Mihin perustuu silmälasien älytön hinnoittelu? Siinähän robottien perusmetallisat tekemät kehykset hinnoitellaan kalliimmiksi kuin jos ne olisi tehty kullasta. Tai jotain.
Ja ne linssit on vaan ihan muovia, koneella hiottuja Sovitus kehykseen on ehkä käsityötä(?), mutta saahan rillejä parilla eurolla ihan Suomessakin, ja kehyksiin sovitettu nekin linssit on.
Paremin perehtyneet, kertokaa.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Minäkin tilaan netistä lasit, nykyiset on sen verran vanhat että kävin juuri Nissenillä ilmaisessa näöntarkastuksessa (ihme juttu etteivät veloittaneet yhtään mitään) ja sain uuden vähän korjatun reseptin. Ajattelin sillä hankkia uudet lasit joskus keväällä, taas netistä tietenkin.
Joku on mokannut. Näissähän on AINA se, että resepti on salainen ellet osta sitä tai uusia laseja.
Halvempaa tietysti maksaa vaikka satanen lääkärin tarkastuksesta ja ostaa sen perusteella ulkomailta. Suomen hinnoissa riittää ilmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin tilaan netistä lasit, nykyiset on sen verran vanhat että kävin juuri Nissenillä ilmaisessa näöntarkastuksessa (ihme juttu etteivät veloittaneet yhtään mitään) ja sain uuden vähän korjatun reseptin. Ajattelin sillä hankkia uudet lasit joskus keväällä, taas netistä tietenkin.
Joku on mokannut. Näissähän on AINA se, että resepti on salainen ellet osta sitä tai uusia laseja.
Halvempaa tietysti maksaa vaikka satanen lääkärin tarkastuksesta ja ostaa sen perusteella ulkomailta. Suomen hinnoissa riittää ilmaa.
He mainostivat että tarkastus on jäsenille ilmainen ja olen tuolta joskus 5-10 vuotta sitten ostanut lasit, mutta todistus maksaisi 20 euroa tms. Tarvitsin arvot ajokorttia varten ja ne sain ihan samanlaisena reseptinä kuin silmälasien mukanakin tulee enkä joutunut maksamaan mitään vaikka olin siihen varautunut. Toisaalta hyvä näin koska silloin 5-10 vuotta sitten sain sieltä niin paskaa palvelua etten ole sen koommin käynyt, parani yrityskuva ainakin mun silmissä nyt.
Olen ollut optisella alalla töissä. Linssit vaikuttavat hintaan eli mitä vaativampi hionta, sitä enemmän maksaa. Jos valitset merkkikehykset, joudut maksamaan paljon.
Jos taas näkyviksesi riittää varastolinssit ja vaatimattomat kehykset, pääset halvalla.