Koulukiusaajillani menee paremmin elämässä
On komeat puolisot, rahaa, hyvä terveys.
Itsellä useampi dg alkaen teini-iästä, fyysinen terveys reistailee niin että ravaan eri poliklinikoilla jatkuvasti. On endometrioosi, fibromyalgia, krooninen väsymysoireyhtymä, tarkkaavaisuushäiriö, masennus, allergiat, atooppinen ihottuma, refluksitauti jne. En voi käyttää edes hajusteita tai meikkejä koska altistuin homeelle.
Missä on siis se karma? Itse olen aina ollut oikeudenmukainen, äärirehellinen, diplomaattinen, koitan piristää toisia vaikka kuinka olisi huono olo jne.
Kauanko se jaksaa mua lohduttaa että "ainakin olen hyvä ihminen toisin kuin nuo" jos köyhyyden takia minua rääkätään vielä lisää.
Tiedän että ta**aisin itseni jos olisi vaan rohkeus ja välineet.
Kommentit (38)
Ei mitään karman lakia tosiaan ole.
"Kauanko se jaksaa mua lohduttaa että "ainakin olen hyvä ihminen toisin kuin nuo""?
No sehän olisi suuri ja kestävä lohtu! Ainakin minulle se olisi tärkeämpää kuin raha ja pinnallinen menestys omantunnon kolkuttaessa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Tuoksuja ei oo pakko käyttää ja meikki ei tosiaan ole must. Ehkä joku kookossaippua yms?
mutta elämä pölläyttää jos pölläyttää.
Tsemppiä sulle, elämä voi olla ihanaa ilman kaikkea glumeroolia luxusta ja lämööriä.
Vierailija kirjoitti:
Tuoksuja ei oo pakko käyttää ja meikki ei tosiaan ole must. Ehkä joku kookossaippua yms?
mutta elämä pölläyttää jos pölläyttää.
Tsemppiä sulle, elämä voi olla ihanaa ilman kaikkea glumeroolia luxusta ja lämööriä.
Onneksi elämä ei ole vielä ohitse. .....kummallakaan teillä.
Kiusaaminen siis kannatti!
Ainahan kiusaajalla, kuten murhaajallakin, on motiivi.
Kiusaaminen on valtapeliä. Kiusaaja laskelmoi, ettei kiusattu voi hänelle mitään. Sitten toisen rääkkäys alkaa...
Endometrioosin saa leikattua, allergiaan on lääkkeet, väsymysoireyhtymäsi luultavasti johtuu endosta ja fibro liikkumisen vähyydestä koska et jaksa liikkua väsymysoireytymän takia. Masennus lähtee terapialla ja masennuksesi syy on varmaan kroonistuneet tunteet koulukiusaamisen ajalta mitä ei yhtään helpota karma ajattelusi. Anna itsellesi lupa suuttua ja vihata. Elämä on epäreilua, mutta sinä voit tehdä asioille jotain kun konkreettisesti ryhdyt toimeen säälissä rypemisen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Endometrioosin saa leikattua, allergiaan on lääkkeet, väsymysoireyhtymäsi luultavasti johtuu endosta ja fibro liikkumisen vähyydestä koska et jaksa liikkua väsymysoireytymän takia. Masennus lähtee terapialla ja masennuksesi syy on varmaan kroonistuneet tunteet koulukiusaamisen ajalta mitä ei yhtään helpota karma ajattelusi. Anna itsellesi lupa suuttua ja vihata. Elämä on epäreilua, mutta sinä voit tehdä asioille jotain kun konkreettisesti ryhdyt toimeen säälissä rypemisen sijaan.
Eli kaikella tällä kiusaamisella on jalo motiivi? Syö pääsi.
Tässä elämässähän kiusaaminen ja toisten ihmisten alistaminen vie pitkälle (kunhan sen vain tekee mahdollisimman hienovaraisesti, eikä jää kiinni). Siinä seuraavassa sitten...
Vierailija kirjoitti:
Tässä elämässähän kiusaaminen ja toisten ihmisten alistaminen vie pitkälle (kunhan sen vain tekee mahdollisimman hienovaraisesti, eikä jää kiinni). Siinä seuraavassa sitten...
