Ostan jouluruuat valmiina ja se on stressittömin vaihtoehto
Vietämme joulua oman perheen kesken enkä jaksa enää suorittaa joulua. Nyt saa riittää. Jouluruokia ei syödä kuin pari päivää ja aina on jäänyt syömättä osa, kun olen itse väsännyt.
Kommentit (8)
Minä käyn syömässä valmiin joulukattauksen ravintolassa, enkä tuo jouluja kotiini ollenkaan - kylläpä on helppoa, mukavaa ja vaivatonta.
Ehdottomasti valmiina, ja niin olen aina tehnyt Ja tuunannut ne tilkalla kermaa tms. ( olen 73v) . Tortut teen valmistaikinasta ja pikkupullat leivon fiiliksen takia.
Sama. Ei jouluruoka niin hyvää ole että jaksaisin sen takia viettää tuntikausia keittiössä. Kinkku, keitetyt perunat, kaupan laatikot kerman kanssa uuniin, rosolli kaupasta. Salaatin teen kylkeen ja kinkulle konjakkisinapin. Niitä lämmitellään pari päivää. Ostan jonkun kuivakakun kahvin kanssa syötäväksi ja muuten herkutellaan suklaalla.
Stressittömin vaihtoehto on jättää jouluruuat kokonaan ostamatta. Ja syödä jotain paljon herkullisempaa. Sen pakollisen kinkku, rosolli, herne, lanttulaatikko aterian saa jokainen töissä, koulussa tai voi käydä jossain ravintolassa pikaisella, jos sen välttämättä haluaa. Miettikään mikä ruokahävikki joulun jälkeen säästyy.
Vierailija kirjoitti:
Stressittömin vaihtoehto on jättää jouluruuat kokonaan ostamatta. Ja syödä jotain paljon herkullisempaa. Sen pakollisen kinkku, rosolli, herne, lanttulaatikko aterian saa jokainen töissä, koulussa tai voi käydä jossain ravintolassa pikaisella, jos sen välttämättä haluaa. Miettikään mikä ruokahävikki joulun jälkeen säästyy.
Siinähän sitä hävikkiä vasta syntyykin, kun jouluruoat jätetään kokonaan ostamatta ja ne menevät sellaisenaan koskemattomina roskiin, kuin ne ostaisi kotiin ja söisi edes puoliksi.
Minä en edes tuunaa vaan Saarioisten laatikot lämmitän sellaisenaan kerta-annoksina paistinpannulla.
Hyvää on!
Mä taas tykkään jouluruoasta. En koe että olisi kauhean työlästä tehdä, kun ne laatikotkin voi jo etukäteen tehdä ja pakastaa. Kuorimista ja pilkkomista tietysti on, mutta ei nyt oikeastaan sen suurempi vaiva kuin muunkaan ruoan tekemisessä. Rosollin teen vasta aattona. Edellisenä päivänä teen tuorejuustoa ja paistan kinkun. Loput valmiina.
Liikaa ei kannata tehdä. Ei ole kivaa enää parin päivän jälkeen kaivella tähteitä pöytään.