Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Atoopikot, miten selviätte talvesta? Iho-oireiden tuskallisuus

Burning
08.12.2019 |

Kaikki vinkit kehiin! Alan olla niin loppu tätä rasvaamista jo tässä vaiheessa talvea. Rasvaisimmat aqualanit käytössä kropalle, etenkin taipeisiin ja kortisonivoiteita välttelen viimeiseen asti, koska aiheuttavat kierteen suunympäryihottumaan ja hiivatulehdukseen.

Liikun paljon, pesen itseni joka hikoilukerran jälkeen eucerinin pesuöljyllä (miksei tätä enää saa suomesta käsikauppatavarana tai edes apteekista reseptillä). Rasvaan apteekin voiteilla kasvot mukaanlukien, silmäluomet ja nenänpielukset ja suunympärykset erillisellä voiteella (ei kortisonipitoinen). Iho tällä hetkellä ihan ok ja hallussa, mutta kaipaan nyt jo kesää kun ei tarvinnut juurikaan rasvailla ja nyt taas tämä helvetti päällä. Odotan kauhulla kun menee vielä pari kk eteenpäin ja itken norsunnahalla olevia rikki menneitä taipeita.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin akvaarion. Kostuttaa ilmaa tasaisesti mutta ei liikaa, niin kuin ilmankostuttimet. Auttanut mielestäni.

Vierailija
2/36 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla silmänympärykset kuivuu kauheen näköiseksi. Vinkkejä siihen jollain?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla joka talvi silmien ja huulien ympärillä kamala kutiava punainen ihottuma. Niin kipeää tekee että vesikin kirvelee, ei meinaa millään asettua koko talvikautena. Mikään ei auta, kortisonia ei voi laittaa silmiin eikä oikein huuliinkaan, ja sekin on vain väliaikainen ratkaisu. Sinkkipastaa yritän levitellä silmäluomille, ja se rauhoittaakin hieman pahinta oloa, mutta kuivattaa ihoa vain entisestään. Mitä ihmettä tässä pitäisi tehdä?

Vierailija
4/36 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, tehoaako kaikille, mutta oman lapsen atooppinen ihottuma helpottui huomattavasti, kun annoin hänelle tyrniöljykapseleita.

Sinkki tablettina tehostaa tyrniöljyn imeytymistä, ja sinkki ihan yksinäänkin hoitaa ihoa sisältäpäin.

Muista juoda lisäksi paljon vettä, ei siis limua, kahvia yms. vaan ihan kraanavettä.

Tsemppiä, toivottavasti olosi helpottuu!

Vierailija
5/36 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tariklomuusit ihotautilääkäriltä. Kalliita, mutta sen arvoisia.

Ja punainen apobase sitoo kosteutta eniten.

Vierailija
6/36 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo tariklomuusi

Vierailija
7/36 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko puhdas kauraöljy? Sitä saa yhdestä nettikaupasta ihan sellaisenaan ilman mitään lisäaineita.

Vierailija
8/36 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo tariklomuusi

Mikä lääke tai rasva tuo on? En ole koskaan kuullut.

Vierailija
9/36 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xyliderm on atooppiselle iholle suunniteltu kosteuttaja, sopii kasvoille ja keholle. Löytyy apteekista. Ei ole mitään rasvaista jankkia, vaan silkkaa kosteutta. Rasva ei ainakaan itsellä auttanut muuta kuin sulkemaan kuivuuden alleen. Toimisko tämä tuhdimman rasvan alla, jolloin kosteus ei pääsisi iholta karkuun? 

Vierailija
10/36 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi ruokavalio. Jos on muitakin yliherkkyyksiä, ehkä myös ruokasellaisia.

Vierailija
11/36 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo tariklomuusi

https://yle.fi/uutiset/3-10652569

Minä käytän lähinnä silmäluomiin, ja heti jos tulee kuiva läntti, niin sen saa kahdessa päivässä pois.

Vierailija
12/36 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo tariklomuusi

https://yle.fi/uutiset/3-10652569

Minä käytän lähinnä silmäluomiin, ja heti jos tulee kuiva läntti, niin sen saa kahdessa päivässä pois.

Siis tuo protopic

Vierailija
13/36 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en voi käyttää mitään pesuainetta kasvoille. Ei vaikka olisi kuinka hellävarainen. Pelkkä vesipesu. Näin olen saanut silmäluomet ja nenänpielet pysymään jopa ihan normaalin näköisinä. Arpapeliä mikä kenellekin toimii.

Vierailija
14/36 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en voi käyttää mitään pesuainetta kasvoille. Ei vaikka olisi kuinka hellävarainen. Pelkkä vesipesu. Näin olen saanut silmäluomet ja nenänpielet pysymään jopa ihan normaalin näköisinä. Arpapeliä mikä kenellekin toimii.

Vierailija
15/36 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on atooppinen iho, on aqualan L kokeiltu ja auttoi mutta mikään ei ole auttanut yhtä paljon kun jätin suihkugeelin käyttämisen (vartalo ei tarvi muutakuin vesipesun, toisille on tarpeellista esim. kainaloiden peseminen saippualla), ihoni rasvaan nykyään luonnollisilla öljyillä ja mielellään luomu tuotteilla. urtegramin extraneitsyt oliiviöljy maksaa noin 10euroa litra, ei ole paha hinta kun miettii mitä pikkuputeleita myydään kalliimmalla :D ja kyllä iho kiittää!   iholla kestää hetken totutella uusiin asioihin mutta tasoittuu kyllä jo muutamassa viikossa :)

Vierailija
16/36 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjumala mitä ryöstämistä tuo protopic. Törkeää että pitäisi tuon verran maksaa pienestä putkilosta sellaisen vaivan vuoksi, jolle ei voi itse mitään.

Vierailija
17/36 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Protopic, Argan-öljy, hamppukäsivoide (BodyShopin tuote ja kokovartalolle käytän) ja 100%:n karitevoi. Apteekin perusvoiteet ovat pahentaneet oireita ja mikään määrä niitä ei tunnu riittävän, kun em riittää jo kananmunan kokoinen määrä vaikka koko vartalolle. Prptopocia vain vaikeimpiin kohtiin kuten kasvoihin ja pienille ihoalueille. Noista muista tuotteista kulloiseenin tarpeeseen erilaisia sekoituksia kokeillen tai vain yhtä kerrallaan käyttäen. Karitevoi hoitaa myös haavaumat.

Vierailija
18/36 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xyliderm, Probicare, Ceralan Plus, Ceraven tuotteet. Nämä on itselläni auttanut. Tosin itselläni ei niin kauhean paha tilanne ole ylensä ole kuin Ap:lla. Lähinnä mulla kuivuu kädet ja toinen olkapää ihon korpuksi ja menee just sellaiseksi norsunnahan tapaiseksi ja ärtyneeksi. Tsemiä.

Vierailija
19/36 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesi kuivattaa. Vielä paremmin voisi toimia puhdistusmaito jonka pyyhit pois pumpulilapulla ihan ilman vettä.

Vierailija
20/36 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, tehoaako kaikille, mutta oman lapsen atooppinen ihottuma helpottui huomattavasti, kun annoin hänelle tyrniöljykapseleita.

Sinkki tablettina tehostaa tyrniöljyn imeytymistä, ja sinkki ihan yksinäänkin hoitaa ihoa sisältäpäin.

Muista juoda lisäksi paljon vettä, ei siis limua, kahvia yms. vaan ihan kraanavettä.

Tsemppiä, toivottavasti olosi helpottuu!

Kyllä aikuinen atoopikko on nämä kaikki ja paljon muutakin kokeillut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi