Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulussa olen pidetty ja hyvä työntekijä, laitoksella saamaton p*skiainen

08.12.2019 |

Koulussa olen vastuuntuntoinen, saan aikaan asioita hyvällä tahdilla, en valita ja muutenkin minusta pidetään. Olen siis kokkipuolella.

Laitoksella unohdan asioita, mikään ei kiinnosta, olen puhelinaddikti, vaikka koulussa en melkein edes katso puhelinta. Olen lapsellisen saamaton. Pitäisi yrittää itsenäistyä, mutta en saa asioita aikaan.

Olen jälkeenjäänyt, tai ainakin vahvasti uskon siihen. Minulla on rakenteelinen dissosiaatio. En ole niinkuin 17-vuotias, vaan paljon lapsellisempi ja saamaton. En tiedä, masentaa ja turhauttaa.

Kommentit (9)

1/9 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/9 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän sitä vapaalla tarvitse koko ajan saada aikaiseksi jotain. Lepää ihmeessä ja ole puhelimella jos siltä tuntuu. Koulu vie paljon energiaa ja hyvä että panostat siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/9 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän sitä vapaalla tarvitse koko ajan saada aikaiseksi jotain. Lepää ihmeessä ja ole puhelimella jos siltä tuntuu. Koulu vie paljon energiaa ja hyvä että panostat siihen.

Pitäisi hoitaa niin monia asioita, huolehtia aikataulut, olen huonomuistinen välillä, niin vaikeaa. Sekä laittaa ruuat ja suunnitella viikon ruokalistat etukäteen. Ja muistaa kysyä iltaisin millä tulee huomenna koulusta.

Vierailija
4/9 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitatko siis itsellesi ruokaa vai mitkä ruokalistat pitää suunnitella? Tee iso ja selkeä muistilista itsellesi päivän asioista kellonaikoineen viikoksi kerrallaan. Helpottaa sitä arkea kun on kaikki kalenterissa/listalla.

5/9 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitatko siis itsellesi ruokaa vai mitkä ruokalistat pitää suunnitella? Tee iso ja selkeä muistilista itsellesi päivän asioista kellonaikoineen viikoksi kerrallaan. Helpottaa sitä arkea kun on kaikki kalenterissa/listalla.

Niin, ne juuri. Minun on vain hyvin vaikea suunnitella mitään etukäteen.

Vierailija
6/9 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa laitoksella? Onko se joku nuorison viittaus kotiin?

7/9 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa laitoksella? Onko se joku nuorison viittaus kotiin?

Lastensuojelun erityisyksikkö tarkennettuna.

Vierailija
8/9 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voisiko siellä laitoksessa/kotona joku aikuinen auttaa sinua tekemään viikon aikataulun kanssasi? Oikeasti saattaisit hyötyä että viikonloppuna kävisit seuraavan viikon läpi jonkun kanssa ja kirjottaisit asiat kalenteriin tai muistilistaan. Oletko koskaan kokeillut?

Vierailija
9/9 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pingota turhia. Moni ns. normaali kamppailee saman ongelman parissa. Työelämässä pystyy kyllä repimään vaikka sen maagisen 150% itsestään, mutta kotona tekee mieli vaan lojua sohvannurkassa ja imuroida sipsejä ja limukkaa naamariin.

Sulla on ihan oikea idea tuossa, että parempaan pitää aina pyrkiä, ja hyvä olisikin alkaa pitämään jonkinlaista hlökohtaista muistilistaa vaikka siinä kännykässä, jos se tuntuu kasvaneen käteen kiinni. Alkuun pääsee vaikka jo sillä, että laittaa päivän mittaan eteen tulevat, myöhemmin muistamista vaativat asiat sinne puhelimen kalenteriin, ja hälytyksen päälle hyvissä ajoin. Eli jos huomenna pitää vaikka muistaa käydä kaupassa tms. laittaa hälytyksen siitä itselleen vaikka tuntia aikaisemmin kuin sinne tarvitsee lähteä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä