Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on koko ajan väsynyt, eikä kotona ollessaankaan ole läsnä. Miten päästä eteenpäin?

Vierailija
08.12.2019 |

Lapset ovat sen ikäisiä, että muuttavat pian pois kotoa, pikkulapsivaihe on siis onnellisesti takanapäin. Nyt meillä olisi aikaa olla enemmän kahdestaan, tehdä asioita yhdessä. Mies on vaan tuskaisen väsynyt koko ajan ja vaikka on kotona, joko nukkuu, tekee töitä tai kuuntelee musiikkia/podcasteja/uutisia/äänikirjoja kuulokkeilla, eikä kuule mitään, jos sille puhuu.

Pääsääntöisesti siis päivät kuluvat niin, että töistä tullessa (tullaan kumpikin kotiin 16-17 välillä) ennen kuin mies menee nukkumaan, niin mies syö, kuuntelee jotain kuulokkeilla tai nukkuu. En saa siihen mitään luontevaa kontaktia, ellen keksimällä keksi jotain. Siis että mennään jonnekin tai että haluan ehdottomasti puhua jostain asiasta. Mies voi ottaa kuulokkeet korvilta, jos minulla on jotain asiaa, mutta tuskastuu, jos kolmatta kertaa haluan puhua jostain. Ihan kuin minun asiani olisivat turhia ja minä häiritsen miestä.

Olen tylsistynyt. Voin tottakai keksiä itselleni tekemistä, mutta onhan tämä nyt turhauttavaa, että olen naimisissa, mutta ei tehdä mitään yhdessä. Ei puhuta mistään, ei edes vähää, koska mies ei ole läsnä edes samassa huoneessa.

Olen vakavasti harkinnut muuttamista erilleen, kun lapset muuttavat omilleen. Olenhan jo nyt yksin.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up. Mies ei näe asiassa mitään ongelmaa. Hän rentoutuu kotona, minä stressaannun.

ap

Vierailija
2/24 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on introvertti, joka uupuu ihmisiin jo työpäivän aikan ja sinä ekstrovertti et. Ryhdy pikkuhiljaa valmistautumaan eroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on introvertti, joka uupuu ihmisiin jo työpäivän aikan ja sinä ekstrovertti et. Ryhdy pikkuhiljaa valmistautumaan eroon.

Täysin päinvastoin. Mies on ekstrovertti, pitää vieraista ja vierailuista, on sosiaalinen sekä kotona (no, oli..) että töissä. Minä olen introvertti ja vaikka haluankin työpäivän jälkeen levätä ja olla omissa oloissani, niin liika on liikaa. Nyt olen täysin yksin. Lapset huitelevat menoissaan, mies on kuulokkeiden takia kuin muurin takana tai nukkuu.

ap

Vierailija
4/24 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kyse ole seksistä tai päihteistä niin miksi miestä pitäisi kiinostaa?

Vierailija
5/24 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat? Minun pitäisi tarjota miehelle joko päihteitä tai seksiä, jotta sitä kiinnostaisi olla mun kanssa?

ap

Vierailija
6/24 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin tuollainen. Olin alkanut kaivat enemmän omaa aikaa, ja jos en sitä saanut, niin sitten olin aivan zombie. No tätä ei tietenkään vaimo ymmärtänyt ja pistin eropaperit menemään. Lisäksi se että minua syylistettiin tuosta omasta ajasta, silloin soiteltiin ja läheteltiin viestejä taukoamatta, ei siis käytännössä ollutkaan sitä hetkeä mitä tarvitsin. Nyt kun on muutama vuosi vierähtänyt ja uusi parisuhde, niin asiat ovat aivan toisin. Tämä nainen ymmärtää että antaessa minulle aikaa hänkin hyötyy tästä, eikä hampaatirvessä laske että sinä olit tällä viikolla enemmän vapaalla. Muutenkin henkinen kypsyys täysin eri luokkaa kuin entisellä kotitöiden laskijalla.

Vierailija
7/24 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette kasvaneet erilleen.

Vierailija
8/24 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin tuollainen. Olin alkanut kaivat enemmän omaa aikaa, ja jos en sitä saanut, niin sitten olin aivan zombie. No tätä ei tietenkään vaimo ymmärtänyt ja pistin eropaperit menemään. Lisäksi se että minua syylistettiin tuosta omasta ajasta, silloin soiteltiin ja läheteltiin viestejä taukoamatta, ei siis käytännössä ollutkaan sitä hetkeä mitä tarvitsin. Nyt kun on muutama vuosi vierähtänyt ja uusi parisuhde, niin asiat ovat aivan toisin. Tämä nainen ymmärtää että antaessa minulle aikaa hänkin hyötyy tästä, eikä hampaatirvessä laske että sinä olit tällä viikolla enemmän vapaalla. Muutenkin henkinen kypsyys täysin eri luokkaa kuin entisellä kotitöiden laskijalla.

No mutta rajansa kaikella. Totta kai toiselle pitää antaa tilaa ja omaa aikaa, eikä koko ajan tarvitse olla suuna päänä. Mutta jos toinen sulkeutuu täysin ja on aina tyytymättömän ja turhautuneen oloinen, kun toinen yrittää edes kysyä yhtä asiaa, niin ei sellainen mikään normaali ja hyvä parisuhde ole.

Vierailija
9/24 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat? Minun pitäisi tarjota miehelle joko päihteitä tai seksiä, jotta sitä kiinnostaisi olla mun kanssa?

ap

Onko sinulla muka parempaakin tarjota?

Vierailija
10/24 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkästään seksin takia elävillä elämä jää vähän yksitoikkoiseksi, sillä onhan ihmissuhteissa kyse muustakin.

Paljon enemmästä.

Vierailija
11/24 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaan kun nuoret on vaan älylaitteiden kanssa, mutta kyllä aikuisetkin voi jumittaa laitteelle! Näin aikuisena tavallaan harmittaa kun on mennyt vaan laitteen räpläämiseen aikaa.

Myös miehillä voi tulla 40v-kriisi nuoruuden ja aikuisuuden välillä sekä vaihdevuodet kun testosteroni laskee. Myös lasten kasvamiseen liittyy stressiä, toisaalta huolta toisaalta helpotus.

Laitas hälle tekstiviesti, että mitäs meidän suhde?

Vierailija
12/24 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päihteiden käyttäjän kanssa ei voi elää laadukasta elämää.

Vierailija
13/24 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂😂💎

Vierailija
14/24 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta rajansa kaikella. Totta kai toiselle pitää antaa tilaa ja omaa aikaa, eikä koko ajan tarvitse olla suuna päänä. Mutta jos toinen sulkeutuu täysin ja on aina tyytymättömän ja turhautuneen oloinen, kun toinen yrittää edes kysyä yhtä asiaa, niin ei sellainen mikään normaali ja hyvä parisuhde ole.

Toki toki. Jos ei saa vastausta kannattaa miettiä että se vastausta, mistä se voi johtua. Yleensä juna on silloin jo kaukana. Vaikka yleisesti on asenne että miehet eivät puhu, niin monesti olen törmännyt tilanteeseen missä nainen ei kuuntele. Siis tarkotan sitä aikaa kun kaikki on vielä ihan ok. En nyt hae tässä mitään vastakkainasettelua että miehet enemmän jne, vaan sitä että harvemmin se nainenkaan on miehen tarpeita huomioinut jos toinen sulkeutuu ja selvästi voi pahoin. Tuollaisissa tilanteissa on jo kummankin vaikeaa katsoa sinne peiliin että missä meni vikaan. Omassa suhteissani minun toiveet on ohitettu vain olankohautuksella että ei niin kuulu tehdä tai olla, ja sitten sitä on vaan wtf ja ihmettelee miksi puuvillainen kestokassi on itseä tärkeämpi.

Vierailija
15/24 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka teillä tekee kotityöt? Vai teetättekö ne? Kai mies pyykkää, kokkaa ja siivoaa ainakin osansa? Kurja juttu.

Vierailija
16/24 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka teillä tekee kotityöt? Vai teetättekö ne? Kai mies pyykkää, kokkaa ja siivoaa ainakin osansa? Kurja juttu.

Kotitöidenlaskijahan se siellä, hyvää sunnuntaita sinne. Kai nainen huoltaa talon, autot, piha tai ainakin oman osansa. Mikä järki on eritellä vain puolet töistä?

Vierailija
17/24 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eteenpäin pääsee kävellen, polkupyörällä, autolla, junalla ja lentokoneella. Voit ihan valita miten haluat päästä eteenpäin.

Vierailija
18/24 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mies on väsynyt, fyysisesti sairas, masentunut tai jotain muuta?

Vierailija
19/24 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten oikea osoite on lääkäri.

Vierailija
20/24 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten oikea osoite on lääkäri.

Ehkä on käynyt jo, ei niillä lääkereilläkään mitään ihmeparannusta ole tarjota. Teodän tämän koska olen vakavasti masentunut nainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme