Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tajusin juuri, että elämäni menee ohi, ellen irtisanoudu.

Vierailija
07.12.2019 |

Kelloni on jotenkin nopeutunut nelikymppisenä.

Työstä palautuminen ottaa koko ajan enemmän aikaan, jatkuva pieni jännitystila päällä ja sen purkamiseen ei viikonloput tai kesäloma riitä.

Nyt on valinnan paikka.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samahan se on kaikilla työssäkävijöillä.

Milläs meinaat elää, jos irtisanoudut. Yhteiskunnan varoillako?

Ei elämä ole ruusuila tanssia, kyllä se leipä on jokaisen terveen ihmisen omalla työllään ansaittava.

Luulitko, ettei hän etsi uutta työtä?

Tilastojen mukaan kortistosta käsin on huomattavasti vaikeampaa löytää uutta työtä verrattuna työpaikan vaihtoon lennossa. Monelle tämä tulee ikävänä yllätyksenä, kun on jo myöhäistä.

Ettet vaan olisi hieman kateellinen? Jos töitä on ei haittaa vaikka olisi työtön hakiessaan.

Vierailija
22/33 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keskituloinen, vuokralla asuva nainen. Aamulla laskin ettei elintasoni putoaminen olisi kovinkaan suurta vaikka jäisin ns yhteiskunnan elätettäväksi.

Olen tämän taloyhtiön niitä muutamia / harvoja työssä käyviä. Ottaa kylminä pakkasaamuna turhauttavalta lähteä väsyneenä töihin.

Minä käyn töissä, mutta loppupeleissä aivan samoja asioita teen kuin kotona olevat.

Minä maksan täyttä Yle veroa, käymme samoilla kuntosaleille ja uimahallilla (minä maksan täyden hinnan ja ei työssäkäyvät saavat alennukset jne)

Lapsemme harrastavat ja tekevät samoja asioita, lapset opiskelevat samoissa kouluissa (minä maksan itse lapseni kirjat ja bussi ym kulut)

Jouluisin tuntuu, että omat lapseni ovat saaneet ns köyhempiä lahjoja, ja ruokapöydän antimetkin eivät eroa toisistaan.

Kysymykseni itselleni onkin, mitä järkeä on käydä töissä, kun kaiken tämän saman saa kotona makaamalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo. Sellaista se elämä on suurimmalla osalla työssä käyvistä. Mitä enempi tulee ikää, sen vaikeampaa on töistä palautuminen ja yleensä vituttaa aina lähteä töihin. Vaintoehtoja ei kuitenkaan ole, minullakin vielä ainaki n. 7 vuotta oltava töissä ennen kuin pääsen eläkkeelle. Kitumista vuodet on, poiskaan ei voi jäädä koska asun yksin ja pakko pystyä maksamaan vuokra ym eläminen. Ei huvita työttömäksi heittäytyä eikä yli viiskymppinen enää mitään työpaikkoja lennosta vaihtele ! 

Vierailija
24/33 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei elämä ole ruusuila tanssia, kyllä se leipä on jokaisen terveen ihmisen omalla työllään ansaittava.

Kyllä ihminen voi tehä ihan mitä elämässään tykkää ja pitääkin.

Vierailija
25/33 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilastojen mukaan kortistosta käsin on huomattavasti vaikeampaa löytää uutta työtä verrattuna työpaikan vaihtoon lennossa. Monelle tämä tulee ikävänä yllätyksenä, kun on jo myöhäistä.

Kyllä, juuri näin. Omallakin työpaikalla on muutaman epäonnistuneet rekryn jälkeen tajuttu että työntekijöiksi ei palkata työttömiä, vaan työpaikan vaihtajia ja suoraan kouluista valmistuvia. On hyvin suuri riski että ihmisellä on joku ongelma, jos hän on työtön.

Suomi nousuun ja ikärasimi pois... eiku. Kyllä me sadattuhannet työttömät ollaan sitten ongelmallista sakkia. Onnea vaan puljullesi.

Vierailija
26/33 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaa-aikaa ei voi mitata rahassa. En ymmärrä ihmisiä jotka pakkautuu kaupunkien pikku asuntoihin ja juoksevat pitkin liukuportaita ehtiäkseen bussiin, metroon tms. Ja heillä on siis kiire töihin. Itse teen kausityötä yrittäjänä noin 3-4kk vuodessa ja sitten toiminimellä pari päivää viikossa muun ajan. Tämä malli sopisi varmasti monelle ihmiselle mutta eivät ymmärrä tai uskalla. Toki ei tienestit ole niin suuret kuin olisi normi työssä, mutta ei ole kulutkaan suuret kun maaseutukaupungissa asuu.

Malli sopisi monelle oikein hyvin, mutta ei ole kaikille toimiva.

Vierailija
27/33 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettet vaan olisi hieman kateellinen? Jos töitä on ei haittaa vaikka olisi työtön hakiessaan.

Kateellinen mistä? Entinen työpaikkani lopetettiin. Kun kuulin asiasta, aloin heti etsimään uutta työpaikkaa ja sellainen löytyikin kolmessa kuukaudessa. Työkaveri (viisikymppinen nainen) istui sitkeästi loppuun saakka. Jäi sitten ansiosidonnaiselle down-shiftaamaan. Kun se loppui, ei töitä löytynytkään. Tuo tapahtui vuonna 2015 ja se on edelleen työtön ja ihmeissään, miten töitä ei löytynytkään koulutetulle ja osaavalle ihmiselle.

Vierailija
28/33 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen irtisanoutumista. Itse irtisanouduin 3 vuotta sitten. Myin taloni 5 vuotta sitten. Ei ole velkaa eikä tarvetta isoille tuloille. Asun mieheni talossa ilmaiseksi.

Nostan kelan rahoja, teen välillä keikkatyötä 300e/kk. Mieheni laittaa tililleni käyttörahaa. Nyt olen äitiyslomalla ja se koostuu onneksi vuoden 2017 palkkatulojen mukaan milloin olin vielä töissä. Äitiysloman jälkeen menen varmaan opiskelemaan taas avoimeenyliopistoon.

Hyvin jää itsellä säästöön rahaa kun ei juuri ole menoja. Elämä on lyhyt, kannattaa tehdä sitä mistä nauttii. Itse teen harrastukseni kautta myös hommia mistä saa n. 10 000e/vuosi extraa. Välillä teen myös yhdistyksille keikkaa mistä laskutan km korvausta ja päivärahaa. En varmaan enää ikinä kykene menemään normaaliin palkkatyöhön; se vie kaikki voimat eikä muuta jaksa.

Vierailija
29/33 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen keskituloinen, vuokralla asuva nainen. Aamulla laskin ettei elintasoni putoaminen olisi kovinkaan suurta vaikka jäisin ns yhteiskunnan elätettäväksi.

Olen tämän taloyhtiön niitä muutamia / harvoja työssä käyviä. Ottaa kylminä pakkasaamuna turhauttavalta lähteä väsyneenä töihin.

Minä käyn töissä, mutta loppupeleissä aivan samoja asioita teen kuin kotona olevat.

Minä maksan täyttä Yle veroa, käymme samoilla kuntosaleille ja uimahallilla (minä maksan täyden hinnan ja ei työssäkäyvät saavat alennukset jne)

Lapsemme harrastavat ja tekevät samoja asioita, lapset opiskelevat samoissa kouluissa (minä maksan itse lapseni kirjat ja bussi ym kulut)

Jouluisin tuntuu, että omat lapseni ovat saaneet ns köyhempiä lahjoja, ja ruokapöydän antimetkin eivät eroa toisistaan.

Kysymykseni itselleni onkin, mitä järkeä on käydä töissä, kun kaiken tämän saman saa kotona makaamalla?

Lapset saavat mallin työssäkäymisestä, eivätkä alkoholisoidu niin todennäköisesti.

Kun lapset ovat omillaan, sinulle jää enemmän rahaa kuin työttömälle.

Saat paremman eläkkeen.

Vierailija
30/33 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen irtisanoutumista. Itse irtisanouduin 3 vuotta sitten. Myin taloni 5 vuotta sitten. Ei ole velkaa eikä tarvetta isoille tuloille. Asun mieheni talossa ilmaiseksi.

Nostan kelan rahoja, teen välillä keikkatyötä 300e/kk. Mieheni laittaa tililleni käyttörahaa. Nyt olen äitiyslomalla ja se koostuu onneksi vuoden 2017 palkkatulojen mukaan milloin olin vielä töissä. Äitiysloman jälkeen menen varmaan opiskelemaan taas avoimeenyliopistoon.

Hyvin jää itsellä säästöön rahaa kun ei juuri ole menoja. Elämä on lyhyt, kannattaa tehdä sitä mistä nauttii. Itse teen harrastukseni kautta myös hommia mistä saa n. 10 000e/vuosi extraa. Välillä teen myös yhdistyksille keikkaa mistä laskutan km korvausta ja päivärahaa. En varmaan enää ikinä kykene menemään normaaliin palkkatyöhön; se vie kaikki voimat eikä muuta jaksa.

Ei sitten kannata erota.

Vierailija
31/33 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä aiot itsesi elättää jos et käy töissä?

Vierailija
32/33 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkaa vaihtanut kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateellinen mistä? Entinen työpaikkani lopetettiin. Kun kuulin asiasta, aloin heti etsimään uutta työpaikkaa ja sellainen löytyikin kolmessa kuukaudessa. Työkaveri (viisikymppinen nainen) istui sitkeästi loppuun saakka. Jäi sitten ansiosidonnaiselle down-shiftaamaan. Kun se loppui, ei töitä löytynytkään. Tuo tapahtui vuonna 2015 ja se on edelleen työtön ja ihmeissään, miten töitä ei löytynytkään koulutetulle ja osaavalle ihmiselle.

Siksi pitäisikin vaihtaa ja päivittää aika ajoin.

Vierailija
33/33 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee se ohi vaikka tekisit mitä.