Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko on 1 kg:n Oltermannin ulkohalkaisija ja korkeus ?

Vierailija
05.12.2019 |

No niin harput : D
Vaihteeksi teidän rääkkäämisenne sijaan ihan oikeaakin asiaa kun kuitenkin kerran tiedätte. Paljonko on 1 kg Oltermannin korkeus x halkaisija, ja meneekö se IKEAn 365+ 600ml lasikipon sisälle niin että se kipon kansi on ilmatiivis ? Aivan oikein ! tarvii saada säilytysastia aukaistulle jyystölle, ettei happane ennen aikojaan.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulepa kääkkä, käy ostamassa se juustoköntti ja mittaile ite!

Oikeasti, olisin voinut mitatakin sulle, jos olisi juuri ollut oltsua jääkaapissa, mutta on joku muu juustoköntti tällä kertaa. :D 

Vierailija
2/11 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti, olisin voinut mitatakin sulle, jos olisi juuri ollut oltsua jääkaapissa, mutta on joku muu juustoköntti tällä kertaa. :D 

Khyllä mä sen käynkin ostamassa, heti kun saan tietää että sopiiko se tuollaiseen astiaan. Olen niin nihilisti mulqqu että en viitsi turhaan hankkia 1kg jyystöä, kun sitä ei kerkeä syödä ennen kuin se menee pahaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Khyllä mä sen käynkin ostamassa, heti kun saan tietää että sopiiko se tuollaiseen astiaan. Olen niin nihilisti mulqqu että en viitsi turhaan hankkia 1kg jyystöä, kun sitä ei kerkeä syödä ennen kuin se menee pahaksi.

Joskus oli Oltermanneille semmoisia muovisia keltaisia kansia, se oli ihan toimiva juttu, en ole aikoihin nähnyt niitä kaupoissa, joskus sai ottaa yhden, kun osti sellaisen jumalattoman ison juuston. :) Juustoa voi myös käyttää osissa, leikkaa ison köntin vaikka kahteen tai kolmeen osaan ja käärii ne folioon suojatuin käsin, ettei juustoon tule hometta ja sitten käyttää vähitellen. 

Vierailija
4/11 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus oli Oltermanneille semmoisia muovisia keltaisia kansia, se oli ihan toimiva juttu, en ole aikoihin nähnyt niitä kaupoissa, joskus sai ottaa yhden, kun osti sellaisen jumalattoman ison juuston. :) Juustoa voi myös käyttää osissa, leikkaa ison köntin vaikka kahteen tai kolmeen osaan ja käärii ne folioon suojatuin käsin, ettei juustoon tule hometta ja sitten käyttää vähitellen. 

Noista kuvuista on kuvia ja niitä vissiin saa tilaamallakin jostain Valio kapitalisteilta, mutta se on muovia. Haluan pitää ruuan erossa muovista mahdollisimman paljon, siksi tuo IKEAn kippo kun se on lasia.

Vierailija
5/11 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noista kuvuista on kuvia ja niitä vissiin saa tilaamallakin jostain Valio kapitalisteilta, mutta se on muovia. Haluan pitää ruuan erossa muovista mahdollisimman paljon, siksi tuo IKEAn kippo kun se on lasia.

Hyvä pointti tuokin. 

Vierailija
6/11 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua myös kiinnostaisi tietää vastaus tähän. Pitäisi saada laskettua, kuinka monta juustopakkausta mahtuu auton vararenkaan sisälle. Henkilökohtainen syy.

-Imatralainen M36

Vierailija
7/11 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on kyllä joko poikkeuksellisen hauskoja juttuja tai sitten ihan kamalia. :D Tämä on hyvä ketju. 

Vierailija
8/11 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1kg juustoa on melko lähellä 1000 ml. Se ei voi sopia 600ml astiaan ennenkuin puolet siitä on syöty.

Vierailija
9/11 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1kg juustoa on melko lähellä 1000 ml. Se ei voi sopia 600ml astiaan ennenkuin puolet siitä on syöty.

Kieltämättä totta, vaikka tekisi mieli vängätä vastaan ihan vänkäämisen ilosta.

Vierailija
10/11 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/40180/koivisto_kaisaleena…

Tuolta löytyy tieto että Oltermannin tiheys on 0,77, joten kilon mötikän tilavuus on 1300ml. Jotta juusto sopisi tuohon astiaan edes jotenkuten se saa painaa korkeintaan 462 grammaa.

Vierailija
11/11 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme