Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten SINÄ hallitset painoasi?

Vierailija
06.12.2019 |

Minä hallitsen niin, että käyn noin kerran viikossa vaa’alla ja jos se näyttää yli 52kg, pienennän annoskokoja kunnes lukema on 50kg. Helppoa, kun syö aina säännölliset ateriat (4-6 ateriaa/pv) eikä ikinä ota mitään lisää eikä napostele aterioiden ulkopuolella.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömällä ruokaa, en ruuankorvikkeita. Eikä tarvitse vaakaa kiusata alvariinsa.

Vierailija
2/17 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaanko nyt että toi kuulostaa hullulta. Jos sä oikeasti osaisit pitää painos kurissa, et sä koko ajan harrastais tota. Eli jos paino on enenmmän niin hetinpiennnät, ja sitten taas syöt ittes samaan kuntoon.

Painon hallussapito on sitä, että se todellakin pysyy samoissa eikä heittele jatkuvasti erkä todellakaan jojolaihduttaisi.

Ei se nyt sua surkeammaksi ihmiseksi tee, jos paino nousee 2kg kun et sentään älyttömiä määriä lihoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanotaanko nyt että toi kuulostaa hullulta. Jos sä oikeasti osaisit pitää painos kurissa, et sä koko ajan harrastais tota. Eli jos paino on enenmmän niin hetinpiennnät, ja sitten taas syöt ittes samaan kuntoon.

Painon hallussapito on sitä, että se todellakin pysyy samoissa eikä heittele jatkuvasti erkä todellakaan jojolaihduttaisi.

Ei se nyt sua surkeammaksi ihmiseksi tee, jos paino nousee 2kg kun et sentään älyttömiä määriä lihoa.

Parin kilon lihominen - ei lihoAminen tuntuu jo kiristyksenä farkuissa.

Jos kaikki toimisivat näin, kukaan ei olisi ylipainoinen ja yhteiskunnan varoja voisi käyttää vaikka mihin muuhun kuin ylipainon haittoihin. Ap

Vierailija
4/17 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En alota enää ikinä tiettyjä mielialalääkkeitä jotka nostivat painoani 25 kilolla kahdessa vuodessa.

Vierailija
5/17 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilen paljon ja syön terveellisesti. En ramppaa vaa’alla joka viikko. Ehkä 2 kertaa vuodessa. Paino pysynyt samana jo vuosia. N40

Vierailija
6/17 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hallitse painoani vaan se hallitsee mua eikä päästä irti millään konstilla.

Vierailija
7/17 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömällä intuitiivisesti (Patrik Borg-filosofia) BMI on ja pysyy noin 21.

Taustalla erittäin vaikea syömishäiriö (anoreksia bulimiapiirteillä) ja BMI on ollut alimmillaan alle 14. Paraneminen ja ruoka/kehosuhteen normalisoituminen on ollut valtavan työn takana. Jos laihdutan, alan dieetille tai kiellän herkuttelun tms, mopo lähtee heti käsistä ja pian ollaan taas nenämahaletkussa.

Vierailija
8/17 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan painoani ja tarvittaessa säädän ruokailutottumuksia. Säännöllisellä ja perustervellisellä ruoalla painoni pysyy samoissa lukemissa. Joskus loman tms. jälkeen tiedän punnitsemattakin lihoneeni pari kiloa, jos olen herkutellutkin enemmän. Sitten vain herkut kuriin ja paino palaa takaisin peruslukemiin.

N170/71

Vierailija
9/17 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti.

Vierailija
10/17 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan et ap on lyhyt. Itse oon 159 cm, 56 kg, farkut 28 tuumaa. Jo kilo lisää tuntuu ihan selvästi kropassa, saati kaks, etenkin kun 55 kg yli tulevat tahtovat kertyä huonoihin paikkoihin mulla. Punnitsen käytännös joka aamu. Kuulostaa paljon vauhkommalta kuin on, käytännössä jätän vaan herkkuja pois ja kiinnitän huomiota riittävään liikuntaan jos paino alkaa nousta. Paljon helpompaa kuin varsinaisesti laihduttaa.

Vierailija
11/17 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen onnekas, ei tarvitse kiinnittää painoon huomiota, voin syödä, mitä mieli tekee.

(joskin pyrin syömään terveellisesti ja säännöllisesti)

172/57

Vierailija
12/17 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletan et ap on lyhyt. Itse oon 159 cm, 56 kg, farkut 28 tuumaa. Jo kilo lisää tuntuu ihan selvästi kropassa, saati kaks, etenkin kun 55 kg yli tulevat tahtovat kertyä huonoihin paikkoihin mulla. Punnitsen käytännös joka aamu. Kuulostaa paljon vauhkommalta kuin on, käytännössä jätän vaan herkkuja pois ja kiinnitän huomiota riittävään liikuntaan jos paino alkaa nousta. Paljon helpompaa kuin varsinaisesti laihduttaa.

Olen lyhyt, muutaman sentin sinua pidempi ja kaikki ylimääräinen kertyy heti miestyyppisesti vyötärölle jos sitä pääsee kertymään. Ja todellakin, ei tarvitse koskaan varsinaisesti laihduttaa ja samat xs-s vaatteet mahtuvat ikuisesti. Farkkujen tuumakoko yleensä 27, 28 jos haluan vähän väljemmät. Ap

Vierailija
13/17 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte hallita. Syön normaalin kokoisia annoksia normaalein välein (n. 5 kertaa päivässä). Tykkään paljon kasviksista ja kalasta. Tykkään kyllä kaikesta muustakin. En omista vaakaa. Ei ole koskaan tarvinnut painoa miettiä.

Vierailija
14/17 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pituutta 175 cm, joten edes 5 kg painonnousu ei näy eikä tunnu oikein missään. Samat XS tai S -kokoiset vaatteet mahtuvat päälle edelleen.

Siksi en koe tarvetta äärettömään painoni tarkkailuun.

Olen myös fysiikaltani aina ollut laihahko luikero. Nyt kun ikää lähemmäs 50 v. niin tottakai se tuntuu aineenvaihdunnassa jollain tasolla, muttei kyllä paljoa.

Tykkään myös liikkua. Kymmenen kilsan lenkki, eikä mikään tee mielenterveydelle parempaa, satoi tai paistoi.

Ja mä syön paljon, todella paljon. Se on kuitenkin isompi ongelma rahankulutuksellisesti, kuin painoni kannalta.

Annan painon rauhassa heittelehtiä tuon 5 kg vuoden aikana ees taas. Siinä se rauhassa sahaa ja minä en stressaa, koska Huom! Stressi lihottaa!

Vierailija
15/17 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemalla stressaamatta liikaa ja nukkumalla riittävästi. Ne riittävät mulla. Ei nouse paino mihinkään.

Vierailija
16/17 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En raskaudu enää, näin pysyn omassa painossani ilman mitään sen kummempaa hallitsemista. Mulla ei edes ole vaakaa, en tarvitse sitä, kyllähän housut kertoo, jos lihoaa. En ole muulloin ollut siis lihava kuin raskaana ollessani sekä imettäessäni. n48

Vierailija
17/17 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa kuusi ateriaa päivässä ja ei napostelua aterioiden ulkopuolella. Aikamoinen saavutus, tuossahan syö koko ajan joka tapauksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi