Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rv6 ja raskaus sattuu!!!!

Vierailija
09.12.2019 |

Alapää on ollut aivan tulessa ja kipeänä ja arkana jo sen pari kolme viikkoa. Kiinnittymisen tunsin. Koko ajan sattuu. Viime raskaus, joka meni kesken viikolla 8, ei ollut läheskään näin kivulias. Onko tää normaalia?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, että kolmessa raskaudessa olisi ollut paljon kipuja varsinkaan alkuvaiheessa. Tuossa vaiheessa ei oikein tule sellaisia kohdun kasvamiseenkaan liittyviä vihlaisuja ainakaan koko ajan. Minkälaista kipu on?

Vierailija
2/17 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alue on arka. Sykkii ja ehkä supistelee. Muistittaa voimakkaita kuukautiskipuja, mutta edellisen keskenmenon aikoihin ei edes tuntunut tältä. Kipuilua on ollut molemmilla puolilla, joten olen miettinyt, onko monikkoraskaus. Edellisessä raskaudessa tunsin painetta oikealla puolella, eli oletan, että oli sinne kiinnittynyt. Nyt painetta tuntuu molemmin puolin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipu ei kuulu raskauteen.

Vierailija
4/17 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä tuttavallani oli kaksosraskaus, toinen vauva oli kiinnittynyt munanjohtimeen. Ultrassa tietenkin löysivät vain yhden kohdusta ja toinen kasvoi kohdun ulkopuolella niin isoksi, että raskaus keskeytyi ja menetti toisen munasarjan. On saanut lapsia kyllä sen jälkeen. Tuo kipu ei ole kuitenkaan normaalia ja kannattaa lähteä jo nyt vaikka päivystykseen selvittämään mistä se johtuu.

Vierailija
5/17 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuntui erilaisia kipuja muutama päivä raskaustestin jälkeen, tein sen kun menkat oli pari päivää myöhässä. Pelotti kyllä, että menee kesken. Raskausaikana oli muutenkin paljon erilaisia kipuja vatsan seutuvilla. Olin 36v toista lasta odottava. Terve tyttö syntyi päivää ennen laskettua.

Vierailija
6/17 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ajoittaista, välillä olen ihan ok, mutta joka päivä tuntuu tosi aina välillä melki ilkeältä.

Ap

Vierailija
7/17 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alkuraskausaikana ole kipuja, lopussa voi olla särkyjä ja synnytyksessä vasta on kipuja.

Mene lääkäriin ei kuulosta normaalilta.

Minulla 5 raskautta takana, joista syntynyt kolme lasta, kaksi meni kesken. Edes näissä keskenmenoissa ei ollut kipuja, ainoastaan vuotoa. 

Vierailija
8/17 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei alkuraskausaikana ole kipuja, lopussa voi olla särkyjä ja synnytyksessä vasta on kipuja.

Mene lääkäriin ei kuulosta normaalilta.

Minulla 5 raskautta takana, joista syntynyt kolme lasta, kaksi meni kesken. Edes näissä keskenmenoissa ei ollut kipuja, ainoastaan vuotoa. 

Kyllä alkuraskaudessa voi olla kipuja! Liittyvät kohdun kasvuun ja siihen, että sen muoto alkaa muuttumaan. Itselläni oli joitakin kuukautiskipumaisia tuntemuksia juuri rv 5-6 kieppeillä, mutta eivät olleet yhtä vahvoja. Neuvolassa sanoivat myös, että sukkapuikkolla tökkimiseltä tuntuvat kivut voivat olla normaaleja, kunhan ei ihan koko aikaa satu.

Ap, kannattaa olla yhteydessä neuvolaan näihin kipuihin liittyen. He osaavat sitten neuvoa paremmin ja kertoa myös milloin kannattaa esim. lähteä päivystykseen jos kivut kovenevat tai alkaa tulla vuotoa. Muuten tsemppiä alkuraskauteen!

Vierailija
9/17 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsia entuudestaan? Jos ei, niin odotas kun pääset imettämään. Se se vasta sattuukin. Alussa ainakin. Henki salpautuu, kyyneleet nousee silmiin, on kuin joku työntäisi puukkoa rintoihin... Tästä ei puhuta tarpeeksi, koska imettäminen on niin ihanaa.

Vierailija
10/17 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lapsia. Olen jo kokenut jo pelkästään tämän raskauden aikana niin voimakkaan nännikivun, että niitä ikään kuin sahattaisiin irti. Viime raskaudessa ei ollut läheskään näin voimakasta oireilua, vaikka kesken menikin.

