Poikamme on tehnyt kaiken pahan mahdollisen ja nyt pakko muutto edessä, etteivät sossut vie häntä. Tätä en vois kestää koska ainoa veljeni tehnyt itsemurhan,
Poikamme on mm 12-vuotiaana käynyt opettajansa käsilaukulla, vienyt luokan kaapista vihkoja ja opiskeluun tarkoittetuja välineitä. Ottanut olutta, kokeillut tupakkaa ja sen lisäksi virallisesti jäänyt poliisille varkauksista kiinni eri asia kuin opettaja. Olen huuli pyöreenä et mulla ongelmalapsi.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Ihan tosi tarina. Raportit löytyvät.t.ap
No mitä hyvää ajattelet että pojalle seuraa siitä että jatkaa elämää sinun kanssasi? Miten aiot tuon tilanteen korjata? Oletko itse alkoholisti, narkki vai vähän yksinkertainen?
Kuule just tällaiseen tapaukseen niitä sossuja kaivattaisiin. Mutta sössivät nämä kun keskittyvät mieluummin makaronilaatikon tekovaiheisiin.
Sinulla on ongelmalapsi, jota et saa pidettyä aisoissa ja joka on tehnyt rikoksia jo 12-vuotiaana ja ajattelet, että ratkaisu on muutto??!! Kyllä teidän perheessä on ongelmia muillakin, kuin pojalla.
Vierailija kirjoitti:
Kuule just tällaiseen tapaukseen niitä sossuja kaivattaisiin. Mutta sössivät nämä kun keskittyvät mieluummin makaronilaatikon tekovaiheisiin.
Ed. selventää: Makaronilaatikon tekovaiheisiin tavallisissa perheissä siis, ei näissä oikeissa ongelmaperheissä.
Huostaan otto tuntuu tässä tilanteessa olevan ainut järkiteko että tuon mukulan voi vielä yrittää pelastaa oikealle tielle, äiti ei taida oikeasti olla ihan terve järkinen.. Minulle poikani haistattelisi tasan kerran.. Ole jo vihdoin vanhempi ja auktoriteetti ja ota se sossun apu vastaan.. Ihan jo pojan tulevaisuuden tähden..
Tyttönä tein kaiken ton. Tosin häpesin ja kaduin. Luulin et se oli välttämätön kasvukipuilu. Ei ollut. Aiheutti kyllä sisäisiä ristiriitoja, onneksi oli yksittäisiä tyhmyyksiä .
Muutenhan tosi jalat maassa. Onneksi ei puututtu yhtään enemmän kenenkään toimesta. :D
Rikollinen mieli siis, sossut saa aikaan paskakierteen ja lopulta kasvatuslaitoksen kautta se on jossain jätesäkkiverhot kämpässä( kauhukuva,ne oli kauhuihmisiä lapsena ketkä oli joutuneet kyseiseen huoltojärjestelmään kosketukseen).
Surullinen tilanne. Poikasi ja äitinsä kadottaneet todellisuuden tajun.
Kyllä siitä pojasta on mahdollista kasvattaa vielä ihan kunnon kansalainen. Muutto ei ole mielestäni järkevää tuossa tilanteessa. Otat kaiken avun vastaan, olet rauhallinen ja järkevä vanhempi ja luotat siihen, että systemaattinen kasvatus, rakkaus ja rajat vievät pahimman vaiheen yli. Varhaisteini-ikä on joillekin pojille rankkaa aikaa, kun aivot on teini-iästä rikki, moraali ei ole kehittynyt, kaipaa jännitystä, ja järkeä ei ole yhtään. Puhukaa moraalista ja siitä, mikä on laillista ja mikä ei. Etsikää harrastus, joka on jännittävää laillisella tavalla.
Hullu kakara, t. pappa 70 vuotta.