairauslomista johtuen ole laiton? Ainakin jos ei ole tarjottu korvaavaa työtä tai ehdotettu työnkuvan muokkaamista, tms.?

+ tuotannolliset ja taloudelliset syyt.

Aairauslomalla oleminen ei anna työntekijälle mitään lisäturvaa irtisanomista vastaan.

Vierailija
11/33 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä ap tarkoittaa ja sekoilee, mutta noin yleisesti, irtisanominen on mahdollista myös sairausloman aikana, toki syy pitää olla, esim. "tuotannolliset ja taloudelliset syyt".

Vierailija
12/33 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut laiton ainakaan luottamusmiehen mukaan. Tein 50% työaikaa jo ennen pitkää sairaslomaa. Oli kevennetty töitä. En pystynyt enää palaamaan vanhaan työpaikkaani ja työnantajalla joka iso toimija ei ollut muuta työtä eivätkä halunneet kouluttaa. Toisin sanoen, ongelmajätteestä haluttiin eroon eli minusta.

Ap

Vierailija
13/33 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, jos on jatkuvasti sairaslomalla töistä.

Vierailija
14/33 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä irtisanouduin. Karenssi 3kk. Elämäni paras päätös. Mieluummin köyhä kuin kipeä tai haudassa.

Vierailija
15/33 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisit sinäkin liimapartahippi töihin!

T:Hallitus

Vierailija
16/33 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tää syö ihmistä....mullakin perhe ja lapsia. En tiedä mitä nyt teen. Kunto ei vielä salli työntekoakaan.

Ap

Vierailija
17/33 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on siis määräaikaisella ja osa-aikaisella työkyvyttömyyseläkkeellä, jos noista viesteistä oikein ymmärsin. Tietenkin sinun pitää ilmottautua työkkäriin, jos haluat työttömyyskorvausta. Sinut merkitään vajaakuntoiseksi hakijaksi, joten tuskin sinua tyrkitään töihin. Vaikka tyrkittäisiin, ei sinua kukaan palkkaa, kun terveitäkin hakijoita on. Voisit selvittää lääkäriltäsi, olisiko aiheellista hakea täyttä työkyvyttömyyseläkettä.

Vierailija
18/33 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö työkkäriin siis ilmoittautua vaikka olenkin määräaikaisella työkyvyttömyyseläkkeellä? Minulle sanottiin toisin. Miten se ilmoittautuminen tehdään? Eli ilmoittaudunko vasta maaliskuussa kun irtisanomisaika loppuu vai heti? Lääkäri määrännyt sairaslomaa ensi vuoden loppuun joten luulen että jossain vaiheessa alkaa puhumaan kokoaikaisesta eläkkeen hakemisesta. Sitä ilmeisesti vaikea saada.

Ap

Vierailija
19/33 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö työkkäriin siis ilmoittautua vaikka olenkin määräaikaisella työkyvyttömyyseläkkeellä? Minulle sanottiin toisin. Miten se ilmoittautuminen tehdään? Eli ilmoittaudunko vasta maaliskuussa kun irtisanomisaika loppuu vai heti? Lääkäri määrännyt sairaslomaa ensi vuoden loppuun joten luulen että jossain vaiheessa alkaa puhumaan kokoaikaisesta eläkkeen hakemisesta. Sitä ilmeisesti vaikea saada.

Ap

Mihin asti sinulle on myönnetty kuntoutustuki? Jos ensivuoden loppuun asti, niin et tietenkään ilmoittaudu työttömäksi työnhakijaksi.

Vierailija
20/33 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ainahan sinä voit soittaa työkkäriin, Kelaan, omaan tai työttömyyskassaan ja kysyä neuvoa. En ihan saanut selvää sinun viesteistä, kun ne oli tipottain siellä täällä. Sinulla loppuu jossain vaiheessa sairauspäiväraha ja siinä tilanteessa maksetaan työkyvyttömälle työttömyyspäivärahaa. Työttömyyspäivärahasta vähennetään saamasi eläke, joten voi olla että maksettavaa ei jää, mikäli työttömyyspäivärahasi on pieni.

Eläkkeelle pääsy riippuu diagnooseista, itse sain päätökset viikossa. Sinun kohdalla eläkkeen puolesta puhuu se, että et ole kyennyt tekemään edes osa-aikatyötä ja olet ollut sairauslomalla. Silti sekä lääkärinlausunnon että hakemuksen pitää olla hyvin tehtyinä.