Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Onko jotain merkkiä, mitä et ostaisi?

06.06.2006 |

Tuossa aiemmin oli kyselty, kuinka kalliita lastenvaatteita ihmiset ovat valmiita ostamaan, niin tuli mieleen, että onko teillä jotain kallista merkkiä, mitä et missään nimessä ostaisi ?

Itse en ostaisi ikinä Diorin vaatteita, vaikka olisivat missä tarjouksessa, kun minusta Dior sopii kuninkaallisille, mutten edes halua kuvitella kenenkään suomalaisen päälle. =))) Siis Suomessa ei ole niin rikkaita ihmisiä, että diorit sopisi taudin kuvaan ;-) Lähinnä olisi noloa jonkun Pulliaisen Pertsan päällä. Nojoo, vitsi. Muttei Dioreita meillekään, eikä Juicy Couturea - siitä tulee Paris Hilton mieleen... Heh!

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
14.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-laatu puhukoon puolestaan.

Vierailija
22/42 |
14.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lahjaksi saadut Marimekon vaatteet ovat jääneet käyttämättä, kuten myös tietyt markettivaatteet...vauva-aikana marketistakin löytyi kivoja perus-bodeja, mutta 100-centtiset tyttöjen vaatteet ovat mielestäni lähestulkoon kaikki karmeita!

Itse tunnustaudun kyllä Diorin, Versacen, D&G:n, Moschinon, Burberryn käyttäjäksi (eli ostajaksi)...ja Kenzoa löytyy kaapista yhtä paljon, kun keskivertolapsella on vaatteita kokonaisuudessaan...;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
14.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä muut? Mua kiinnostais tietää kuinka paljon oikeasti esim. jollain keskiverto 5-vuotiaalla on vaatteita.

Vierailija
24/42 |
14.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lasten tarhakavereilla monilla kiertä samat vaatteet viikosta ja kuukaudesta toiseen. Eli siis vaihtelua on vähän. Samoin joillakin kavereilla on lapsille vaatteita hyvin minimalistisesti. Ostavat laatua, käyttävät paljon jne. Heitä kyllä kummastuttaa meidän valtaisat vaatevarastot!

Meidän lapsilla on kammottavan paljon vaatteita! Tytöillä on 120cm tankoa täynnä mekkoja sekä molemmilla vielä yksi täpötäysi hyllykaapillinen. Pojalla on vain kaapillinen henkarivaatteita mutta tupla määrä hyllytavaraa. Kaikki lapset ovat alle kouluikäisiä! Vaatteet vain ovat yksi intohimoni...

Mitä tulee merkkeihin. Meillä ostetaan kyllä lähes kaikkia edellä mainittuja merkkejä. Olen hyvin brändi tietoinen ja uskollinen kuluttaja. Tärkeintä vaatteessa on kuitenkin laatu, sen istuvuus ja sopivuus lapsen päälle. Kieltäydyn jyrkästi ostamasta mitään " miniteini" vaatteita, meillä vaatteet ovat hyvin klassisia ja ajattoman tyylikkäitä (tai tylsiä kuten yksi kaverini lasteni vaatteita kutsuu).

Vierailija
25/42 |
14.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä veikkaan että keskiverto 5-vuotiaalla on aika vähän vaatteita kaapissaan. Suomalaisilla taitaa yleensäkin olla aika huonosti vaatteita kaapissaan. Itse taasen kuulun niihin jotka pitävät kauniista vaatteista ja puen lapselleni omaan pihaan hiekkalaatikollekin uusia virheettömiä vaatteita, joita on itsellä ilo katsella.

Vierailija
26/42 |
14.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän Hilfigerin vaatteita, etenkin lapsilla. Tutta on laadultaan NIIN huonoa, ettei huonompaa voisi olla. Inhoan Burberry ruutua ja kaikkea missä huutaa isolla ELLE, etenkin ne lakkatakit. Argh! Aikuisilla Marimekon raitapaidat on jotain aivan hirveää, mutta etenkin pikku pojilla ne miellyttää minun silmääni (jos värit on hyvät...ei se sini-valkoinen :) Monessa " merkkivaatteessa" on se huono puoli, että istuu pulleammalle lapselle vähän kehnosti...samoiten vuo välimerenmaiden vaatteet. Espanjassa on paljon ihania valmistajia...mutta lahkeet on viisi metriä liian pitkät jos leveyssuunnassa olisi sopivat :) Timberlandin vaatteet on ihan ehdottomia pojilla :) Ehkä noi isoimmat inhokit on nuo Burberry ruudut ja Elle tekstit.

Vierailija
27/42 |
14.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kaikkea merkitsee ulkonäkö: kuten monella muullakin, kovin suurella printillä merkkiään mainostava tai jotakin aatetta esiin tuova vaate jää kauppaan. Juuri jotain Hilfigeriä näin, jossa amerikkalaisuus oli liian räikeää, ja siirryin nopeasti kauemmaksi. Sen sijaan perinteinen, peritty Suomi-paita meillä on kyllä ollut pojalla päällä aina, kun ilmassa on ollut suuren urheilujuhlan tuntua :), mutta sehän on ihan eri asia. Burberryä kohtaan minulla on ennakkoluuloja juuri niiden ruutujen takia, samoin Kenzo tuntuu vieraalta, mutta ehdottomia periaatteita ei siis ole.

Vierailija
28/42 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon olen kuullut ihmetystä miksi lapsillamme on niin paljon vaatteita ym. Kun kuulemma kasvavat niin nopeasti ettei vaatteisiin kannata satsata.

Musta tosi hassua! Itse tykkään pukea lapset sinne päiväkotiin ja hiekkalaatikollekin nätisti ja siististi. Meillä ei nukkaisille vaatteille löydy käyttöä, mutta kun vaatteita on paljon niin ei ne ehdikään juuri kulahtaa.

Monella tuntuu päiväkodissa olevan aina samat vaatteet ja isosiskoni lapsilla olen huomannut, että samat vaatteet kiertää ja ovat uskomattoman kuluneita. No hän ei juurikaan muutenkaan katso miten värejä ja tyylejä yhdistelee...

Aika vähän on merkkejä mitä EN ehdottomasti ostaisi. Laatu ja ulkonäkö ratkaisee. No markettivaatteita en osta ja marimekon raitapaidat sopii minusta vain pojallemme. Tyttöjen päällä ne kamalia ja itselleni en ikinä ostaisi.

Ja kun asutaan kaukana pk-seudusta, niin näitä huippumerkkejä ei mistään saa. Joten kaapissa on lähinnä legoa, mayoralia, h&m, espritia ja benettonia.

Vierailija
29/42 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

monella oli valtavasti vaatteita = samaa kokoa esim. 30 housut tai 20 pitkähihaista t-paitaa !

Meillä on aina ollut lapsilla noin viikon vaatteet eli reilu viikko pärjättäisiin pesemättä yhtään mitään ja joka päivä vaihdetaan koko vaatekerta puhtaita päälle. T-paitoja, sukkia, alusvaatteita, ym. on enemmän kuin seitsemät, muttei esim. kesähousuja tai kauluspaitoja.

Tämä määrä on hyvin riittänyt meidän lapsilla. Itseasiassa kun kaikki vaatteet ovat tähän saakka jääneet viimeistään puolessa vuodessa pieniksi, niin harvat on edes ehtinyt kulua. Monesti olen saanut kuulla, että meillä on aina uusia vaatteita ja muutenkin kehuja, että on niin ihania, joten enempää ei kyllä tarvita...

Oisko meillä siis keskiverto määrä? =)

Vierailija
30/42 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetellään, miten sä jaksat laittaa ... En ymmärrä kysymystä yhtään, kun minusta se, että valitsee toisiinsa väreiltään sopivat vaatteet, ei just vaadi mitään. Varsinkin kun ostaa tiettyjä värejä ja vaateostoksilla kerralla sopivia sukkia, ym. Yleensä kannan kasan samasta kaupasta, niin on kaupassa mallattu, niin että yksille housuille on useampi sopiva paita, jne.

Sama omissa vaatteissa.

Vierailija
31/42 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin mainita, että omalla kohdallani poikkeuksen tekee tasaraita-paidat pojilla. Muutenkin meidän poika kulkee aika paljon raidoissa.

Tytöllänikin on yksi Marimekon pitkähihainen a-mallinen mekko, joka oli viime talvena kerhossa ehdoton, ainakin lapsen mielestä. Helppo pukea ja taatusti mukava!

Vierailija
32/42 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mitä muita mammoja olen asian tiimoilta jututtanut, tuntuu yleinen mielipide olevan, että viikon reissu pitää pystyä tekemään pyykkäämättä. Vaatteiden siisteyskriteerit vaihtelevat kyllä perhekunnittain paljonkin. Toisilla triplakierrätetyt, haalistuneet paidat kuuluvat aktiivivarastoon, kun taas toiset eivät omista tai laske niitä mukaan lainkaan.

Meillä on nelivuotiaalla pojalla siistejä, uudenveroisia ja kaupunkikelpoisia arkivaatteita tällä hetkellä housuja noin kymmenet, sortseja ehkä seitsemät ja paitoja sekä t-paitoja hieman enemmän, lisäksi juhlavaatteet. " Julkisen" vaatevaraston lisäksi on ns. kotivaatteita, jotka ovat usein perittyjä vaatteita, joissa näkyy jo joitakin käytön jälkiä, mutta jotka kuitenkin miellyttävät omaa silmää. Näitä voidaan käyttää omalla pihalla ja joskus myös lähipuiston hiekkalaatikolla. 1-vuotiaan tytön vaatevarasto noudattaa samaa linjaa, tosin paitoja on reilummin, kun niitä itse syövällä touhuajalla joutuu vaihtamaan usein ja niitä on saatukin paljon.

Toisaalta lasten vaatevarasto elää aina koko ajan - toiset jäävät pieneksi ja aina löytyy jotain uutta kivaa. Mietin tässä vain, että mitenkähän lähestyvien alennusmyyntien aikana tuo meillä nyt järkevissä mittasuhteissa oleva varasto räjähtää... Jotkut ostavat harkiten, toiset tunteella.

33/42 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten hintojen pitää olla siedettävät. Lähinnä ostan H&M:n ja Lindexin vaatteita, ne ovat malliltaankin sellaisia että poikamme pitävät. Meillä myös pojat osallistuvat vaatteiden valintaan, joten epäilen että Burberryt jäisivät jo senkin takia hyllylle :) Eläin- ja hämähäkkimieskuviolliset paidat ovat ykkösiä, mitään pääkalloja tms ei kyllä osteta..

Itse katson sen, että vaatteet sopivat toisiinsa, eli värit ovat oikeat. Poikien vaatekaapeissa kaikki vaatteet sopivat yhteen, tämä takaa sen että itseä ei nolota vaikka lapset itse valitsevat aamuisin vaatteensa.

Vierailija
34/42 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

os joku alkaa olla kauhtunut, niin menee kierrätykseen.

Vierailija
35/42 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja marimekolta tykkään Ilosestatakista (punaisen poolon ja sukkisten kera) Meillä vaatteita on kyllä tooosi paljon. Niitä tuntuu vaan kertyvän. Mekkoja n. 30 ja housuja 15. Pojalla myös saman verran. Pojalla tykkään Timberlandista. Nike:lla on myös W.C.F. mallisto. Olikohan noin kirjaimet nyt oikein? hmm. Nike mallisto on tosi kiva. Pikkaisen samaa tyyliä kuin Elle mutta kivemmän näköisiä.

Vierailija
36/42 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Kenzoa löytyy tälläinen määrä:

-3 neulepaitaa

-7 mekkoa

-5 hametta

-5 housut

-1 farkut

-5 trikoot

-3 T-paitaa

-2 hihatonta

-16 pitkähihaista

-1 shortsit

-4 sukkahousut

-2 sukat

-1 kaulahuivi

-1 talvitakki+ hattu

-1 sadetakki+ sateenvarjo

-2 kengät

Eli tässä vaatekaapin Kenzo-saldo, tällähetkellä päälle mahtuvista vaatteista.

Kenzoa on vaatekaapin sisällöstä n.1/4 osa, merkkivaatteita koko kakusta n.2/3 osaa...loput Hennesiä ja muita merkittömiä...lähinnä joitain mukaan tarttuneita ihanuuksia...;)

Vierailija
37/42 |
16.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...toki vaatekaappi täyttyy usein melko samoista merkeistä kun miellyttävät sopivassa suhteessa laadultaan-hinnaltaan-ulkonäöltään....

Burberryn ruudut ovat aivan kauhistus minullekkin, samoin nuo Marimekon unikot ym mehiläiset ;) Marimekon raitapaidat vielä lapsilla kivoja käyttövaatteita, mutta aikuisella ei enää järin tyylikästä.

Ellen lakkatakit ovat myös yksi kauhistus, en ymmärrä miten niiden suosio on niinkin suuri, kuinka moni itselleen pukisi vastaavan..

Kenzolla jotain yli-värikylläisiä vaatteita jotka ei todellakaan mun juttu, mutta toisaalta meillä yksi Kenzon valkoinen mekko joka on aivan upea...

Tuskin mikään vaate pelkästään sen merkin takia hyllyyn jää...ulkonäkö yhdistettynä laatuun ja hintaan vaikuttaa. Keräilen varmaan kustakin merkistä ne meidän jutut :)

Vierailija
38/42 |
16.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen Kenzo fani täälläkin =) Haluaisitko myydä pieneksi käyneet suoraa meille?

Vierailija
39/42 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

markettien vaatteita, esim. prismasta, kun en siellä muutenkaan koskaan asioi. muuten suosin tosi perusmerkkejä, kuten benetton, h&m, mayoral ja minymo, sekä joskus zaran vaatteita.

en olekaan kokeillut timberlandia, onko se siis kestävä ? 3 v. pojalla tuo kestävyys alkaa nousta arvoonsa !

ajattelen kyllä vähän niinkin, että en viitsi laittaa peruspuseroon 40-50 euroa. esim. näin todella kauniin perus-pitkähihaisen Gant:in mallistosta, mutta hinta yli 40 euroa.. en voinut olla ajattelematta että lähelle samaa tyyliä löytyy zarasta ja henkka maukasta. eli minusta ei vaan ole järkevää upottaa lastenvaatteisiin niin paljoa. ulkovaatteissa satsaan laatuun kyllä, ja hintaan, eli korkeahintaisia vaatteita.

ulkomailla esim. keski-euroopassa vaatteet ovat edullisempia kuin täällä Suomessa. tilasin juuri mieheni kautta joka on ranskassa käymässä petit bateun pikkuhousja, shortseja ja t-paitoja kesäksi. saa vähän erilaista ja petit bateaun laatu on hyvä. ja keski-hintainen. ai joo, pidän paljon popin vaatteista, ovat kivoja perusjuttuja ja kestäviä. varsinkin ne fleece-asut.

en myöskään laske " vaatteiksi" collegehousuja tms. ne ovat mielestäni kotiasuja.

Vierailija
40/42 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvalle oli aluksi niin paljon vaatteita, ettei niitä ehtinyt kaikkia edes käyttää (onneksi sisko sai nyt myös pojan, eli käyttöä lopulta löytyi). Nyt kun ollaan koossa 74-80 niin määrä on vakiintunut varmaankin sellaiseen viikon-puolentoista käyttöön riittäväksi ( yläosia ehkä enemmän, kun pieni pulauttelee aika paljon).

Tytölle (2v) on suurin piirtein saman verran, tällä hetkellä ehkä alaosia hieman reilummin kun harjoitellaan vaipattomuutta.