Muista että kun ihmisellä ei ole enää mitään menetettävää, niin hänellä ei todella ole mitään menetettävää. Ja sitten alkaa tapahtua, keinolla millä hyvänsä.
Ap. Kiusaa nyt enää vain itseään ajattelemalla herkeämättä kiusaajansa elämää.
Anna nyt,hyvä ap. , ja hyvänen aika vielä, sen olla jo ja piste!
Siinä neuvoni sinulle tuosta tilanteesta ulos.
Ei kai kukaan kiusaisi, ellei siitä ole hänelle itselleen jotain - merkittävääkin - hyötyä?
Kiusaajakin kuitenkin käyttää melkoisesti omaa aikaansa ja energiaansa sen toisen alaspainamiseen.
9 ...
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan kiusaisi, ellei siitä ole hänelle itselleen jotain - merkittävääkin - hyötyä?
Kiusaajakin kuitenkin käyttää melkoisesti omaa aikaansa ja energiaansa sen toisen alaspainamiseen.
Voidaankin siis puhua (pelkän 'kiusaamisen sijasta siis) 'kiusaussuhteesta' !
ps*.... suhteissahan se kiusaaminen aina paremmin ja perinpohjaisemmin onnistuu.
Ymmärrän hyvin alkuperäistä kirjoittajaa. Mulla ei toki oo vakavia sairauksia. On väärin, että lässytetään jostain karmasta kun itse kukin havainnoi elämän epäreiluuden. Mut toisaalta niitä ihmisiä kulisseissaan ei tunne. Uskon, että siellä kiusaajien sieluissa ne haavat viimeistään on. Millainen ihminen kiusaa? Luonnehäiriöinen sairas ihminen tai heikko lapsi joka purkaa patoutumiaan. Edellinen ei koskaan ymmärrä syvällisesti elämästä mitään ja jälkimmäinen todennäköisesti katuu. Otan talojen ja autojen sijaan mieluummin aidot tunteet ja aidon elämän.
Joku vatipää täällä puolustelee omia mielisairaita tekojaan 😡
Ap, olen kokenut samaa ja voin kertoa, että ainut mitä tuossa tilanteessa voi tehdä on, ettei katkeroidu! Älä edes ajattele niitä paskakasoja, eivät ole hapenkulutuksen arvoisia.
Mieti, miten voisit parantaa elämääsi?
Uusi harrastus tai opiskelu? Entäs eläinkaveri? (kultakala tai vastaava). Koita toipua, vaikka vaikeaa onkin.
P.S. Älä kadehdi toisten puolisoja. Jos joku valitsee puolisokseen kiusaajan, on yleensä itsekin samanlainen mätä.
Vierailija kirjoitti:
Vai olisko vaan pitäny laittaa pataan sitä kiusaajaa ja alkaa itse kiusaajaksi.
Kiusaajasta pääsee eroon niin että älä anna sen hallita koko elämääsi. Jos et ole päässyt eroon niin lyö sitä turpaan kerran niin että veri tirisee.
Minua on kiusattu ja uhkailtu koko elämäni ajan ja arvaa olenko itsetuhon partaalla, niin en todellakaan vaan taistelen. Olen ylipainoinen ja ihmiset kuvittelevat että olen heikko niin saavat pettyä pahemman kerran kun täältä tuleekin vastaan sellainen jollekka eivät mahda mitään. En välitä paskaakaan kenestäkään vaan vittu olen itsekäs. Ihmiset saavat pettymystään niellä jos alkavat taistelemaan kanssani sillä minua ei kukaan voita.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä elämä on paras kosto.
Ei ole.
Oikeasti hyvässä elämässä ei millään koston pohtimisilla ja sen ajatuksillakaan ole mitään sijaa.
Heeei. Tyhmintä ikinä on sitoa oma mittari sellaiseen ihmiseen, josta ei itse edes pidä. Joten stop that nyt saman tien. Mietit itse ihan omat mittarit, tavoitteet, mitä haluat ja niin edelleen. Kaikki tuo toissijainen skeida ulkopuolelle tästä kuvasta.