Usein kuulee sanottavan, että jokaisessa suvussa on vähintään yksi alkoholisti – onko teillä?
Mä en ainakaan ole tietoinen, että meidän suvussa olisi. Äiti on kyllä sanonut, että hänen isänsä olisi voinut olla, ellei olisi ruvennut parikymppisenä körttiläiseksi.
Mä tarkoitan tässä nyt ensisijaisesti lähisukua, isovanhempia sekä tätien, setien ja enojen perheitä. Mä en kyllä tiedä kaukaisemmistakaan sukulaisista ketään viinaan menevää. Mielenterveysongelmia kyllä on.
Kommentit (35)
Ei ole alkoholismia eikä mielenterveysongelmiaakaan niin että niistä kovasti puhuttaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti. Minä :/[/quote
No voi harmi. Miten menee?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei ole alkoholismia eikä mielenterveysongelmiaakaan niin että niistä kovasti puhuttaisiin.
Meillä on ollut vähän pakko puhua, kun kaksi sukulaista teki itsemurhan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olen lopettanut juomisen.
Isäni kuoli, toivottavasti se on nyt joku muu kuin minä tässä suvussa. Serkkujeni äiti, mutta hän ei ole verisukua mulle. Kuivilla on kai.
Yleensä useampiakin. Meillä on ainakin 5, ehkä useampikin. Kaikkien kanssa ei olla niin tiiviisti tekemisissä.
Minä olen alkoholisti, siksi lopetin juomisen 22 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olen lopettanut juomisen.
Hyvä juttu! Toivottavasti raittiutesi pitää! Ajattelin vain tuosta hymiöstäsi, että tilanne ei ehkä ole niin hyvä. Ei siinä minusta mitään hävettävää ole, että on alkoholisti, sairaus se on siinä missä joku muukin.
Ap
Minä ja kaikki sisarukseni. Kumpikaan vanhemmistamme ei.
Serkkuja myös. Me nuorempi polvi pahimmat tässä.
Ei tarvi mennä sukutasolle - useimmilla se on ihan se oma äiti tai isä. Tai kummatkin.
Harva niistä vain kehtaa puhua.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen alkoholisti, siksi lopetin juomisen 22 vuotta sitten.
Hieno homma! Olen iloinen kaikkien niiden puolesta, jotka ovat raittiuden saavuttaneet.
Ap
Olisikin vaan yksi.. sekä äidin, että isänpuolen suvussa paljon alkoholismia ja mielenterveysongelmia, mutta minä olen sitä puolikasta suvusta kenellä ei ole kumpaakaan sairautta. Tämä palstailu kieltämättä vaikuttaa hieman oudolta touhulta..
Suvusta löytyy valitettavasti alkoholisteja muutama, isäni lisäksi ainakin tiedossani on minä ja serkkuni.
Vierailija kirjoitti:
Minä ja kaikki sisarukseni. Kumpikaan vanhemmistamme ei.
Serkkuja myös. Me nuorempi polvi pahimmat tässä.
Jännä juttu, että teitä on noin monta. Miten sinulla menee?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi mennä sukutasolle - useimmilla se on ihan se oma äiti tai isä. Tai kummatkin.
Harva niistä vain kehtaa puhua.
Se on totta. Vaikka jos kehdattaisiin puhua, avun hakeminen ongelmaan olisi helpompaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olisikin vaan yksi.. sekä äidin, että isänpuolen suvussa paljon alkoholismia ja mielenterveysongelmia, mutta minä olen sitä puolikasta suvusta kenellä ei ole kumpaakaan sairautta. Tämä palstailu kieltämättä vaikuttaa hieman oudolta touhulta..
Olet kyllä oikeassa tässä!
Ap
Valitettavasti. Minä :/