Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joku osti irto-omenia, eikä laittanut muovipussiin

Vierailija
07.12.2019 |

Kassa ensin otti ne korista ja sitten teki niistä pyramidia vaa´alle. Tapahtui Lidlissä.

Asiakas varmaan ajattelee pelastavansa maailman, kun ei käyttänyt pussia. Hiukan ärsyttää tuommoiset teeskentelijät ja muka "ajassa olevat".

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kauheeta ja näinkö meni päivä pilalle.

Ihmettelen vaan, ettei järki sano että kyllä ne omenat olisi pussiin voinut laittaa. Koska lidlissä ei laiteta pussiin tarraa niin olisi voinut käyttää samaa pussia useamminkin.

Kaiken lisäksi tämä asiakas osti iltapäivälehden, että siinä oli raja ilmastouhrauksiin. Varmasti iltapäivälehti on 10 kertaa sen mitä pikkumuovipussissa säästyy.

-ap

Vierailija
22/47 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin kans joskus s-marketissa kun joku osti sylillisen appelsiineja, siinä ne iloisesti rullasivat kassahihnalla

Muissa kaupoissa riittää, että yhdessä on hintalappu.

Vain Lidlissä punnitaan kassalla.

Varmaan kiva työ kassalla etsiä hintalappua sylillisestä appelsiineja. Ja mistä se kassa tietää punnitsematta, ETTÄ KAIKKI ON PUNNITTU, jos on kasa irrallisia hedelmiä?

Ihan yhtä hyvin sinne pussiinkin voi joku epärehellinen laittaa punnitsemisen jälkeen lisää hedelmiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitikö niistä pyramidi tehdä, olis laittanu vaa'alle sen verran kun mahtuu...vaikka 1 kerrallaan jos muuten ei osaa.

Kassa toimi kiitettävästi. Ottaen huomioon että asiakas tulee irto-omeniensa kanssa luomaan häiriötä..

-ap

Vierailija
24/47 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raja ympäristötietoisen ja vain turhan itsensä korostajan välillä tuntuu olevan hiuksen hieno.

On tietysti positiivista pyrkiä vähentämään pakkausjätteen määrää, mutta yleensä kyllä jokaiselta jonkinlainen pussukka irtotuotteille löytyy, oli se sitten jo useaan kertaan käytetty muovipussi, kestokassi tai verkkopussukka.

Eli jos kaikille on ok että kassa käyttää työaikaa pyramidien rakenteluun omenoista, mikä mahtaa olla tarpeeksi pieni tuote että sille kuorossa vaaditaan pakkausta?

Vierailija
25/47 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostettaessa hedelmiä ja vihanneksia niitä ei ole pakko pussittaa. Itse ostan usein banaanitertun sellaisenaan. En haaskaa muovipusseja.  Tosin, valmiiksi pakattuja en lähde repimään. Olisihan se mielenkiintoista ostaa vaikka mustikoita yksitellen, mutta siihen en ole vielä valmis.

Laittaako joku banaanitertun pussiin? :O

Voi kuule, kun olin töissä ruokakaupassa huvitti suunnattomasti, kun esim. vihreiden kansanedustajia kävi ostoksilla. Aina miljoona muovipussia ja tyyliin juuri ne banaanit oli satavarmasti muoviin tungettu. Kaksinaismoralismin huipentumia. Tätä toki teki muutkin asiakkaat, mutta nämä "julkkikset" jäi tietysti mieleen.

Vierailija
26/47 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostettaessa hedelmiä ja vihanneksia niitä ei ole pakko pussittaa. Itse ostan usein banaanitertun sellaisenaan. En haaskaa muovipusseja.  Tosin, valmiiksi pakattuja en lähde repimään. Olisihan se mielenkiintoista ostaa vaikka mustikoita yksitellen, mutta siihen en ole vielä valmis.

Ainakin mummot laittaa. Vanhempi väki toimii totuttuun tapaan ja rutiininomaisesti. Vanhoja toimintatapoja on vaikea lähteä muuttamaan.

Vierailija
27/47 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin mummot laittaa. Vanhempi väki toimii totuttuun tapaan ja rutiininomaisesti. Vanhoja toimintatapoja on vaikea lähteä muuttamaan.

On vain järkevää laittaa banaanit muivipusseihin. Pysyy muut ostokset puhtaina.

