Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten eroon tavaroista heittämättä roskiin tai myymättä niitä?

Vierailija
09.12.2019 |

Minulla on siis aivan liikaa kaikenlaista sinänsä käyttökelpoista tavaraa, enkä pysty enää säilömäänkään niitä. Minulla ei ole aikaa tai voimavaroja niiden myymiseen kirpputorilla tai netissä, enkä haluaisi heittää niitä roskikseenkaan.

Olen siis koettanut antaa niitä pois lähinnä vanhemmilleni ja laittanut nyt vaatteita ja kenkiä Fidan/UFF:in laatikkoon ja kirjoja vienyt erilaisiin kirjankierrätyspaikkoihin. Olisiko lisää ideoita? Mulla on siis aivan kaikkea liikaa (kodinelektroniikkaa, vaatteita, kenkiä, kirjoja, kodintarvikkeita jne.).

Ennen en koskaan heittänyt mitään pois, enkä ole koskaan myynytkään mitään, joten kohta hukun tavaroihini, vaikka en olekaan ostanut juurikaan mitään pitkiin aikoihin.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua jotenkin siis ahdistaa ajatus tavaroiden myymisestä, sillä ne pitäisi valokuvata, hinnoitella ja väsätä joku ilmoitus jonnekin ja sitten olla valmis kommunikoimaan vieraiden ihmisten kanssa niistä. En jaksaisi sellaista ruljanssia muutamien eurojen tähden. Toisaalta tekee pahaa heittää poiskaan toimivaa, ehjää ja kaunistakin tavaraa.

Mulla ei ole autoakaan, että voisin jonnekin kirppikselle viedä kirppispöytään niitä myyntiin. Lisäksi nolottaisi livenä mennä myymään omia vanhoja tavaroitaan ja kohdta ihmisiä sekä tarvittaessa tinkiä/vääntää joistain hinnoista. Olen nimittäin turkasen ujo.

Vierailija
2/14 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoita kirpputorille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastusarmeija ottaa kiitollisuudella vastaan kaiken ehjän ja puhtaan.

Vierailija
4/14 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat nettiin ilmoituksen että "Lahjoitetaan innokkaalle kirppiskauppiaalle kodinelektroniikkaa, vaatteita, kenkiä, kirjoja, kodintarvikkeita jne. Vain nouto, vain pakettina, varaa peräkärry mukaan!"

Vierailija
5/14 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna pois, kaikille ketkä vaan haluaa. Töihin vaikka viet ja laitat lapun että saa ottaa.

Vierailija
6/14 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän sama ongelma. Just vein kolme säkillistä vaatetta varastoon odottamaan jatkopaikkaa. Siivoilin kaappeja vkonloppuna. Varastossa on mattoja, leluja, kenkiä, kirjoja, luistimia, vaatteita, rompetta...

Päätin että kun koti on nyt muuten tyhjä ja puhdas kaikesta roinasta, niin varaston siivous jää kesän murheeksi. Silloin menee varmaan kärryllinen tavaraa kaatopaikalle ja paljon kierrätykseenkin.

Helpottavaa kun ei tarvi säilöä mitään tarpeetonta!

Vierailija
7/14 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

SPR:n kontti ja Fida ainakin ottavat vastaan myös huonekaluja ja muuta tavaraa, kunhan se on hyväkuntoista ja sellaista, jolle on edes jonkinasteista kysyntää. Eli putkitelkkaria ja iänikuisen vahaan lastulevypöytää, jossa on naarmua, klommoa ja kahvikunpinjälkeä, ei oikein voi häivyttää kuin viemällä Sortti-asemalle tai muuhun vastaavaan paikkaan. Mm. H&M ja Finalyson ottavat vastaan myös huonokuntoista vaatetta kierräyskäyttöön. Jotkut eläinsuojeluyhdisykset ottavat tavaraa omille kirpputoreilleen myytäväksi ja vanhoja lakanoita, mattoja, pyyhkeitä, petivaatteita ym. eläimille pehmikkeiksi. Lisäksi facebooksita löytyy otetaan-annetaan -ryhmiä, joissa tavaraa voi lahjoittaa. Mutta yleensä ottaen lahjoittamalla eroon pääseminenkin vaatii sen, että tavara on edes kohtuu kuntoista ja tarpeellista - roinasta ei pääse eroon kuin asianmukaisesti hävittämällä.

Vierailija
8/14 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

SPR:n konttiin me on viety kodintavaraa isän kuolinpesästä. Siis ihan aterimista, astioista jne lähtien kaikkea mahdollista.

Vierailija
9/14 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookin roskalavaryhmiin.

Kannattaa lajitella esim. kynttilät, kokkausvälineet, bilevaatteet. Kirpputoriryhmiin voi myös laittaa ja maksuna esim. karkkipussi/suklaalevy/kahvipaketti... Kotoa juuri pois muuttaneille kelpaa varmasti kodinkoneet.

Vierailija
10/14 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys.. Itse todella toivoisin jotain tavarankierrätyslaatikkoa niiden UFFin laatikoiden kylkeen myös!

Vierailija
11/14 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta roinasta varmasti 90% on sellaista, mitä kukaan muukaan ei halua vaikka ilmaiseksi saisi...

Vierailija
12/14 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiva maahan.

Vierailija
13/14 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookissa on erilaisia paikkakuntien annetaan -, ja roskalavaryhmiä. Siellä tavaran tai valokuvien ei tarvitse olla priimaa ja yleensä tullaan ovelta hakemaan. Itse olen lahjoittanut esim kassillisen vanhoja pehmoleluja (en kuvannut jokaista erikseen) koiran puruleluiksi, kassin joulukoristeita ja pari kassia vaatteita, kissan tavaroita jne.

Vierailija
14/14 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontti hakee kotoa, me annettiin hyvä ruokapöytä tuoleineen, sänky patjoineen, tauluja ym ym. Kierrätyskeskukseen vietiin hyvää pikkutavaraa, kirjoja, vaatteita. Älä roskiin heitä jos on siistiä ehjää tavaraa. Meidän taloyhtiön roskakatoksessa on kierrätyshylly, siitä on kelvannut myös pikkutavara ja kerran luetut lehdet.