Joten kyllä, olen jo pelännyt, mitä siitä imettämisestä tulee.

Ap

Vierailija
11/17 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä alkuraskaudessa voi olla kipuja! Liittyvät kohdun kasvuun ja siihen, että sen muoto alkaa muuttumaan. Itselläni oli joitakin kuukautiskipumaisia tuntemuksia juuri rv 5-6 kieppeillä, mutta eivät olleet yhtä vahvoja. Neuvolassa sanoivat myös, että sukkapuikkolla tökkimiseltä tuntuvat kivut voivat olla normaaleja, kunhan ei ihan koko aikaa satu.

Ap, kannattaa olla yhteydessä neuvolaan näihin kipuihin liittyen. He osaavat sitten neuvoa paremmin ja kertoa myös milloin kannattaa esim. lähteä päivystykseen jos kivut kovenevat tai alkaa tulla vuotoa. Muuten tsemppiä alkuraskauteen![/quote]

Juuri näin! Itselläni tuli heti alkuun kipua joka muistutti alkavia kuukautisia, ihmettelin sitten kun eivät alkaneetkaan.. Aika pian tuli juuri näitä sukkapuikolla tökkimiseltä tai kouristavalta tuntuvia kipuja, hyvin voimakkaitakin välillä! Mutta eivät tuntuneet ihan koko aikaa. Välillä helpotti ja sitten taas kouraisi, todella lujaa. Loppui jossain raskauden puolivälissä. Tästä raskaudesta tullut jo 1-vuotias terve lapsi :)

Vierailija
12/17 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin. Ei kuulosta normaalilta.

Vierailija
13/17 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli alkuraskaudessa aivan kamalia kuukautismaisia kipuja ja kramppeja. Ihan, kuin elimistö olisi pyrkinyt eroon alkiosta, ja pelkäsin keskenmenoa. Näin ei kuitenkaan onneksi käynyt, ja tuolla makkarissa nukkuu suloinen 5 kk vauveli <3

Kannattaa kuitenkin varmasti käydä tarkistuttamassa tilanne lääkärissä! Kyseessähän voi aina olla myös esim. kohdunulkoinen.

Älä suotta pelkää imetystä etukäteen. Kaikilla imetys ei satu ollenkaan. Itselläni se sattui kyllä melkoisen paljon alkuunsa, mutta ei mennyt kauaakaan, kun imetyksestä tulikin jo aivan ihanaa!

Tsemppiä ap ja onnea raskaudesta!

Vierailija
14/17 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin neuvolaan ja sanoivat, että odotellaan, jos alkaa tulla kuukautisvuotomaisempaa verenvuotoa tai kipuilu pahenee ja tuntuu, ettei voi olla kotona.

Ap

Vierailija
15/17 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ihan hyvin mennä jo yksityiselle ultraan, siellä nähdään tässä vaiheessa onko kohdussa raskauspussi ja voidaan katsoa että munanjohtimissa ei ole kohdunulkoista. Sydänkin saattaa jo näkyä. 

Vierailija
16/17 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli 1.raskaudessa viiltäviä kipuja alavatsalla/kohdussa alkuraskaudessa. Oli kuin olisi yhtäkkiä veitsellä törkätty. Rv 8 alkoi vielä verenvuoto jota oli enemmän tai vähemmän monta kk mutta niin vaan syntyi täysiaikainen terve vauva. Toisella kertaa ei ollut kipuja mutta verenvuotoa oli silloinkin.

Vierailija
17/17 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lapsia. Olen jo kokenut jo pelkästään tämän raskauden aikana niin voimakkaan nännikivun, että niitä ikään kuin sahattaisiin irti. Viime raskaudessa ei ollut läheskään näin voimakasta oireilua, vaikka kesken menikin.

Joten kyllä, olen jo pelännyt, mitä siitä imettämisestä tulee.

Ap

Tämä ei ole tutkittua tietoa, mutta itselläni on tyttöraskauksissa ollut ääretön pahoinvointi, pojissa siedettävä (neljä lasta) ja poikaraskauksissa nänneissä juuri tuollainen kova polte, kirvely, kipu nänneissä. Alavatsakipuja minulla ei ole paljon ollut eikä särkyjä, mutta joitain nopeita venymiskipuja joissain asennoissa. Kannattaa käydä lääkärissä/päivystyksessä jos olet huolissasi. Verenvuoto mainittu kommenteissa niin itselläni oli yhdessä raskaudessa hematooma, joka vuosi, mutta raskaus sujui hyvin onneksi.