-ap

Vierailija
28/47 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaha, taas sarjassamme suomalaisten ongelmia

Oi sinä suuri ja mahtava meitä parempi ihminen, valaise meitä ja kerro mistä ongelmista me saamme puhua, oletan että emme mistään koska esim. Namibiassa on asiat huonommin kuin meillä täällä

Vierailija
29/47 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkemmin kun mietin niin tämä asiakas sattoi olla joku arkielämän trolli. Hän toivoi että joku ottaa kantaa hänen irto-omeniinsa. Tuon iltapäivälehden oli tarkoitus olla se viimeinen täky, joka saa jonkun avaamaan suunsa, mutta joutui pettymään kun kukaan ei komentoinut mitään. Olisi niin mieluusti varmaan halunnut purkaa viikon pahan olon johonkin viattomaan kanssaeläjään.

-ap

Vierailija
30/47 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä se kassa ei punninnut niitä esim kahdessa tai kolmessa osassa tarpeen mukaan?

Vierailija
31/47 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

valehtelematta suurin osa. Itse pussitan banaanit ainoastaan silloin kun ostan ison määrän yksinäisiä banaaneja, niitä jotka yleensä menee ruokahävikkiin.

Vierailija
32/47 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin ihan samalla tavalla, kun viisi vuotta sitten tapasin mieheni, ja näin hänen laittavan banaanit pussiin! Juteltiin siitä, eikä osannut antaa yhtään syytä - oli vaan aina tehnyt niin. Ei tee enää :) pieniä tekoja, yksi ihminen kerrallaan.

Vierailija
33/47 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään ota muovipussia. Pussia tarvitaan tasan se 20 min vihanneshyllyltä kotini vihanneskoriin, ja tuonko takia mitäisi muka tuottaa roska, joka on sen jälkeen olemassa vielä satoja vuosia? Roskat eivät lakkaa olemasta olemassa sillä hetkellä kun ne katoavat roska-auton mukana, vaan ne kärrätään jonnekin muualle kasautumaan. En halua kasvattaa tuota kasaa. Tästä syystä laitan omenani, appelsiinini, paprikani suoraan kassiin. Ison määrän irtotuotteita voi laittaa myös erilliseen kestopussukkaan.

Vierailija
34/47 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä se kassa ei punninnut niitä esim kahdessa tai kolmessa osassa tarpeen mukaan?

Miksi hänen olisi pitänyt tehdä niin? Ymmärrän varsin hyvin että kassa alkoi laittaa omenia päällekkäin. Olinhan itse paikalla silminnäkijänä.

Kassa teki sen sen takia koska ajatteli säästävänsä aikaa. Mielestäni hän teki ihan oikein.

ps. Aika kiinnostavaa huomata muiden ajatuskulkuja. Banaaneja ei saa laittaa muovipussiin. Irto-omenat pitää punnita kahdessa tai kolmessa erässä jne. 

-ap

Vierailija
35/47 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vain järkevää laittaa banaanit muivipusseihin. Pysyy muut ostokset puhtaina.

-ap

Ja mummot kyllä käyttää pussit moneen kertaan. 

Vierailija
36/47 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ajattelin, että punnitsi jokaisen erikseen ja laittoi jokaiseen tarran.

Pyramidina ylimmät omenat tulee halvemmaksi koska ovat kauempana maan keskipisteestä.

Vierailija
37/47 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

valehtelematta suurin osa. Itse pussitan banaanit ainoastaan silloin kun ostan ison määrän yksinäisiä banaaneja, niitä jotka yleensä menee ruokahävikkiin.

Minä laitan aina banaanit muovipussiin. Sen takia koska näen sen järkeväksi.

-ap

Vierailija
38/47 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin ihan samalla tavalla, kun viisi vuotta sitten tapasin mieheni, ja näin hänen laittavan banaanit pussiin! Juteltiin siitä, eikä osannut antaa yhtään syytä - oli vaan aina tehnyt niin. Ei tee enää :) pieniä tekoja, yksi ihminen kerrallaan.

Minä olisin sanonut sinulle että koen hygieenisemmäksi laittaa banaanit pussiin, ja olisin jatkanut pussittamista.

Vierailija
39/47 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut taas tunkee banaanitertun muovipussiin

Vierailija
40/47 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tunkee banaanin pilluunsa.