Koulukiusaajillani menee paremmin elämässä
On komeat puolisot, rahaa, hyvä terveys.
Itsellä useampi dg alkaen teini-iästä, fyysinen terveys reistailee niin että ravaan eri poliklinikoilla jatkuvasti. On endometrioosi, fibromyalgia, krooninen väsymysoireyhtymä, tarkkaavaisuushäiriö, masennus, allergiat, atooppinen ihottuma, refluksitauti jne. En voi käyttää edes hajusteita tai meikkejä koska altistuin homeelle.
Missä on siis se karma? Itse olen aina ollut oikeudenmukainen, äärirehellinen, diplomaattinen, koitan piristää toisia vaikka kuinka olisi huono olo jne.
Kauanko se jaksaa mua lohduttaa että "ainakin olen hyvä ihminen toisin kuin nuo" jos köyhyyden takia minua rääkätään vielä lisää.
Tiedän että ta**aisin itseni jos olisi vaan rohkeus ja välineet.
Kommentit (38)
Ei ihmiset saa mitä ansaitsee, ihmiset saa mitä saa.
Miksi joku miettii jotakin kouluaikoja yhä? En tiedä mitä mun kiusaajille kuuluu, ei kiinnosta.
Minun koulukaveripiirissä moni pahimmista koulukiusaajista on kuollut alke 40-vuotiaana tai joutunut vankilaan. Ei ole häävisti mennyt heillä.
Itse koen olevani aika onnellisessa asemassa, kun saan (huom SAAN) katsella muutamaa vanhaa kiusaajaa lähes joka päivä. Yksi könyää ojanpohjilla räntäsateessa lapio kädessä, joku "asentaja" kai, ajaa jollain vanhalla hiacen romulla eikä näytä kovin onnelliselta. Toista näkee usein arkipäivisin kaupassa kaljaostoksilla, esim tän viikon tiistaina aamu kympiltä roudasi kaljalaatikkoa (ja vain sitä) kassalle ja haisi niin vanhalle viinalle ja tupakalle kuin ihminen voi, likaisissa vaatteissa. Kolmas on usein kadulla kävelevä, muovikassi kädessä raahustava reilusti ylipainoinen lölly, myös aika epäsiisti. Jalassaan aina ne jossain vaiheessa 90-lukua muodissa olleet salihousut. Neljäs oli timmimpi treenaaja, joka sai tosi pahasti turpaansa baarissa joitain vuosia sitten, eikä ole sen jälkeen näkynyt. Että tämmösiä "menestyjiä" ne sitten on.
Vierailija kirjoitti:
Itse koen olevani aika onnellisessa asemassa, kun saan (huom SAAN) katsella muutamaa vanhaa kiusaajaa lähes joka päivä. Yksi könyää ojanpohjilla räntäsateessa lapio kädessä, joku "asentaja" kai, ajaa jollain vanhalla hiacen romulla eikä näytä kovin onnelliselta. Toista näkee usein arkipäivisin kaupassa kaljaostoksilla, esim tän viikon tiistaina aamu kympiltä roudasi kaljalaatikkoa (ja vain sitä) kassalle ja haisi niin vanhalle viinalle ja tupakalle kuin ihminen voi, likaisissa vaatteissa. Kolmas on usein kadulla kävelevä, muovikassi kädessä raahustava reilusti ylipainoinen lölly, myös aika epäsiisti. Jalassaan aina ne jossain vaiheessa 90-lukua muodissa olleet salihousut. Neljäs oli timmimpi treenaaja, joka sai tosi pahasti turpaansa baarissa joitain vuosia sitten, eikä ole sen jälkeen näkynyt. Että tämmösiä "menestyjiä" ne sitten on.
