Työtön: Joonas Lahti, 24, näyttää sinulle, että myyntityö KANNATTAA! Ansaitsee enemmän kuin TJ!!!!!!
https://www.hs.fi/ura/art-2000006333372.html
Huh, huh, mikä jätkä. Työtön: tekosyysi?
Kommentit (44)
Parhaan puhelinmyyjän tulot on pomon esittelyssä kuulemma alan keskipalkka.
Onneksi Suomessa toimitaan heikoimpien ehdoilla. Voin rauhassa jatkaa työttömyyttäni.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sielu.
eih :'D
Näille tyrkyttäjä myyjille joutuu joskus sanomaan rumasti että tajuavat jättää rauhaan. Puhelimeen soittajilla on huono tuuri kun mulla on aina just sillä hetkellä jotain muuta tekemistä ja luuri kiinni.
Ja kuinka paljon tj sitten jutun mukaan tienaa? Riippuu aika paljon firmasta.. En pääse lukemaan juttua.
Itse inhoan yli kaiken oikein hyviä myyjiä. Useimmiten saatan vaan suostua ja myöhemmin perun kaupan, kun en jaksa väittää vastaan enkä kehtaa kieltäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Ja kuinka paljon tj sitten jutun mukaan tienaa? Riippuu aika paljon firmasta.. En pääse lukemaan juttua.
Varmaan jtn 2000-2500 joka taitaa olla yleisin pk-firman tj-palkka Suomessa. On harhaa että kaikki tj:t on huippupalkoilla, suurin osa kituuttaa.
Paljonko se TJ sitten tienaa ja minkä yrityksen toimitusjohtajaan tässä oikein verrataan? Mieluummin olisin työtön kuin joku liittymiä citymarketin eteisessä tyrkyttävä jonne.
Tulee vaan mieleen, että kuinka moni vanhus on tuon takia ostanut jotakin, mitä ei edes tarvitse. -_-
Myyntityö todellakin kannattaa, jos on hyvä myyjä. Suurin osa ihmisistä vaan ei osaa myydä, eikä tuollainen myyntityö siksi takaisi heille elantoa.
Kuinka usein ap itse jaksaa kaupassa käydessään kuunnella liittymämyyjien länkytystä? Jos toi on paras hemmo niin vie varmaan kaikki potentiaaliset asiakkaat ja muut jää ilman. Eli vain Joonas työllistyy.
Olen myyntikielellä kylmä kontakti, joka ikisessä asiassa.
svvf kirjoitti:
Itse inhoan yli kaiken oikein hyviä myyjiä. Useimmiten saatan vaan suostua ja myöhemmin perun kaupan, kun en jaksa väittää vastaan enkä kehtaa kieltäytyä.
Nämä "huippumyyjät" tosiaankin hyvin usein ovat sitä sorttia, että iskevät sen liittymispaperin käteen ja melkein allekirjoittavat itse sen sopimuksen nimissäsi. Eivät kuuntele sanaa ei. Hirveän hyödyllistä ja arvostettavaa duunia juu.
Jos Joonas pystyy tarjoamaan mummopuhelimeeni halvemman liittymän kuin nykyinen noin 3 €/kk maksava prepaid, niin voisin jopa harkita. Tosin sitä ennen minun pitäisi kuluttaa nykyinen n. 25 euron saldo, ja siihen menisi aikaa arviolta... seuraavat 8 kk. Palataan asiaan, tai jos vaikka ei palata.
Se on oikein hyvä jos voi nukkua yönsä hyvin ja puhtaalla omallatunnolla kaikesta huolimatta. Minä en hänen asemassaan voisi.
Tapahtui vuosia sitten. Ostin uuden kännykän jostain expertiltä tai jostain. Kun olin kassalla, myyjä vaan sanoi, vaihdetaanpas tässä sulle samalla toinen liittymä. Ei edes kysynyt haluanko vaihtaa. Se vaan tapahtui ohimennen. Tajusin asian vasta kotona.
Ja myyjä saa varmaan provinsio palkkaa, mitä enemmän myy esim. liittymiä sitä enemmän saa palkkaa.
Inhoan myyjiä. Piste.
Joonaksella osuu jotkut tekijät (en siis tunne) ulkonäkö, karisma, persoona, ääni, äly yms. nappiin. On Elisan paras myyjä jutun mukaan, voittanut kaikki myyntikilpailut aina. Muilla myyjillä saattaakin olla hiljaisempaa. Noi bonarit rakennellaan yleensä siten että jos muut puolet Joonaksen määristä, voi olla ette tuu pahemmin peruspalkan päälle mitään. Mutta ihan kiva juttu sinänsä.
Se, että Joonas on huippumyyjä, ei tarkoita sitä että kaikki olisivat. Eiväthän kaikki ole NHL-pelaajiakaan, vaikka heidän palkkoihinsa verrattuna tuollaiset myyntitulot ovat kärpäsen hönkäys myrskytuulessa.
Minulla on sielu.