Mies on koko ajan väsynyt, eikä kotona ollessaankaan ole läsnä. Miten päästä eteenpäin?
Lapset ovat sen ikäisiä, että muuttavat pian pois kotoa, pikkulapsivaihe on siis onnellisesti takanapäin. Nyt meillä olisi aikaa olla enemmän kahdestaan, tehdä asioita yhdessä. Mies on vaan tuskaisen väsynyt koko ajan ja vaikka on kotona, joko nukkuu, tekee töitä tai kuuntelee musiikkia/podcasteja/uutisia/äänikirjoja kuulokkeilla, eikä kuule mitään, jos sille puhuu.
Pääsääntöisesti siis päivät kuluvat niin, että töistä tullessa (tullaan kumpikin kotiin 16-17 välillä) ennen kuin mies menee nukkumaan, niin mies syö, kuuntelee jotain kuulokkeilla tai nukkuu. En saa siihen mitään luontevaa kontaktia, ellen keksimällä keksi jotain. Siis että mennään jonnekin tai että haluan ehdottomasti puhua jostain asiasta. Mies voi ottaa kuulokkeet korvilta, jos minulla on jotain asiaa, mutta tuskastuu, jos kolmatta kertaa haluan puhua jostain. Ihan kuin minun asiani olisivat turhia ja minä häiritsen miestä.
Olen tylsistynyt. Voin tottakai keksiä itselleni tekemistä, mutta onhan tämä nyt turhauttavaa, että olen naimisissa, mutta ei tehdä mitään yhdessä. Ei puhuta mistään, ei edes vähää, koska mies ei ole läsnä edes samassa huoneessa.
Olen vakavasti harkinnut muuttamista erilleen, kun lapset muuttavat omilleen. Olenhan jo nyt yksin.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Se on introvertti, joka uupuu ihmisiin jo työpäivän aikan ja sinä ekstrovertti et. Ryhdy pikkuhiljaa valmistautumaan eroon.
Introverttinä minua raivostuttaa kuunnella väitteitä, että kumppaniaan väheksyvät, sulkeutuneet ja itsekeskeiset ihmiset olisivat introverttejä. Voivat olla MYÖS sitä. Mutta aloittajan kuvailema käytös johtuu sulkeutuneesta, itsekeskeisestä luonteesta. Tai halusta erota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mies on väsynyt, fyysisesti sairas, masentunut tai jotain muuta?
Sitten oikea osoite on lääkäri.
Ehkä on käynyt jo, ei niillä lääkereilläkään mitään ihmeparannusta ole tarjota. Teodän tämän koska olen vakavasti masentunut nainen.
Ehkä ei ole vielä käynyt.
Jos mies on muuttunut aiemmasta, niin kysy suoraan miksi on muuttunut.
Jos ei omasta mielestään ole, kerro mitä hän tekee nyt toisin kuin ennen. Mies ei voi paeta perusteita kun esität ne selkäesti hänelle.
Kysy sitten, mitä hän ja te yhdessä voitte asialle tehdä.
Hyvällä mielellä etene ja kommunikoi. Miehellä voi olla tietämättään vaikka terveyshuolia. Kaikkea ei aina tule itse huomanneeksi.
Auton ajaa huoltoon max. puolessa tunnissa. Pihatyöt ovat harrastus. Talon huoltoon kuuluu mm. siivous. Mies syö tuplasti enemmän kuin nainen, kai maksat tuplasti? -eri