Mitä vikaa on siinä, että könyää ojanpohjalla työkseen ja on ammatiltaan asentaja? Itse teen vastaavaa työtä, koskaan en ole ketään kiusannut ja nyt kuulen ammattini olevan verrattava päivittäin juopottelevaan deekuun. Kiitos vain sinullekin siitä, että juuri pilkkasit aika montaa tuhatta ruumiillista työtä tekevää ihmistä. Ei ole ainakaan jalompi mieli, kuin muillakaan kiusaajilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa on siinä, että könyää ojanpohjalla työkseen ja on ammatiltaan asentaja? Itse teen vastaavaa työtä, koskaan en ole ketään kiusannut ja nyt kuulen ammattini olevan verrattava päivittäin juopottelevaan deekuun. Kiitos vain sinullekin siitä, että juuri pilkkasit aika montaa tuhatta ruumiillista työtä tekevää ihmistä. Ei ole ainakaan jalompi mieli, kuin muillakaan kiusaajilla.
En tietenkään tarkoittanut pilkata kaikkia vastaavia työtä tekeviä. enkä varsinkaan verranut sitä deekuiluun. Kyseessä vain sattui olemaan entinen kiusaaja joka teki monen viattoman elämästä paskaa kouluaikana, joten näillä pohjilla myönnettäköön, että ohi ajaessani katson häntä siellä ojanpohjalla vähän siihen tyyliin, että siellähän könyät. Se oli henkilökohtaista, ei ollut tarkoitus dissata kokonaisia ammattikuntia.
Miksi osa jää sinne lapsuuden juttuihin? Etenkin negatiivisiin.
No mutta ensinnäkin, ethän sinä varmasti heidän syvimpiä murheita ja tuskia tunne, kuten hekään sinun? Arvatenkin ette ole ystäviä? Samoin et tiedä todennäköisesti kuka noista ajoista on kasvanut henkisesti ja kuka ei. Voi olla että joillain noista on lapsella erityisongelmia, joku kohdannut syvän menetyksen ja surun, joku heistä katuu sinun kiusaamista ja potee siitä syyllisyyttä kovasti, joku on burn outin partaalla, joku harkitsee eroa, joku on tullut petetyksi, joku on saamassa vakavan diagnoosin. Sinä tiedät ja tunnet sen mitä he olivat 10-20v(?) sitten, mutta et tunne sitä mitä he ovat nyt ja mitä heidän elämänsä sisältää ja tuo tullessaan.
Mikään edellämainituista ei tietysti tarkoita, ettetkö olisi oikeutettu tuntemaan vihaa sinun kiusaamisesta ja tuntemaan pettymystä ja surua omasta nuoruudestani ja elämäsi vastoinkäymisistä. Se tarkoittaa kuitenkin sitä että elämä ei ole mustavalkoista ja ihmisten jakaminen menestyjiin ja luusereihin on mahdotonta. Ihminen kasvaa paljon vielä aikuisuudessa ja usko tai älä, puntit tasaantuvat loppua kohti. Kukaan ei elämäänsä elä vailla haasteita ja vastoinkäymisiä, vaikka sellainen kuva meille on luotu kiitos median ja elokuvateollisuuden. Sydänsurut, sairaudet ja menetykset koskettavat aikanaan kaikkia meistä. Enkä sano sinulle sitä siksi että voisit tuntea mielihyvää toisen tuskasta (se ei auta sinua eteenpäin) vaan siksi että se helpottaisi omaa kateuttasi.
Itsesi kannalta olisi tärkeää että pystyisit keskittymään itseesi ja omaan elämääsi. Mitkä ovat sinun arvosi? Millaista elämää sinä haluat tehdä? Mitä voit tehdä henkisesti että löytäisit sisäisen rauhan? Se on kliseinen klisee, ettei onni löydy ulkoisista asioista vaan omasta mielenrauhasta ja asenteensa, mutta se on silti totta. Voit omistaa vaikka koko maailman ja olla silti onneton.
