Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyläilijöiden kännykän käyttö lapsen seurassa

Turhautunut
08.12.2019 |

Onko muilla ollut vastaavaa? Vieraita tulee kylään ja nimenomaan lasta näkemään, mutta ovatkin sitten jatkuvasti kännykällä. Tietenkin lapsi sitten reagoi siihen niin, että alkaa levottomaksi ja siitä huolimatta kyläilijät eivät ymmärrä laittaa puhelimia pois ilman, että asiasta huomattaa heitä. Tuntuu vaan kovin vaivaannuttavalta, että joutuu aikuisille ihmisille sanomaan asiasta. Miten olette toimineet tällaisessa tilanteessa? Todella ikävää varsinkin lapselle ja mietin vain, että eikös tällaiset asiat luulisi olevan aivan perusasioita, että kun lasta tullaan moikkaamaan niin ei roikuta puhelimella jatkuvasti? Ja tätä kun on tapahtunut useamman ihmisen kohdalla, niin tuntuu aika kummalliselta..

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et kyllä voi aikuisten ihmisten käytöstä ohjeistaa, joten koira kestää vain.

Vai ihanko oikeasti aikoisit neuvoa ja 8hjeistaa aikuisia, kun he tulevat teille????

Vierailija
2/39 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin lasta katsomaan? En tajua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse sanoisin että voi häipyä muualle leikkimään puhelimillaan. Kun kylään mennään, ei roikuta puhelimilla.

Vierailija
4/39 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai ihanko oikeasti aikoisit neuvoa ja 8hjeistaa aikuisia, kun he tulevat teille????

Ei tarvitse kestää omassa kodissaan. Kyläilijät voi käskeä v ittuun.

Vierailija
5/39 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meidän kodissa on meidän säännöt, aikuinen tai ei.

Vierailija
6/39 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis he tulevat lasta moikkaamaan ja sitten lapsesi käyttäytyy huonosti kun aikuiset katsovat jotain (ehkä työmaileja?) omasta kännykästään? Kasvattaisin ennemmin lasta siihen, ettei vieraiden tehtävänä ole viihdyttää häntä.

Vierailija
7/39 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meidän kodissa on meidän säännöt, aikuinen tai ei.

Joo, mutta kerro ne kiitos jo ennenkuin erehdyn tulemaan kotiisi, niin osaan katkaista tuttavuuden ajoissa tuollaisen nipottajan kanssa.

Vierailija
8/39 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi ei ole maailman keskipiste, johon kaikki pysähtyy.

Jos lapsesi on levoton, niin etkö ohjaa hänen toimintaansa?

Kuulostaa aika ahdistavalta tilanteelta teidän vieraiden kannalta. Nyt olisi ehkä hyvä ymmärtää, että vaikka lasta tullaan katsomaan, ei muu maailma pysähdy siihen. Ja sinulla lapsen vanhempana on velvollisuus ohjata lapsesi toimintaa ja käytöstä.

Vierailija
9/39 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otan lapsiperheissä kyläillessäni puhelimen esiin koska on tylsää. Tai sitten tuijotan ikkunoista ulos ja kuvittelen olevani muualla.

Vierailija
10/39 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä? :D Että sinäkö alkaisit AIKUISIA ihmisiä ohjeistamaan kuinka puhelimen kanssa toimitaan? Keskity niihin kakaroihisi ja kasvata ne. Nyt on mennyt mammalla kasvatusvastuut sekaisin.

P.S. Eivät selkeästi tule katsomaan lasta. Ja varmasti ahdistaa kun sinun käytöshäiriöiset ipanasi alkavat riehua jos joku katsoo omaa puhelintaan.

Huh huh.

Vierailija
11/39 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajutkaa jo että ketään ei kiinnosta kenenkään toisen lapsi.

Vierailija
12/39 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kerään vierailta kännykät jo ovella, jotta lapset keskipisteenä. Jostain syystä kukaan ei enää tule, vaikka kuinka kutsutaan.

Vierailija
13/39 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse otan lapsiperheissä kyläillessäni puhelimen esiin koska on tylsää. Tai sitten tuijotan ikkunoista ulos ja kuvittelen olevani muualla.

Miksi sitten menet varta vasten lasta tapaamaan jos ei kiinnosta?

Vierailija
14/39 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet ymmärtänyt väärin mitä vieraat tarkoittavat sanoessaan tulevansa katsomaan lasta? Ehkä sukulaiset, kaverit ym. ovat tarkoittaneet tulevansa vain katsomaan kuinka lapsi on kasvanut, eivätkä niinkään viettämään aikaa lapsen kanssa. Sillä aloitus kuulosti kovasti siltä, että istutat aikuisvieraat jonnekin lastenhuoneen lattialle kun itse puuhailet muuta... Koska miksi ihmeessä lapsi oireilisi siitä, että vieraalla on kahvipöydässä kännykkä hetken kädessä?

Vierailija
15/39 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis keitä ovat nämä aikuiset jotka tulevat tapaamaan sinun lastasi?

Vierailija
16/39 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisetkin ihmiset on nykyään täysin kännykkäriippuvaisia eivätkä kykene irrottautumaan luuristaan edes vierailulla.

Vierailija
17/39 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis he tulevat lasta moikkaamaan ja sitten lapsesi käyttäytyy huonosti kun aikuiset katsovat jotain (ehkä työmaileja?) omasta kännykästään? Kasvattaisin ennemmin lasta siihen, ettei vieraiden tehtävänä ole viihdyttää häntä.

Aikuiset pitäisi kasvattaa hoitamaan työasiat kotonaan.

Vierailija
18/39 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teistä on siis ok mennä kylään näpläämään puhelinta - oli talossa lapsia tai ei?

Olen kyllä erittäin onnellinen piireistäni, joissa tuollainen olisi moukkamaista! Toki voi katsoa kuka soittaa ja vastatakin tietenkin, mutta ihan muuten vain puhelimen selailu seurassa on kyllä tosi junttia, edes se työsähköpostien selailu ei kuulu mitenkään kyläilyhetkeen!

Vierailija
19/39 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olet ymmärtänyt väärin mitä vieraat tarkoittavat sanoessaan tulevansa katsomaan lasta? Ehkä sukulaiset, kaverit ym. ovat tarkoittaneet tulevansa vain katsomaan kuinka lapsi on kasvanut, eivätkä niinkään viettämään aikaa lapsen kanssa. Sillä aloitus kuulosti kovasti siltä, että istutat aikuisvieraat jonnekin lastenhuoneen lattialle kun itse puuhailet muuta... Koska miksi ihmeessä lapsi oireilisi siitä, että vieraalla on kahvipöydässä kännykkä hetken kädessä?

Miksi vieraalla on kahvipöydässä kännykkä kädessä?!? Minäkin alkaisin oireilla!

Vierailija
20/39 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole tullut tuollaista tilannetta vastaan. Meille ei kukaan aikuinen tule vain lasta katsomaan. Lapset kummit ovat meidän ystäviämme, joten totta kai lapselle juttelun lomassa istutaan myös kahvipöytään tai jutellaan myös aikuisten kesken. Miehet käyvät tutkimassa levyhyllystä uusia hankintoja, kun naiset jäävät kahvipöytään vielä istuskelemaan ja juttelemaan omia juttuja. Siinä ehtii silti monessa välissä myös käydä lapsen kanssa juttelemassa ja katsomassa hänen lelujaan ja huonettaan. Kummiperheillä on myös lapsia, ja lapset sitten leikkivät keskenään. Eivät ne lapsen takia kylään tulleet aikuiset siellä lapsen omassa huoneessa koko aikaa ole.

Kukaan ei vietä aikaa kännykällä kyläillessään. Puhelimesta saatetaan kyllä etsiä tietoa, esim. puheena olevasta tulevasta tapahtumasta tai jostain julkaistusta levystä, joka kiinnostaa molempia.

Niin on kyllä käynyt, että yksi tuttavaperhe on kesällä tullut meille tuomaan lapsensa leikkimään meidän lapsemme kanssa ja jäänyt sitten pihaan aikaa viettämään niin, että pienemmätkin ovat jääneet leikkimään ja heidän äitinsä on jäänyt näitä pienempiä siihen valvomaan. Tämä äiti on sitten lähinnä kännykällä ollut ja välillä vilkuillut, etteivät pikkuiset tukehdu hiekkaan. Minä olen katsonut isompien perään. Ei se minua ole haitannut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän