Syömisen kanssa ongelmia
Olen 15 vuotias tyttö, 164cm pitkä ja 61kg painava. En halua enää elää näin pyöreänä, mutta itsekurini ei riitä laihduttamiseen kunnolla. Kaloreita yritä syödä päivässä maks 1000, ja voitte arvata kuinka paha morkkis tulee jos meneekin yli 1000, joka johtaa viiltelyyn. Lasken kaloreita todella tarkasti, ja olen tarkka myöskin siitä että askelten on ylitettävä 10t raja joka päivä. En tiedä enää mitä tehdä, kun tuntuu että ainut asia mitä ajattelen on syömisen rajoittaminen ja kalorit. Olen ajatellut kokeilla 24h paastoa pariin kertaan viikossa, ja kokeilla laihtuuko sillä jos muut päivät syö esim 1200-1400kcal.
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Tylsä provo
Noni, hyviä kommentteja on ilmeisesti mahdotonta saada, eikä kyseessä ole provo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tylsä provo
Noni, hyviä kommentteja on ilmeisesti mahdotonta saada, eikä kyseessä ole provo.
Ja mikä tässä on niin ”provo”?
Vierailija kirjoitti:
1000 on liian vähän.
Mutta silti en laihdu sillä määrällä?
Olet sairadtumassa anoreksiaan. Hae äkkiä apua, vaikka kouluterkalta aluksi tai lääkäriltä!
Olet varmaankin sairastumassa anoreksiaan. Kannattaa ehdottomasti mennä puhumaan tästä asiasta esim kouluterveydenhoitajalle, tarvitset apua pikaisesti. T anoreksiaa sairastanut ( koskaan en ole ollut niin onneton kuin sairastaessani sitä)
Mittasi kuulostavat hyviltä. Olet varmasti hyvä tuollaisena kuin olet. Älä viiltele, ne arvet jää ikuisesti ja sun pitäisi kunnioittaa ja rakastaa omaa kehoasi. Pidä itsestäsi huolta.
Lopeta kalorien laskeminen ja painon kyttäys, syö enemmän kasviksia ja isompia määriä. Se voi käynnistää painon laskun. Minullakin alkoi paino tippumaan yllättäen vasta, kun söinkin enemmän (terveellistä ruokaa).
Käy joka tapauksessa puhumassa terveydenhoitajalle?
Vierailija kirjoitti:
Mittasi kuulostavat hyviltä. Olet varmasti hyvä tuollaisena kuin olet. Älä viiltele, ne arvet jää ikuisesti ja sun pitäisi kunnioittaa ja rakastaa omaa kehoasi. Pidä itsestäsi huolta.
Lopeta kalorien laskeminen ja painon kyttäys, syö enemmän kasviksia ja isompia määriä. Se voi käynnistää painon laskun. Minullakin alkoi paino tippumaan yllättäen vasta, kun söinkin enemmän (terveellistä ruokaa).Käy joka tapauksessa puhumassa terveydenhoitajalle?
En ole yhtään tyytyväinen kehooni tällä hetkellä, sillö ylimmääräistä rasvaa kuitenkin on.
Viiltely on huono tapa selviytyä, mutta vaikeaa lopettaa enää tässä vaiheessa kun olen viillellyt 2 vuotta, jossa oli puolen vuoden väli ilman viiltelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta kalorien laskeminen ja painon kyttäys, syö enemmän kasviksia ja isompia määriä. Se voi käynnistää painon laskun. Minullakin alkoi paino tippumaan yllättäen vasta, kun söinkin enemmän (terveellistä ruokaa).Käy joka tapauksessa puhumassa terveydenhoitajalle?
En ole yhtään tyytyväinen kehooni tällä hetkellä, sillö ylimmääräistä rasvaa kuitenkin on.
Viiltely on huono tapa selviytyä, mutta vaikeaa lopettaa enää tässä vaiheessa kun olen viillellyt 2 vuotta, jossa oli puolen vuoden väli ilman viiltelyä.
Nyt on juuri oikea aika lopettaa, ja koska epäilet pystyväsi siihen itse, sinun täytyy hakea apua. Olet vasta 15v ja tarvitset vähän vanhemman asiaan erikoistuneen aikuisen apua. Sinun täytyisi vain käydä koulusi terveydenhoitajalla ja kertoa, että haluat apua viiltelyn lopettamiseen. Saat toivottavasti hoitokontaktin ja voit sitten kertoa kaiken lääkärille pikkuhiljaa.
Vika kun on mielessäsi, ei kehossasi. Jos et hanki apua, ei ole väliä paljonko laihdut, et ole tyytyväinen itseesi.
Ystävä hyvä. Ota 70-luvun ruokakolmio käyttöösi, se pätee vielä tänäkin päivänä. Syöt ihan liian vähän ja ilmeisesti et saa siitä ruuasta kaikkea hivenaineitakaan.
Ja kannattaisi ennemmin kiinnittää huomiota henkiseen pääomaan kuin kaloreitten laskemiseen ja rasvan mittaukseen. Hanki ammatti-apua itsellesi ja puhu äidillesi.
Musta tuntuu että puhuminen jollekkin ei auttais yhtään mihinkään, kun enhän mä ole laiha. En jokatapauksessa aijo jäädä tällaiseksi, ja aion pudottaa ainaki muutaman kilon. Ja mistäköhän johtuu laihtumattomuus jos 1000 kaloria on liian vähän?
Tänään söin 1050 kaloria, ja liikunta kulutti 600 kaloria, enkä yksinkertaisesti laihdu vaikka tällaisia kertoja on usein, eikä kalorit KOSKAAN mene yli 1500.
Tylsä provo