Viimeksi kun kuulin kiusaajastani (vuosia sitten), hänellä ei tosiaan mennyt hyvin. Nyt en ole aikoihin nähnyt häntä mutta epäilen, ettei mene ainakaan yhtään sen paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Niin no nyt kyllä joudut vähän avattavaan, että mikä tekee sinusta paremman kuin nuo kiusaajasi? Oletettavasti nuo kiusaajat olivat vielä keskenkasvuisia kun sinua kiusasivat. Sinä pilkkaat ihmisten ammatteja ihan aikuisiällä.
Narsisteilla ei mene koskaan hyvin. Jokainen onnenjyvänen on imaistu muista ihmisistä.
Älä koskaan ole kateellinen kiusaajanarsisteille. He näyttävät ihan muuta kuin tuntevat.
Nauti itsestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no nyt kyllä joudut vähän avattavaan, että mikä tekee sinusta paremman kuin nuo kiusaajasi? Oletettavasti nuo kiusaajat olivat vielä keskenkasvuisia kun sinua kiusasivat. Sinä pilkkaat ihmisten ammatteja ihan aikuisiällä.
No kuten tuossa jo aiemmin korjasin "En tietenkään tarkoittanut pilkata kaikkia vastaavia työtä tekeviä. enkä varsinkaan verranut sitä deekuiluun. Kyseessä vain sattui olemaan entinen kiusaaja joka teki monen viattoman elämästä paskaa kouluaikana, joten näillä pohjilla myönnettäköön, että ohi ajaessani katson häntä siellä ojanpohjalla vähän siihen tyyliin, että siellähän könyät. Se oli henkilökohtaista, ei ollut tarkoitus dissata kokonaisia ammattikuntia."
Pahoittelen jos meni ns. väärään osoitteeseen. Ehkä olisi pitänyt jättää tuo ajatus kirjoittamatta. En ole pilkannut ihmisten ammatteja.
Tämä yhteiskunta perustuu kiusaajien valtaan lähtien päiväkodista, koulusta, työpaikoille, kaikkialle. Jos yrität puolustaa rehellista, ahkeraa, epäitsekästä toimintaa, sinut nujerretaan. Mutta vielä koittaa aika, milloin kiusaajatkin kohtaa loppunsa.
Haluan näin entisenä koulukiusaajana antaa teille ihmisrievut kullan arvoisen vinkin. Luovuttakaa ja alistukaa kohtaloonne poljettuna ja sairaana. Meidän kousaajien lonkerot ulottucat tänne pas.kapalstalle astikin ja täältä ette saa sääliä ja tukea, caan vit.tuilua kuten asiaan kuuluu. Heh heh. Tuli hyvä mieli tätä kirjoittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Haluan näin entisenä koulukiusaajana antaa teille ihmisrievut kullan arvoisen vinkin. Luovuttakaa ja alistukaa kohtaloonne poljettuna ja sairaana. Meidän kousaajien lonkerot ulottucat tänne pas.kapalstalle astikin ja täältä ette saa sääliä ja tukea, caan vit.tuilua kuten asiaan kuuluu. Heh heh. Tuli hyvä mieli tätä kirjoittaessa.
No ei mene hyvin sinullakaan.
Oikeinkirjoitus kunniaan ja lääkkeet!
Vierailija kirjoitti:
And he scores 0/5! Kiitos tästä! Montako halpis-kaljaa on vedetty? Ai että miten säälittävää. "Hei huomenna on itsenäisyy..vapaapäivä eli tänää doCataan wyhyyy!!!1!!"
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku miettii jotakin kouluaikoja yhä? En tiedä mitä mun kiusaajille kuuluu, ei kiinnosta.
Koska jotkut ihmiset vain reagoivat syvemmin esim. koulukiusaamiskokemuksiin (ehkä jokin synnynnäinen alttius, en tiedä). Joillekin jää vuosia kestäviä tai jopa elinikäisiä henkisiä haavoja ja jotkut taas pystyvät suht helposti sivuuttamaan ne kokemukset. Ihmiset ovat erilaisia. En ymmärrä tällaista vähättelyä.
Luuseri on luuseri eikä muuta voi.