Tykkäättekö mennä hammaslääkäriin jos hammaslääkäri kauhistelee hampaitasi?
Etenkin kun tiedät että varmasti on paljon huonohampaisempiakin asiakkaita ollut, kuten pahasti alkoholisoituneet ja muut laitapuolenkulkijat.
Kommentit (33)
Heitän aina jotain läppää ennen kuin kerkevät kommentoimaan itse. Tyyliin: "kyllähän siellä varmaan työmaa on" tai "nyt on onnenpäiväsi, täältä niitä rahareikiä löytyy". (käyn yksityisellä)
En tykkää. Kerran päivystyksessä hammaslääkäri kehui, että: "Siisti suu." Vaikka mulla on paljon paikkoja. Motivoi kyllä enemmän huolehtimaan hampaista, kuin moittiminen.
Siihen on tottunut. Muistan kerrankin kouluaikoina, kun hammaslekuri huomas minun olevan seuraavana vuorossa, niin lykkäsi aikaa vartilla ja kävi vetämässä alle muutaman viskipaukun. Kiva sitten haistella lekurin viinanhajuista hengitystä, kun virittelee poraa takahampaita varten :)
Ei kyllä pitäisi kauhistella. Jos antaa hyviä neuvoja ja hoito-ohjeita niin se on hyvä.
Sama jos gyne kauhistelisi että mikä ihmeen velhonhiha täältä löytyy.
En ole sen takia käynytkään koska en vain halua kuunnella tympeää kritiikkiä hampaistani. Tuntuu että monilla hammashoidon parissa työskentelevillä on suoranaisen sadistinen ote siihen touhuun.
En menisi toiste sellaiselle hammaslääkärille, joka kauhistelisi hampaitani. Mä en hoitanut hampaitani kuin satunnaisesti elämäni ensimmäiset 25 vuotta ja joudun maksaa siitä kovan hinnan, kun lähes kaikki hampaat on paikattu ja poistoja tehty paljon, onneksi kukaan ei ole silti kauhistellut. Nykyään hoidan hampaani hyvin ja kuten joku sanoi kehuminen kannustaa hoitamaan hampaat jatkossakin.
No jos on jotain hampaissa vialla niin kyllä tykkään mennä hammaslääkäriin, koska se on ainoa keino saada asia hoidetuksi ja hampaat paremmiksi.
Minulla on tosi huonokuntoiset hampaat, hammaslääkäriin menen yleensä vasta kun särkyyn ei auta enää mikään. Syynä se että minua hävettää hampaani ja joskus vuosia sitten pari hammaslääkäriä on niitä kauhistellut.
Olen nyt joutunut käymään parin hampaan takia päivystyksessä ja jatkohoidossa juurihoitokäyntejä. Oli todella helpottavaa kun yksikään hammaslääkäri ei ole kauhistellut, olleet tosi ystävällisiä.
Ajattelin nyt jopa uskaltaa varata tarkastuskäynnin, että saisin loputkin hampaat kuntoon (tekemistä riittää).
Tää on kyllä yksiä kamalimmista hammaslääkärikokemuksistani. Minulla on erittäin ahtaat hammasvälit ja hammaskaaret ovat omegan malliset. Lapsena oikomista tehtiin monta vuotta, mutta tavoite oli vain toiminta, ei ollenkaan ulkonäkö. Ja osittain tuo ulkonäkö menikin huonommaksi niistä hoidoista.. Nyt aikuisiällä muutin yliopistokaupunkiin ja sain lähetteen täällä oikomislääkärille konsultaatiota varten. No tämä sitten ihmetteli suureen ääneen että ompas oudon näköiset ja ei ole koskaan tullut ennen vastaan. Sanoi vielä naureskellen, että ihan kuin minua oltaisiin lyöty nyrkeillä poskiin (ja teki vielä itse nyrkeillä heilumis imitointia kasvojeni vieressä) ja sen takia hampaat kaartuneet sisäänpäin. Tämä kyllä järkytti! Kuitenkin ison kaupungin haastavia oikomispotilaita hoitava keski-ikäinen naislääkäri, eli varmasti on erilaisia hampaita nähnyt uransa aikana. No kuitenkin lopputulos edelleen se, että toimivat on ja eivät täytä kriteereitä oikomishoidon tarpeeseen.
Olen muutaman kerran tällaiseen moittimiseen törmännyt eikä se yhtään lisännyt muutenkin harvoja hammaslääkärikäyntejäni, eikä edes hoitoinnokkuutta. Sensijaan muistelen lämmöllä muutamaa hamamashoitajaa jotka ovat huomanneet että olen hoitanut huonot hampaani aiempaa paremmin.
Meidän kunnassa on onneksi superihanat hammaslääkärit, joten eivät ole sanoneet mitään negatiivista vaikka minullakin on puuttuvia hampaita paljon ja loput ei-niin-priimassa kunnossa. "Hienoa kun tulit hoidattamaan hampaitasi", sanoi viimeksi hammaslääkäri kun päädyttiin poistoon, meinasi itku päästä minulta.
Mutta on se parempi että sanovat suoraan jos on epätavallisen paljon reikiä, limpparin liottamat hampaat tai huono harjaustekniikka. Eri juttu tietysti kuin kauhistelu mutta ei hymistelläkään pidä.
Ehkä yksityisellä tajutaan kohdella paremmin. Kunnallisella riittää asiakkaita vaikka joku loukkaantuisi eikä tulisi enää vastaanotolle.
Mun hammaslääkäri on 1,5 tunnin matkan päässä entisellä asuinpaikkakunnalla. On supermukava ja todella osaava, niin en oon halunnut vaihtaa lähempänä olevaan. Muuten tolle paikkakunnalle ei kyllä muuten ole juurikaan asiaa.
Itseänne saatte syyttää, jos hampaat on huonossa kunnossa ja siitä hammaslääkäri huomauttaa. Lapsiakin jo valistetaan koulussa hampaidenhoidosta. Kummallista, jos aikuisen hampaat yhä reikiintyvät, koska reikiintymistä ei tapahdu, jos harjaa hampaat huolella aamuin illoin ja käyttää hammaslankaa ja välttää sokerit.
t. hammaskirurgi
Kannattaa heittää joku ilkeä piikki takaisin hammaslääkärin omasta ulkonäöstä, taatusti löytyy jotain. Oppiipahan käyttäytymään.
Vierailija kirjoitti:
Itseänne saatte syyttää, jos hampaat on huonossa kunnossa ja siitä hammaslääkäri huomauttaa. Lapsiakin jo valistetaan koulussa hampaidenhoidosta. Kummallista, jos aikuisen hampaat yhä reikiintyvät, koska reikiintymistä ei tapahdu, jos harjaa hampaat huolella aamuin illoin ja käyttää hammaslankaa ja välttää sokerit.
t. hammaskirurgi
Minulla on hampaat reikiä täynnä ja syynä on vuosia jatkunut vakava masennus. Jos ei edes pääse sängystä ylös, miten luulet että hampaiden hoidon käy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. hammaskirurgi
Minulla on hampaat reikiä täynnä ja syynä on vuosia jatkunut vakava masennus. Jos ei edes pääse sängystä ylös, miten luulet että hampaiden hoidon käy?
Voisit käyttää tämän palstalla käyttämäsi energian ja ajan hampaidenpesuun. Pese ne siellä sängyssä.
Kauhisteleeko ne?