Mitä haluaisit, että kahvilla tarjottaisiin sinulle?
Jos olet kahvipöydässä vieraillessa, mitä toivoisit saavasi syödä?
Kommentit (88)
Luxuskahvittelulla maistuisi limppari, pizzapala ja suklaakakkupala.
Suklaakakku tuli ensiksi mieleen makeista tarjottavista :D
Lohileipä tai pala vaikka sienipiirakkaa. Suklaakonvehti. Ja HYVÄÄ kahvia, ei mitään suodatinkahvia Juhlamokasta. Kiitos!
Ihanaa, kun löytyy muitakin suolaisen ystäviä. Olen miettinyt, olenko outo, kun ällöttää kaikki makeat leivonnaiset. Minulle riittää pari palaa suklaata, mutta mitään pullaa tai kakkupaloja en todellakaan jaksaisi syödä.
Tummapaahtoista kahvia ja sitruunasorbettia. Kylkeen lasi calvadosta. Kiitos, koska nähdään?
Höyryävän kuumaa jouluteetä, glögiä tai Irish coffeeta, kiitos!
En tarvitse syötävää. Mutta jos itse tilaisin, niin ehkä makeansuolaisia joulutorttuja (hillo+sinihomejuusto), pähkinöitä, hedelmiä, marjoja, herrasväen pikkuleipiä, mokkapaloja, porkkanakakkua, karjalanpiirakoita munavoilla tai graavilogileipiä.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, kun löytyy muitakin suolaisen ystäviä. Olen miettinyt, olenko outo, kun ällöttää kaikki makeat leivonnaiset. Minulle riittää pari palaa suklaata, mutta mitään pullaa tai kakkupaloja en todellakaan jaksaisi syödä.
Suklaa maistuu makeammalta kuin monet leivonnaiset. Paitsi jos suosit tummaa suklaata.
Aamupäivällä jotakin pientä suolaista: pieni pala lohi- tai sienipiirakkaa, pieni puolikas sämpylä tms. Tai tuore croissant sellaisenaan. Lasi vettä.
Iltapäivällä jotakin pientä makeaa, pieni leivos tai muutama keksi, tai muutama konvehti. Lasi vettä.
Gluteenittomia karjalanpiirakoita ja munavoita.
Lusikkaleivät on ihan ykkönen! Ja tuore pulla maistuu aina, sekä kauden hedelmistä tai marjoista tehdyt piirakat.
Raikkaita voileipiä ja emännällä rento yliopiston collegehuppari päällä.
täytekakkua, tai iso korvapuusti, croissant, pulla.Voileipäkakkukin tai suklaakuivakakku
Ihana ylettömän runsas täytekakku moussetäytteellä ja ylitsepursuavilla koristeilla à la Koko Suomi leipoo tai leivontalehdet. Koskaan en ole sellaista maistanut. Tämä siis unelma. Tavallisesti käy mikä vaan, vaikka pullapitko tai riisipiirakka.
Rakastan makeaa! Lemppareita mm porkkanakakku ja ny juustokakku mansikkakastikkeella. Macarons, lusikkaleivät, toscapullat, miksei joku raakajuttukin kahvin kanssa
T normaalipainoinen
Kahvi tai laadukas tee, kiitos. Pulla on pahin ällötys, kakkosena marjapiirakat, hyi hele mitä moskaa.
Oijoi, kaikki käy kunhan on tuoretta ja hyvälaatuista. Tähänaikaan vuodesta esim. tähtitorttuja (voitaikinasta!), konvehteja (ei niitä halvimpia sokeri+palmurasvakikkareita).
Kahvitarjottavissa on tärkeää, etteivät ne ole happamia. Kahvin karvaus ja esim. ruisleivän happamuus ovat varma närästysyhdistelmä. Toisekseen on hyvä, jos tarjottavassa on tarpeeksi rasvaa (voita). Se osaltaan pehmentää kahvia ja taittaa karvautta. Kuivia ruokia on vaikea saada alas ja vaikka kahvi on nestettä, ei se ole oikein hyvää "liukastetta", vaan helposti ärsyttää ruokatorvea entisestään.
Pulla ja kahvi on tietenkin klassikko, samoin piparkakku ja kahvi. Monet suolaiset, esim. fetapinaattipiirakka toimivat myös loistavasti. Kesällä jäätelö.
Vettä olisi kiva saada kahvin päälle, niin ei jää jano.
Juusto- tai porkkanakakkua tai muffinssin. Tai voileipiä.
Kahvia ja pilllua, mitäs sitä nyt muuta haluaisikaan.
Kahvia, kahvikermaa ja jotain kanelileivonnaista, esim. ässäpipareita tai maustekakkua.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/