Millaisia elämänmuutoksia olet viime aikoina tehnnyt, ihan pieniäkin?
Mulla viimeisimmät:
- jätin näkyvän sokerin käytön esim. kahvissa
- hankin auton
- lopetin alkoholinkäytön
- aloitin rahan tarkan budjetoinnin
- lopetin tupakanpolton
- hommasin miesystävän
Mitähän sitä vielä keksisi? Lapsia ei. OKT muutaman vuoden päästä suunnitteilla (siksi tarkka budjetointi).
Kommentit (14)
No mäkin vaihdoin sokerin kahvissa Xylitoliin.
Sitten hommasin Apple Watchin ja aloin liikkua sen kannustamana enemmän. Tosin sitten olin kolme viikkoa kipeä eikä nämä kelitkään houkuttele ulkoiluun, mutta eteenpäin, sanoi mummo lumessa! Ja kevät ja kesäkin tulevat taas.. ❤️
Hommasin imurirobotin, koska en jaksanut imuroida niin paljon kuin lemmikkieläinten kodissa pitäisi. Nyt iloitsen joka päivä siistimmästä kodistani.
Hankin ajokortin ja jatkoin kesken jääneitä opintojani.
Masennuin, jätin kotini siivoamatta, kun en vain jaksa. Enkä tajua kuinka kauan pystyn piilottelemaan lapsiltani tämän.
Miten pääsisin valoon jälleen?
- Viimeisen puolen vuoden ajan olen harrastanut arkiliikuntaa joka arkipäivä.
- harrastanut seksiä enemmän kuin aiemmin (pitkä parisuhde)
-katsonut televisiota huomattavasti vähemmän kuin aiemmin
- syönyt pienemmältä lautaselta
- laihtunut muutaman kilon
- ollut ihastunut (en omaan mieheeni)
Olen vähentänyt kahvin juontia yhteen kuppin päivässä. Enemmän vihreää teetä.
Jooga, meditointi ja päiväkirjailu joka päivä.
Olen lopettanut lihansyönnin. Vältän prosessoitua ruokaa ja sokeria. (Joskus vielä repsahdan herkkuihin)
Vietän enemmän aikaa luonnossa ja positiivisten ihmisten seurassa.
Ostan vähemmän tavaraa ja panostan elämyksiin.
Vaihdoin päivällisen ja iltapalan paikkaa. Pidän ruoanlaitosta arkenakin, mutta on stressaavaa tehdä ruokaa kiireellä. Kylmemmällä säällä on mukava oleskella keittiössä ja panostaa ruokaan. Voi tehdä pitkään haudutettavia uuniruokia. Olokin on virkeämpi, kun syö vain pienen välipalan töistä tullessa. Usein aikaisen päivällisen jälkeen ei jaksaisi mitään.
Aloin välittää vähemmän ja nauttia elämästä.
Huomasin ostaneeni sattumalta kotimaisia talvikamppeita ja kun olenollut niihin tyytyväinen, päätin alkaa ulkomaisten vaatteiden ja kenkien ostolakkoon. Ylimääräisiä vaatevuoria ei ole, eli kun joku kuluu puhki tai kuluu muuten kelvottomaksi, on ostettava uutta. Jännittää nähdä, kuinka kauan pärjään.
Jätin pois kahvin, alkoholin ja tupakan. Ja pysyn kaukana typeristä ihmisistä. Puoli vuotta jo menny.
Vierailija kirjoitti:
Olen lopettanut lihansyönnin. Vältän prosessoitua ruokaa ja sokeria. (Joskus vielä repsahdan herkkuihin)
No oletko hindu vai buddhalainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oletko hindu vai buddhalainen?
En kumpikaan, tosin kunnioitan kaikkia näkemyksiä, joiden lähtökohtana on rakkauden lisääminen maailmassa.
Aloin korjata vaatteita sen sijaan, että heitän vähän rikkinäiset roskiin.
Olen vähentänyt lihan syömistä.