Sukupuolta ei voi vaihtaa ja siksi leikkauksiin menneet katuvat asiaa myöhemmin
Tänään on varoittavia esimerkkejä MOT -ohjelmassa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/494de7ef-4a0a-4d90-ae79-19e9099908cf
Kommentit (57)
No, tutkimusten mukaan voi, ja monia se oikeasti auttaa. Mutta tutkimusvaiheen tulisi olla huolellinen.
Enpä voi muuta sanoa kuin: Amen.
Tytöllä olikin penis. Onpa melkoista.
Jos sisin on rikki, korjaantuuko se pintaremontilla?
Olen samaa mieltä. Pitäisi antaa terapiaa jossa autetaan hyväksymään oma kehonsa sellaisena minkälainen se on, leikkausoperaatiot ovat turhia. Tuhlataan verovaroja humpuukiin.
Jos lyhyimmällä pururadalla vippaa ei siihen puukko auta.
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Pitäisi antaa terapiaa jossa autetaan hyväksymään oma kehonsa sellaisena minkälainen se on, leikkausoperaatiot ovat turhia. Tuhlataan verovaroja humpuukiin.
Vuosikymmenien aikana sellaista terapiaa ei ole onnistuttu kehittämään joka auttaisi mitään. Hormonihoidot sen sijaan auttavat. Miksi sinusta on tärkeämpää pakottaa ihmiset hyväksyttävään muotiin kuin oikeasti auttaa heitä parhaalla mahdollisella tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Mora keuhkossa auttaa moneen vaivaan...
Ei voi vaihtaa. Ei ole bilsan voittaneita sankarolentoja. Lähinnä rasittaa tämä ihmisten aivoton kitinä asiasta, jota voisi lähestyä jostain muustakin kulmasta kuin että "huolin vain ratkaisun jossa koko muu ihmiskunta pyyhkii pyynnöstä hanurini".
Mielestäni on mukava muutos ilmapiirissä, kun nykyisin näistä aiheista saa keskustella. Vielä kk sitten tästä aiheesta ei saatu keskustella, nyt ilmapiiri on muuttunut ja trans juttujen kritisointi on sallitumpaa ihan IS-medioista alkaen.
Itse tunnen useamman transsukupuolisen, joista yksikään ei ole katunut hoitoja. Itse asiassa se on auttanut heitä pääsemään masennuksesta ja jaksamaan henkisesti paremmin.
Aina riittää muutama joka on lopulta tyytymätön, mutta tällaisia asioita paisutetaan mediassa ihan tarpeettomasti. Sukupuolen korjaus (ei vaihdos!) on pitkä prosessi ja siinä joutuu tapaamaan monia lääkäreitä. Prosessi kestää ainakin vuoden. Katujia on vähän.
Mutta jokainen toki uskoo mitä haluaa ja jos löytyy yksikin huono esimerkki, se "todistaa" joillekin että he ovat oikeassa. Valitettavasti.
Vanha ketju poistettiin ja tämä on uusi ketju, eiköhän tämäkin ketju kohta poisteta tältä sivustolta.
Yksi katuu, niin leikkauksia ei saa tehdä kenellekään?
Ja leikkauksia tarvittaisiin vähemmän, jos henkilö saisi elää sellaisena kuin on. Mutta pitää mahtua ahtaaseen käyttäytymis- ja pukukoodiin. Siinä ei jää.tilaa kuin poikamaiselle tytölle, ja sekin hyvin rajoitetusti.
En tarkoita tuossa, että vaatteet tekee ihmisen, mutta ulkomailla näkee paljon ihmisiä, jotka ovat "tyytyväisiä" väärässä kehossa ja elävät omalla tavallaan.
Itse yritän muodostaa mielipidettä, että pitäisikö leikkaukset sallia jo ennen murrosikää. Mutta minulla ei ole tietoa tarpeeksi, että voisin oman mielipiteen asiasta muodostaa. Ja koska asia ei ole vielä koskenut minua tai lapsiani, niin ehkä asiantuntijat saavat asiat päättää minun puolestani.
Vierailija kirjoitti:
Yksi katuu, niin leikkauksia ei saa tehdä kenellekään?
Ja leikkauksia tarvittaisiin vähemmän, jos henkilö saisi elää sellaisena kuin on. Mutta pitää mahtua ahtaaseen käyttäytymis- ja pukukoodiin. Siinä ei jää.tilaa kuin poikamaiselle tytölle, ja sekin hyvin rajoitetusti.
Lähinnä tässä ihmetyttää tuo punavihreiden hinku leikellä lapsia itselleen mieluisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Itse yritän muodostaa mielipidettä, että pitäisikö leikkaukset sallia jo ennen murrosikää. Mutta minulla ei ole tietoa tarpeeksi, että voisin oman mielipiteen asiasta muodostaa. Ja koska asia ei ole vielä koskenut minua tai lapsiani, niin ehkä asiantuntijat saavat asiat päättää minun puolestani.
Ei pidä sallia, eikä transaktivistitkaan ajattele että pitäisi tai koita saada sellaista läpi.
Hyvin harva katuu, ja niistä vielä harvempi joiden kohdalla leikkaukseen valmistaudutaan oikein ja leikkaus onnistuu.
Sanonta jos tädillä olisi munat niin se olisi setä, saa aivan uuden, konkreettisen merkityksen tässä tervehenkisessä nykymaailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Itse tunnen useamman transsukupuolisen, joista yksikään ei ole katunut hoitoja. Itse asiassa se on auttanut heitä pääsemään masennuksesta ja jaksamaan henkisesti paremmin.
Aina riittää muutama joka on lopulta tyytymätön, mutta tällaisia asioita paisutetaan mediassa ihan tarpeettomasti. Sukupuolen korjaus (ei vaihdos!) on pitkä prosessi ja siinä joutuu tapaamaan monia lääkäreitä. Prosessi kestää ainakin vuoden. Katujia on vähän.
Mutta jokainen toki uskoo mitä haluaa ja jos löytyy yksikin huono esimerkki, se "todistaa" joillekin että he ovat oikeassa. Valitettavasti.
Tämä on loogista niille jotka pitävät onnellisen ja tyytyväisen, toivomansa hoidot saaneen transsukupuolisen ihmisen olemassaoloa epäonnistumisena. He haluavat transsukupuoliset takaisin kaappiin. Eikä heitä haittaa ne itsemurhatkaan, kun toisen ihmisen näkee tuholaisena jonka olemassaolo ongelma, tavoite on nimenomaan ajaa heidät niin ahtaalle että he katoavat vapaaehtoisesti.
Jos tämä ikinä toimisi niin taipumus homouden ja transsukupuolisuuden lisäksi ihmislajin osista olisi varmaan saatu jalostettua pois myös orjien taipumus vaatia vapautta ja työläisten/talonpoikien taipumus vaatia oikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Sanonta jos tädillä olisi munat niin se olisi setä, saa aivan uuden, konkreettisen merkityksen tässä tervehenkisessä nykymaailmassa.
Gendersekoilijat ja feministit tulevat loppupeleissä häviämään, koska he olettavat, että kaikki naiset puoltavat naisia. Näin ei ole. Joillakin naisilla on oikeasti hyvin pelaavat aivot, ja he tekevät omat päätelmänsä poliittisesta hattarasta piittaamatta.
Paskaa suollat. Pitäisi vain osata erottaa heidät joita pitäisi auttaa toisin, heistä joille muutos tuo avun. Täytyy myös muistaa juurikin tuo että samanhenkisessä yhteisössä mielipiteet muokkautuu vastaamaan yhtä.