Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin kaljaa kaupasta eikä myyjä kysynyt henkkareita = että näytän yli 30vuotiaalle hänestä?

Vierailija
07.12.2019 |

Pikku k market oli eikä ruuhkaa ollut. Ikää vasta 20v :(

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta vähän harvemmin sitä kaljaa, niin turvotus naamassa vähenee ja alat näyttää taas vähemmän juopolta kakskymppiseltä.

Tämä. Joskus joidenkin naama on niin kulunut, että kun kysyt paperit, meinaat järkyttyä. Paljon nuorempi kuin luulet.

Sitten taas joskus erehtyy kysymään 80-luvulla syntyneeltä. Varsinkin meikkaamattomat naiset ovat joskus vaikeita tulkita.

Vierailija
22/30 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on todella monet luulleet alle 20-vuotiaaksi (olen lähempänä 30) ja olleet ihan puulla päähän lyötyjä, kun olen kertonut oikean ikäni. Tiedän joo näyttäväni erittäin nuorelta, ei se ole uusi juttu. Silti jotkut eivät kysy henkkareita. Eipä se kerro mistään muusta kuin siitä, että myyjä ei ota työtään tarpeeksi vakavasti.

Siis JOTKUT. Kyllä suurin osa kysyy ihan kuten kuuluukin.

Naurettavia nuo, jotka selittävät että "kai se myyjä tajusi, että minun pitää olla tämän ja tämän ikäinen, koska minulla on tämän ja tämän ikäinen kakara." Ööö, ihan kuin myyjän ei pitäisi noudattaa lakia vaikka kuinka olisi joku kakara mukana 😑

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Multa joskus kysyttiin paperit, sanoin ettei oo mukana. Myytiin silti olutta! Mitä tästä pitäisi ajatella? 🤔

Väärin.

Nääh, kyseinen kassa oli mun sisko 😄

Silti väärin.

Ei, vaan vitsi. Olin noin 40v. silloin 😂

Vierailija
24/30 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No luulis kyllä, että kysytään! Itse kyselen 18-40-vuotiaita. Nykyään alaikäiset eivät edes yritä ostaa, kun papereita kysytään ahkerasti. Monesti juuri ja juuri täysi-ikäiset näyttävät oma-aloitteisesti henkkarit. Mielestäni hyvä tapa.

Tämän kun tajuaisi nämä, jotka luulevat oikeasti näyttävänsä 10-20 vuotta nuoremmilta sen vuoksi, että myyjä kysyy henkkarit. 

Vierailija
25/30 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Alkossa ainakin kysellään ihan huvitusmielessä varsinkin nelikymppisiltä naisilta. Naureskellaan sitten niille hymynaamoille takanapäin. 

Ei me luulla teitä alle kolmikymppisiksi, kunhan tylsään päivään saa vähän väriä. 

Siinähän ei varsinaisesti virhettä tapahdu, jos 18-vuotiaalle myy viinipullon.  Alle kolmikymppisen näköinen on aina aivan suhteellinen ja subjektiivinen käsite. 

Vierailija
26/30 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän Alkossa ainakin kysellään ihan huvitusmielessä varsinkin nelikymppisiltä naisilta. Naureskellaan sitten niille hymynaamoille takanapäin. 

Ei me luulla teitä alle kolmikymppisiksi, kunhan tylsään päivään saa vähän väriä. 

Siinähän ei varsinaisesti virhettä tapahdu, jos 18-vuotiaalle myy viinipullon.  Alle kolmikymppisen näköinen on aina aivan suhteellinen ja subjektiivinen käsite. 

Kuulostattepa vittumaisilta tyypeiltä. Sovitte samaan työpaikkaan. 

Vierailija
27/30 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, olen huomannut tämän ilmiön. En näytä alle kolmekymppiseltä enkä halua näyttää. Ärsyttää kun yritetään lipevinä kysyä papereita, ihan kuin se olisi jokin kohteliaisuus. En kaipaa tuollaista kohteliaisuutta vaan ihan vain sitä viiniä ja normaalia, aikuismaista palvelua. Joskus on viinikin jäänyt ostamatta kun myyjä on tehnyt tuollaisen kohteliasuuskysymyksen eikä ole tullut näin viidenkympin kynnyksellä mieleenkään että papereita pitäisi vielä kantaa mukanaan. Siitä on hymyt kaukana.

Vierailija
28/30 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostattepa vittumaisilta tyypeiltä. Sovitte samaan työpaikkaan. 

Miten niin? 

Se ihan aidosti ilahduttaa väsyneitä rouvia. Pääsevät sitten kehuskelemaan facessa ja täällä kuinka ovat PAAALJON nuoremman näköisiä. 

Vierailija
29/30 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 25-vuotias, huomattavasti ikäistäni nuoremman näköinen. Jotkut kysyvät, jotkut eivät. En ota itseeni jos ei kysytä, jotkut kai vaan löysempiä eivätkä kysele kaikilta vaikka voisikin epäillä alle 30-vuotiaaksi. 

Nykyään tuo on ok, kun pitääkin kysyä, mutta kun itse olin tuonikäinen tai vähän vanhempikin, ja itseäni nuorempi kassa kysyi paperit ja tarkoitus oli kysyä ne vain oikeasti alaikäiseltä, ai että ne kassat vaivautui.

Vierailija
30/30 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen, kun olin n. kahta viikkoa alle 18 ja tupakkaa himoitseva kaverini pakotti minut ostoksille. Myyjä toi selkeästi esiin, että tajusi minun olevan alaikäinen, näytin siis huomattavasti nuoremmalta, mutta heillä oli tapana rahastaa alaikäisillä ja myivät. Itseäni ärsytti niin paljon, kun teki mieli sanoa, että kyllä tässä ihan lukion tokalla ollaan ja melkein olis voinut läväyttää ne henkkarit päin naamaa, mutta ei ihan. Ja muutenkin teki mieli sanoa, etten edes polta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän